AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Jeg er på tiltak gjennom NAV og skal være det frem til november 2014. Det er under 1 år til, og etter det vet jeg ikke hva som skjer. Om jeg nå flytter for meg selv 1.januar 2014 for å leie en hybel/leilighet, så må jeg jo leie den i 1 år. Da må jeg leie den fra 1.januar 2014 - 1.januar 2015. Men om jeg bare får AAP ut november 2014, så har jeg ingen videre inntekt. Eller er det slik at man kan få utvidet tiltaket? De kan vel ikke bare slutte å gi meg penger, også står jeg der? Bor hjemme, så har jo tak over hodet. Jeg sliter veldig sosialt, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Sliter med å bli voksen og alt ansvaret det fører med seg. Klarer ikke å jobbe eller studere pga de sosiale vanskene mine. Klarer ikke helt å forklare, men håper noe forstår. Anonymous poster hash: 75263...702
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Hvorfor må du leie hybelen et helt år? Må jeg ikke det da? Og er det ikke oppsigelsestid? Anonymous poster hash: 75263...702
Tvist Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 Du er ikke bundet til å bo ett sted ett år. Men det er vanligvis 3 mnd oppsigelsestid, regnet fra den 1. i mnd etter at du har sendt oppsigelse.
Lea2 Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Det finnes litt forskjellige type kontrakter. Sjekk kontrakten for dette med leietid og oppsigelse før du skriver under. Mange studernter f.eks som leier bare fra august til juni.
Gjest Blomst83 Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Hvor gammel er du ts? Og jeg mener ikke å være frekk,men det at du bor hjemme.og gratis,sånn som jeg tolker det(stemmer et ?) er vel med å gjøre at det er vanskelig for deg å bli voksen og ta del i alt det ansvaret et medfører. Kanskje et ikke er så dumt å flytte for seg selv..?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #7 Skrevet 17. desember 2013 Hvor gammel er du ts? Og jeg mener ikke å være frekk,men det at du bor hjemme.og gratis,sånn som jeg tolker det(stemmer et ?) er vel med å gjøre at det er vanskelig for deg å bli voksen og ta del i alt det ansvaret et medfører. Kanskje et ikke er så dumt å flytte for seg selv..? Jeg er 32 år. Jeg har bodd hjemme siden jeg ble syk, men har alltid betalt for meg, så ingen har hatt noen utgifter på meg. Bare så det er sagt! Men det er jo så dyrt å bo, og jeg har jo ikke råd til det. Dessuten vet jeg ikke hva som skjer etter 2014 ... må jo ha inntekt, og vet ikke hva som skjer videre med behandling og sånt ... Anonymous poster hash: 75263...702
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #8 Skrevet 17. desember 2013 Om du er 32 år så er der kanskje dags for å flytte hjemmefra? Anonymous poster hash: e1c4e...416
Gjest Summers Skrevet 17. desember 2013 #9 Skrevet 17. desember 2013 Regner med du går til noe åsykolog eller noe om du ikke kan være i arbeid eller studere pga sosiale vansker, kanskje lurt å snakke med åsykologen om du bør flytte ut eller ikke.
codeman Skrevet 17. desember 2013 #10 Skrevet 17. desember 2013 Min sympati med TS; håper 2014 blir et godt år deg. Bruk det som et "fikseår" hvor det å flytte for deg selv er en av punktene. Om du ikke har inntekt ei mnd om et års tid så drit i det nå. Det er ikke mange tusen, det fikser du ti høsten. Løkke tell! Og for å svare på spm ditt: Ja, det er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå