AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Hva slags forhold har dere til den eksen dere fikk barn med? Sitter bitterhet, skuffelse og negative tanker forstatt i hodene og hjeret deres? Irriterer dere dere på lik linje som da dere var sammen, eller går det smertefritt? Hva er den største utordringen når dere skal dele omsorg for et barn, når dere selv har blitt utsatt for utallige skuffelser fra en dere elsket Anonymous poster hash: 9b77f...204
Kvinnefra1980 Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 største utfordringen er nok å skille mellom sine egne følelser og saken. man må sette strek mellom seg selv og deres konflikter som kjærester og oppgaven om å samarbeide for barnets beste. Man skal alltid holde seg saklig, være tydelig i sin kommunikasjon, sine ønsker. Man må som regel svelge også noen kameler, men det lønner seg til slutt. Lage avtale om det aller meste på forhånd som begge kan leve med og begrense kommunikasjonen bare om barnet og dets ve og vell. Fortid er fortid. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Når jeg var gift med mine barns far, jobbet han mye, og det meste falt naturlignok på meg. Jeg klagde vel ikke så mye den gangen, mens i dag er det irriterende at han fremdeles tror at jeg skal ordne alt. Dette inkluderer ting som gaver til venners barn - fra han! Han forventer bla at jeg ordner bunadene når barna skal bruke bunad hos han, at jeg lager kake når det er dugnad når barna er hos han. Dette er selvsagt masse småting, og som jeg kanskje burde ha oversett - men det er ikke lett altså! Andre ting som at han alltid glemmer å gi beskjed om diverse lager selvsagt problem for meg innimellom, det kan være at han glemmer å gi meg dato for ferie (har endt opp et år med at jeg måtte avbestille min ferie for å ta imot barna når de kom fra ferie med han) Kvinnefra1980 har rett at man skal være saklig osv, men det er ikke lett når mye går bare en vei, og man gjentatte ganger føler seg overkjørt. For øvrig har jeg brukt mange år på å lære meg å leve med at han er sånn og at jeg ikke får endret på ting, men det har jaggu kostet mye. Anonymous poster hash: 7aa64...187
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå