AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Min kjæreste bestevenn har mest sannsynlig fått kreft. Han var fin og pigg i hele går, og vi la oss som vanlig. Men da samboeren min kom hjem seint i natt, var han ikke seg selv og orket ikke å stå på beina en gang. Vi trodde kanskje det var magedreining, siden han hadde klart å velte forposen og fått i seg litt ekstra mat tidligere på dagen, så vi ringte dyrlegeakkutten og kjørte innover. Vel framme, er hunden mye piggere, men vi synes det er tryggest å få det undersøkt alikevel, og da får vi beskjed om at det ikke er magedreining, og heller ikke noe som blokkerer tarmene. Men dyrlegen er alikevel bekymret, fordi milten ser større ut enn den skulle være, og hun syntes også det så ut som det var væske/blod i bukhulen, men hun var ikke sikker, men trodde det var svulst i milten. Hun sa også at dette kunne opereres, men gjennomsnittlig levealder etter en slik operasjon var 9. måneder. Hun tilbydde seg å operere han der og da, men siden dette var natt til søndag så ville operasjonen komme på rundt 30 000. Siden allmentilstanden til hunden var mye bedre, og dyrlegen var så usikker, bestemte vi oss for å ta han med oss hjem, og kl. 06.00 i natt var vi endelig hjemme, og gråt oss i søvn. Vi har vært helt knust i hele dag. Bare grini og grini. Hunden har vært bedre i dag enn han var i natt, men han er fortsatt slappere enn vanlig. Dette er snakk om verdens beste hund. Han er en 8 år gammel husky, som elsker andre dyr, mennesker og kos. Han har redda livet til samboeren min flere ganger, da samboeren min har diabetes og huskyen har fått han til å våkne når han ikke hadde klart dette på egenhånd. Nå psyker vi oss opp til å møte morgendagen, og ringe dyrlegekontoret så fort det åpner i morgen tidlig. Håper for guds skyld dyrlegen i natt tok feil skjønner ikke hvordan jeg skal klare å møte hverdagen på jobb i morra. Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget jeg... få ut litt tanker og høre om noen har lignende erfaringer kanskje? Anonymous poster hash: c6086...31c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Jeg har ikke lignende erfaring, men jeg har et kjæledyr jeg elsker over alt på jord, så jeg kan relatere meg likevel. Håper dyrlegen i morgen gir dere bedre nyheter. Anonymous poster hash: e7760...f49
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Ønsker dere masse lykke til <3 har selv to hunder og situasjonen du nå er i, er utenkelig for meg. Sender dere gode tanker, god bedring til deres bestevenn <3 Anonymous poster hash: 37312...03f
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 Jeg hadde lignende situasjon i sommer, med min aller beste venn. Det var ikke kreft, men en annen alvorlig magesykdom. Han lever nå på medisiner, og planen er å trappe ned for han kan ikke leve så altfor lenge med dem, så det er fint om han klarer seg uten. Fremtiden ser veldig uvisst ut, men per dags dato har han det kjempebra <3 Da vi fikk vite det så gråt jeg ustanselig, klarte ikke å gå på jobb heller. Noen mennesker tror det bare er en hund, men de har ikke peiling Jeg vil ønske dere lykke til, og jeg er helt sikker på at dere kommer til å gjøre det aller beste for vennen deres <3 stor klem! Anonymous poster hash: bd4f3...b36
Titti72 Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 Min hund på 7,5 år har kreft. En ekstrem aggressiv type, som vokser fra ertestørrelse til valnøtt på under 1 uke. Vi har fjernet 3 kuler på under 1 år, og går med hjertet i halsen og sjekker henne for kuler 1 gang i uken (kjenner etter selv). Jeg var knust til og begynne med, men nå har jeg "tatt meg sammen" og tenker at hun skal få leve som en dronning, inntil det er på tide og ta henne. Jeg lar ikke dette styre hverdagen vår, annet en at hun blir utrolig bortskjemt på mat og turer. Jeg vet at dette er det hun skal dø av, men ikke når, så derfor tar vi hver dag som de kommer. Reis til dyrlegen og finn ut hva som er galt. Ikke forhast dere ifht prøver og avlivning, og ikke ta sorgene på forskudd. Min erfaring er at dyrleger ofte skremmer oss med sine kommentarer og "mulige" diagnoser. Kjempeklem fra meg som forstår hva dere går igjennom. Hunden min er et familiemedlem på lik linje med oss mennesker. 1
Gjest lavendelkyss Skrevet 17. desember 2013 #8 Skrevet 17. desember 2013 Min kjæreste bestevenn har mest sannsynlig fått kreft. Han var fin og pigg i hele går, og vi la oss som vanlig. Men da samboeren min kom hjem seint i natt, var han ikke seg selv og orket ikke å stå på beina en gang. Vi trodde kanskje det var magedreining, siden han hadde klart å velte forposen og fått i seg litt ekstra mat tidligere på dagen, så vi ringte dyrlegeakkutten og kjørte innover. Vel framme, er hunden mye piggere, men vi synes det er tryggest å få det undersøkt alikevel, og da får vi beskjed om at det ikke er magedreining, og heller ikke noe som blokkerer tarmene. Men dyrlegen er alikevel bekymret, fordi milten ser større ut enn den skulle være, og hun syntes også det så ut som det var væske/blod i bukhulen, men hun var ikke sikker, men trodde det var svulst i milten. Hun sa også at dette kunne opereres, men gjennomsnittlig levealder etter en slik operasjon var 9. måneder. Hun tilbydde seg å operere han der og da, men siden dette var natt til søndag så ville operasjonen komme på rundt 30 000. Siden allmentilstanden til hunden var mye bedre, og dyrlegen var så usikker, bestemte vi oss for å ta han med oss hjem, og kl. 06.00 i natt var vi endelig hjemme, og gråt oss i søvn. Vi har vært helt knust i hele dag. Bare grini og grini. Hunden har vært bedre i dag enn han var i natt, men han er fortsatt slappere enn vanlig. Dette er snakk om verdens beste hund. Han er en 8 år gammel husky, som elsker andre dyr, mennesker og kos. Han har redda livet til samboeren min flere ganger, da samboeren min har diabetes og huskyen har fått han til å våkne når han ikke hadde klart dette på egenhånd. Nå psyker vi oss opp til å møte morgendagen, og ringe dyrlegekontoret så fort det åpner i morgen tidlig. Håper for guds skyld dyrlegen i natt tok feil skjønner ikke hvordan jeg skal klare å møte hverdagen på jobb i morra. Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget jeg... få ut litt tanker og høre om noen har lignende erfaringer kanskje? Anonymous poster hash: c6086...31c Å kjære deg, nå gråt jeg litt. Vi har selv en hund vi elsker over alt. Det er ufattelig vondt å miste noen man er glad i. Enten det er et menneske eller et dyr. Jeg krysser alt jeg har for at det vil gå bra med hunden deres. Stor klem <3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #9 Skrevet 17. desember 2013 TS her. I går hadde vi julaften 8 dager på forskudd. Vi ringte nemlig dyrlegen så fort de åpnet, og fikk time med en gang. Der tok dyrlegen vår ny rønkten og ultralyd, og meddelte at han ikke kunne begripe hvorfor dyrlegen vi hadde vært hos hadde snakket om denne kreften, for på bildene han så var det ingenting i veien. Så vi var utrolig glade og måtte bare hjem å feire med en gang! Men i dag er det på an igjen. Bikkja er ikke i form. Han er sliten og slapp, og har knapt rørt maten sin og vannet sitt. Ny telefon til dyrlegen med beskjed om å levere inn en urinprøve, nå mistenker de urinveisinnfeksjon. Så da skal vi tilbake til dyrlegen i morgen. Uansett er urinveisinnfeksjon mye bedre enn kreft! Anonymous poster hash: c6086...31c 6
Gjest chisandra Skrevet 17. desember 2013 #11 Skrevet 17. desember 2013 Krysser fingrene for dere og håper på det beste. Vårt veterinærbesøk endte dessverre dårlig forrige torsdag, og det er først i dag jeg føler at jeg kan puste litt med magen innimellom. Jeg forstår den intense frykten din, den er så inderlig vanskelig å takle. Man blir så glad i hunden sin, den blir ofte som et fullverdig familiemedlem. Klem til deg, skal krysse alt jeg kan og håpe på en god jul for dere! En urinveisinfeksjon er greit å håndtere som regel, men de kan få veldig vondt og bli svært slappe av det.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #12 Skrevet 17. desember 2013 Urinveisinfeksjon er så mye bedre enn kreft!! :D Krysser fingrene, og håper du oppdaterer her! Kan forestille meg det var en fantastisk følelse av å høre veterinæren si at han ikke kunne finne noe på bildene! Anonymous poster hash: 6c6d4...186
Barcelone Skrevet 18. desember 2013 #14 Skrevet 18. desember 2013 Tvi tvi TS! Håper virkelig ikke det er noe mer alvorlig enn urinveisinfeksjon.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #15 Skrevet 23. desember 2013 Etter noen dager på antibiotika er hunden helt fin igjen. Kan ikke si hvor glad jeg er for å bli møtt i døra av han nå om dagen, og se at han logrer og er like glad for å se meg. VI har fortsatt ikke funnet helt ut hva det var. Enten urinveisinnfeksjon, men prøvene var litt sånn at det kunne være det, men samtidig kunne det ikke være det, eller så er det rett og slett at han har fått noen sår i tannkjøttet som det kan ha blitt innfeksjon i. Så vi har vært å kjøpt babytannbørste og levertannkrem og jobber med å få lov til å pusse tenna hans (noe han ikke setter særlig stor pris på foreløpig, men det går seg vel til). Men det viktigste er at hunden er frisk, og at vi kan feire jul med to friske glade hunder i morra God jul til alle fra den nå friske hunden (som har noen dager igjen på antibiotikakur). Og dama hans hilser også Anonymous poster hash: c6086...31c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå