AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Damen treffer mann 1, de får et barn sammen og skiller lag. Damen gifter seg med mann 2, de får et barn sammen. De skilles etter få år. Mann 2 dør og datter får gifteringen hans. Damens giftering går til barn fra første forhold. Dette barnet har ikke noe forhold til mann 2. Er det riktig at hun beholder ringen? Barn fra forhold 1 har god kontakt med sin far og får gaver/smykker fra hans familie. Anonymous poster hash: 195da...29b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Barn nr to bør får ringen fra moren også. Moren kan gi barn nr 1 et annet smykke. Anonymous poster hash: 31110...371 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Barn nr en bør får ringen fra moren også. Moren kan gi barn nr 2 et annet smykke. Anonymous poster hash: 11860...e9c 2
Chloe- Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Altså barn 1 har jo et forhold til mann 2 vel? Det har jo vært stefar? 4
Gjest Awzm me Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Synes det er greit at barn 1 får ringen, hun får den jo av moren som den har betydd noe for. 1
fruBeist Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Ringen tilhører den moren velger å gi den til. 17
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Altså barn 1 har jo et forhold til mann 2 vel? Det har jo vært stefar? I dette tilfellet bodde barn 1 på barnehjem når mor var gift med mann 2, ergo ikke noe forhold der i gården. Barn 2 har uttrykt at det er sårt at hun ikke får den biten av mor som er en del av hennes avdøde far. Barn 1 viser ingen forståelse. Mor husker ikke at ringen er gitt til barn 1. Jeg for min del er enig med FruBeist at mor bestemmer hvem hun gir sine smykker til, men skjønner likevel at det er sårt for barn 2 at barn 1får noe som ikke er "rettmessig" hennes. Anonymous poster hash: 195da...29b
Berit Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 (endret) Ringen tilhører den moren velger å gi den til. Enig Datter 2 fikk jo gifteringen til faren. Hvorfor skal hun ha moren sin også? Døtrnene får hver sin, synes jeg høres helt rettferdig ut. Endret 15. desember 2013 av Berit 2
Petalouda Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 Enig med Fru Beist og Berit. RIngen tilhører den moren velger å gi den til. Hva slags kontakt det er melom alle andre har ingen betydning.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Bruker moren samme giftering med begge mennene?Anonymous poster hash: 75fbd...5ea
Jordbærkake Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 Bruker moren samme giftering med begge mennene?Anonymous poster hash: 75fbd...5ea Hun var ikke gift med den første. Er det så vanskelig å lese HI? 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #13 Skrevet 15. desember 2013 Kan ikke datter nr1 få ringen fra første ekteskapet da? Den som var med hennes far? Eller har jeg misforstått noe? Men, hvorfor lage en sak ut av det i det hele tatt... To barn med to ulike menn, slutt med begge, barn på barnehjem...tror de har andre ting de burde konsentrert seg om enn en dum ring.. Anonymous poster hash: dc770...8ce 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #14 Skrevet 15. desember 2013 Ser nå at hun ikke var gift med første. Jeg syns det var veldig riktig at den første jenta fikk den ringen. Den er jo fra hennes mor. Dårlig gjort å ekskludere henne fra familien, hun har jo hatt det kjipt nok, bodd på barnehjem og greier, så skal man ikke unne henne en stakkars ring en gang! Anonymous poster hash: dc770...8ce 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #15 Skrevet 15. desember 2013 Ser nå at hun ikke var gift med første. Jeg syns det var veldig riktig at den første jenta fikk den ringen. Den er jo fra hennes mor. Dårlig gjort å ekskludere henne fra familien, hun har jo hatt det kjipt nok, bodd på barnehjem og greier, så skal man ikke unne henne en stakkars ring en gang! Anonymous poster hash: dc770...8ce Men barn 1 har kontakt med sin far og hans familie. Hun får mye med både affeksjonsverdi og økonomisk verdi derfra. Barn 2 har kun sin mor og svake minner om sin avdøde far - hele hans famile er døde og hun har ingenting derfra derfor betyr denne ringen mye for henne. Jeg kjenner jeg helst vil støtte barn 2 selvom det er barn 1 som er mi venninne og som beklager seg. Anonymous poster hash: 195da...29b
Gjest Linneah2013 Skrevet 16. desember 2013 #16 Skrevet 16. desember 2013 Damen treffer mann 1, de får et barn sammen og skiller lag. Damen gifter seg med mann 2, de får et barn sammen. De skilles etter få år. Mann 2 dør og datter får gifteringen hans. Damens giftering går til barn fra første forhold. Dette barnet har ikke noe forhold til mann 2. Er det riktig at hun beholder ringen? Barn fra forhold 1 har god kontakt med sin far og får gaver/smykker fra hans familie. Anonymous poster hash: 195da...29b Barnet til mann 1 får hans ring, barnet til mann 2 får hans ring. Ringen mor har, smelter hun om til et smykke til seg selv. Burde ikke være så vanskelig å gjøre dette på en rettferdig måte. Hvorfor barn etter mann 1 var på barnehjem mens mor var gift med mann 2 og fikk et barn med, er det vanskeligste å forstå her.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #17 Skrevet 16. desember 2013 Barnet til mann 1 får hans ring, barnet til mann 2 får hans ring. Ringen mor har, smelter hun om til et smykke til seg selv. Burde ikke være så vanskelig å gjøre dette på en rettferdig måte. Hvorfor barn etter mann 1 var på barnehjem mens mor var gift med mann 2 og fikk et barn med, er det vanskeligste å forstå her. Fordi dette var på 70 tallet og barnevern fungerte nok ikke som nå. Moren var ganske løsaktig og fikk unger utenfor ekteskap. Jeg kjenner ikke hele historien, men barn 1 fikk flytte hjem etterhvert. Anonymous poster hash: 195da...29b
Kattugla Skrevet 16. desember 2013 #18 Skrevet 16. desember 2013 For meg ville det vært naturlig at barn 2 fikk ringen; den symboliserer jo ekteskapet mellom hennes mor og far. 2
Gjest Linneah2013 Skrevet 16. desember 2013 #19 Skrevet 16. desember 2013 Fordi dette var på 70 tallet og barnevern fungerte nok ikke som nå. Moren var ganske løsaktig og fikk unger utenfor ekteskap. Jeg kjenner ikke hele historien, men barn 1 fikk flytte hjem etterhvert. Anonymous poster hash: 195da...29b Ok, sånn ja, trodde det var i nyere tid.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #20 Skrevet 16. desember 2013 Men barn 1 har kontakt med sin far og hans familie. Hun får mye med både affeksjonsverdi og økonomisk verdi derfra. Barn 2 har kun sin mor og svake minner om sin avdøde far - hele hans famile er døde og hun har ingenting derfra derfor betyr denne ringen mye for henne. Jeg kjenner jeg helst vil støtte barn 2 selvom det er barn 1 som er mi venninne og som beklager seg. Anonymous poster hash: 195da...29b Men hun har ikke noe etter sin mor? Og i tillegg en crappy barndom. Jeg unner barn 1 ringen, og uansett er det jo moren som bestemmer. Anonymous poster hash: 31dd6...626 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå