fredrikhassel Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Hvordan vil dere beskrive Harry Hole? Leser Politi fortiden og den er jo bare fantastisk. Hvordan ser dere for dere HH? Håper dere noen av HH-bøkene blir filmatisert - i tilfelle hvilken av dem og av hvilken skuespiller? Harry minner meg litt om Nesbø selv... 1
Gjest avocadoen Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Jeg tenker på en fyr som ligner på Varg Veum. Ikke så stelt og litt grålig i ansiktet (sikkert pga røykinga) og litt slitent kledd
fredrikhassel Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2013 Jeg tenker på en fyr som ligner på Varg Veum. Ikke så stelt og litt grålig i ansiktet (sikkert pga røykinga) og litt slitent kledd Enig! Nesbø beskriver han selv som høy, litt lys og rufsete i luggen og tydelig slapp i annsiktet pga. alkoholen.
Rusken Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 (endret) Jeg har bestandig sett han for meg som han her: Endret 15. desember 2013 av Rusken
fredrikhassel Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2013 Jeg har bestandig sett han for meg som han her: Harald Nygård har faktisk tegnet Harry Hole. Etter jeg så det bildet som han har tegnet har jeg konstant sett for meg at han ser slik ut. Bilde og artikkel kan du se her: http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10074756
Rusken Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Harald Nygård har faktisk tegnet Harry Hole. Etter jeg så det bildet som han har tegnet har jeg konstant sett for meg at han ser slik ut. Bilde og artikkel kan du se her: http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10074756 Hmm.. Kroppsbygning, hår og klær, samt holdning synes jeg stemmer ordentlig bra.. Men jeg synes den "uforklarlige sjarmen" som blir beskrevet i bøkene mangler.. Er det noen som skjønner hva jeg mener? Han skal liksom være litt sjarmerende på en merkelig måte. Litt styggpen Er litt artig hvordan en skaper sine egne bilder, da! 4
Gjest Belle Gunnes Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Harald Nygård har faktisk tegnet Harry Hole. Etter jeg så det bildet som han har tegnet har jeg konstant sett for meg at han ser slik ut. Bilde og artikkel kan du se her: http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10074756 Lignet veldig på det jeg også har sett for meg. Men jeg så ikke for meg så stritt hår. Harry Hole og Varg Veum ligner veldig mye på hverandre. Han er stram i ansiktet. Litt dratt. Men han har noe i blikket også. Noe mykt. Det mangler på denne tegningen. Her var blikket for dødt.
murray Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 Lignet veldig på det jeg også har sett for meg. Men jeg så ikke for meg så stritt hår. Harry Hole og Varg Veum ligner veldig mye på hverandre. Han er stram i ansiktet. Litt dratt. Men han har noe i blikket også. Noe mykt. Det mangler på denne tegningen. Her var blikket for dødt. Jeg har alltid sett han for meg litt rundere og mykere enn på det bildet. Ikke så markerte ansikstrekk. På bildet ligner han på Nico Bellic (GTA)
Rusken Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Lignet veldig på det jeg også har sett for meg. Men jeg så ikke for meg så stritt hår. Harry Hole og Varg Veum ligner veldig mye på hverandre. Han er stram i ansiktet. Litt dratt. Men han har noe i blikket også. Noe mykt. Det mangler på denne tegningen. Her var blikket for dødt. Enig i dette 1
fredrikhassel Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 15. desember 2013 Enig, utseende til Varg Veum stemmer veldig overens med de bildene jeg dannet meg under lesingen av HH-bøkene. Noen som vet om Snømannen skal bli filmatisert? Har tidliger hørt rykter om dette. Positivt eller negativt?
brightness Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Tenker på noe ala Varg Veum og Nesbø selv når jeg leser. Prøvde dog i Politi (har lest alle de andre) å prøve å kun se for meg han utifra det man faktisk VET om Harry... Det arret har jeg for eksempel ingen peiling på hvordan jeg skal se for meg at ser ut..... Ble mye merkelige bilder i hodet da. Liker han bedre sånn Varg-aktig.
LempikasPromise Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 Har alltid sett for meg Harry som en litt større versjon av Jo Nesbø selv, noen andre "kjente" personer har aldri vært noe alternativ. 1
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 17. desember 2013 #13 Skrevet 17. desember 2013 Da jeg leste Harry Hole-bøkene, var det Jo Nesbø jeg forestilte meg som Harry Hole. (Selv om Nesbø ikke akkurat er "styggpen") 1
Hustruen Skrevet 30. desember 2013 #14 Skrevet 30. desember 2013 Jeg ser faktisk også for meg Nesbø selv når jeg leser HH bøkene. Pussig, det der. Likte Politi veldig godt, men for min del er Snømannen fortsatt nummer 1 på min liste.
Lillymin Skrevet 30. desember 2013 #15 Skrevet 30. desember 2013 (endret) Ser for meg en blanding mellom Jo Nesbø og han som spiller Varg Veum. Snømannen var bra, men jeg skjønte hvem som var morderen før jeg var kommet halvveis. Og det ødela litt for meg! Var en setning som gjorde at alle bitene falt på plass så alt for tidlig! Liker best Gjenferdet og Politi!! Endret 30. desember 2013 av Lillymin
Hustruen Skrevet 30. desember 2013 #16 Skrevet 30. desember 2013 Det eneste som ødela Snømannen for meg, var at det var en real spoler fra "Flaggermusmannen". Da jeg var ferdig med den, begynte jeg å lese serien i riktig rekkefølge. Lekse lært.
Lillymin Skrevet 30. desember 2013 #17 Skrevet 30. desember 2013 (endret) Det eneste som ødela Snømannen for meg, var at det var en real spoler fra "Flaggermusmannen". Da jeg var ferdig med den, begynte jeg å lese serien i riktig rekkefølge. Lekse lært. Jeg og begynte litt i feil rekkefølge, og skulle nesten ønske jeg kunne dra tilbake i tid og begynne pent fra begynnelsen av. Like tanken på at de vil lage film av de, men er samtidig livredd for å bli skuffet. Mange bøker de har lager film av som virkelig har blitt en fiasko! Skrekkblandet fryd Endret 30. desember 2013 av Lillymin
Hustruen Skrevet 30. desember 2013 #18 Skrevet 30. desember 2013 Like tanken på at de vil lage film av de, men er samtidig livredd for å bli skuffet. Mange bøker de har lager film av som virkelig har blitt en fiasko! Skrekkblandet fryd Samme her, både gleder og gruer meg. xD Da det i sin tid var snakk om at Martin Scorsese (eller hvordan det skrives) skulle regissere, var jeg redd for at han skulle gi Leonardo Dicaprio rollen som HH!
Lillymin Skrevet 30. desember 2013 #19 Skrevet 30. desember 2013 Samme her, både gleder og gruer meg. xD Da det i sin tid var snakk om at Martin Scorsese (eller hvordan det skrives) skulle regissere, var jeg redd for at han skulle gi Leonardo Dicaprio rollen som HH! Leonardo CiCaprio.... da hadde jeg blitt redd og!!!! :omg: For meg traff de blink med Lisbeth Salander i millenium-filmene. Men jeg klarer ikke helt å se for meg hvem som skulle spilt HH for at jeg skulle blitt fornøyd... hmmm
maia_02 Skrevet 31. desember 2013 #20 Skrevet 31. desember 2013 Jeg vet ikke hvorfor men jeg ser for meg Michael Madsen, selv om han ikke stemmer med hvordan Harry Hole blir beskrevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå