Gå til innhold

Visa - Card Security ID Number?!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal bestille noe på internett med VISA (ikke kredittkort) og må oppgi "Card Security ID Number". Noen som vet hva dette er?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Kan det være det som er både av bokstaver og tall?..

Clea

Gjest Anonymous
Skrevet

Under kontonummeret ditt står det et kontrollnummer. De tre siste sifferene her er ditt nummer.

Skrevet

På baksiden av kortet ditt (der hvor signaturen din er) er det 7 siffer.

Det er de 3 siste nr her de er ute etter.

Skrevet

Takk for svar! Det gjest skriver og det tvilling 76 skriver, er to forskjellige tall. Hvilket er riktig? Kanskje jeg bør ta kontakt med banken?

Skrevet
Takk for svar! Det gjest skriver og det tvilling 76 skriver' date=' er to forskjellige tall. Hvilket er riktig? Kanskje jeg bør ta kontakt med banken?[/quote']

Når jeg bestiller på internett er det ihvertfall det nr de er ute etter.

Kontrollnr benyttes kun som identifikasjon (altså på sjekker etc).

Ved elektroniske overføringer (slik som internett) kan de ikke se på bildet om det er deg, derfor benyttes de tallene ved signaturen din.

Skrevet
Takk for svar! Det gjest skriver og det tvilling 76 skriver' date=' er to forskjellige tall. Hvilket er riktig? Kanskje jeg bør ta kontakt med banken?[/quote']

Det er vel også litt forskjellig fra kort til kort hvor disse tallene står, er det ikke?

Skrevet

Sjekket både VISA kortet mitt og MASTER cardet mitt og tallene står på samme sted på begge kort.

Skrevet

Kontrollnummer og card security id number er to forskjellige ting slik som tvilling76 skriver

Kontrollnummer er der pga legitmasjonsgrunner i bank. Når for eksempel en kunde kommer i skranken og skal ta ut penger, så registreres personnummer og kontrolnummer. Skulle det være noe i ettertid, så vet man hvilket kort som ble brukt for uttak. Kontrollnummer finnes ikke bare på norske visakort, men også på bankkort uten visa og postens ID-kort.

card security number noe alle visa og mastercard har, og den står på samme linjen som signaturen.

Skrevet
Kontrollnummer og card security id number er to forskjellige ting slik som tvilling76 skriver

Kontrollnummer er der pga legitmasjonsgrunner i bank.  Når for eksempel en kunde kommer i skranken og skal ta ut penger, så registreres personnummer og kontrolnummer.  Skulle det være noe i ettertid, så vet man hvilket kort som ble brukt for uttak.  Kontrollnummer finnes ikke bare på norske visakort, men også på bankkort uten visa og postens ID-kort.

card security number noe alle visa og mastercard har, og den står på samme linjen som signaturen.

:enig_animasjon: Det var det jeg mente. Du forklarte det bare litt bedre... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...