AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Jeg var sammen med en mann, og sist han var på besøk til meg så begynte vi å krangle (han har igjennom hele forholdet gjort meg veldig usikker på meg selv, fortalt meg løgner og behandlet meg dårlig) hvorpå jeg endelig hev han ut døren og sa at han fikk jobbe for å få meg tilbake. Det går noen uker og alt som skjer er at han sender noen smser der han skriver at han savner meg såååå myyyyeee. I dag ringte han, og han sa at han savnet meg og at jeg er alt for han. Jeg sier det er slutt for godt, og han spør hvorfor. Jeg sier at det er fordi han ikke har gjort noe for å få meg tilbake. Og når jeg spør hvorfor han ikke har gjort noe for å få meg tilbake så sier han med såret stemme: Jeg har jo det, jeg har sendt smser! Og du var den som kastet meg ut! Du såret meg jo så mye med å kaste meg ut! Istedenfor å se sine feil, beklage dem, være en mann, og velge å jobbe for forholdet, har han brukt tiden på å leke "stakkars meg-leken". Og jeg blir ikke overrasket dersom noen nå forteller meg at han har vært på vift! Et generelt spørsmål til dere: Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å ha litt selvinnsikt og å innrømme sine feil? Anonymous poster hash: 78e60...7e0 7
Gorgonzola Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Et generelt spørsmål til dere: Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å ha litt selvinnsikt og å innrømme sine feil? Et generelt svar til deg: Se deg i speilet så svarer du på ditt eget spørsmål. Din historie har for øvrig lite eller ingenting med å ta ansvar for forholdet å gjøre. 7
Ananas. Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Uansett årsakssammenheng: Når du gjør det slutt, kan du ikke forvente at den andre jobber for å få komme tilbake, og dermed si at han ikke tar ansvar for forholdet. Jeg skjønner tankegangen, men med en gang man bryter så setter man faktisk en strek på egne premisser, og om andre velger å ikke utfordre den så trenger ikke det ha noe å si for hvor mye vedkommende egentlig ønsker seg tilbake i forholdet. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Et generelt svar til deg: Se deg i speilet så svarer du på ditt eget spørsmål. Din historie har for øvrig lite eller ingenting med å ta ansvar for forholdet å gjøre. Ikke? Han tar jo ikke ansvar for forholdet ved å fokusere på at han er så såret når han har lagt mitt liv omtrent i grus? Anonymous poster hash: 78e60...7e0 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Hver så snill å slutt med disse generaliseringene. Er ufattelig slitsom i lengden, Rare årsaker til at "Menn" bla bla bla. Kan du ikke være såpass voksen til å si Rare årsaker til at folk/noen/enkelte/mange….. Anonymous poster hash: b00b7...c0f 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Hver så snill å slutt med disse generaliseringene. Er ufattelig slitsom i lengden, Rare årsaker til at "Menn" bla bla bla. Kan du ikke være såpass voksen til å si Rare årsaker til at folk/noen/enkelte/mange….. Anonymous poster hash: b00b7...c0f Ja okei, jeg måtte bare finne en overskrift. Anonymous poster hash: 78e60...7e0 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Uansett årsakssammenheng: Når du gjør det slutt, kan du ikke forvente at den andre jobber for å få komme tilbake, og dermed si at han ikke tar ansvar for forholdet. Jeg skjønner tankegangen, men med en gang man bryter så setter man faktisk en strek på egne premisser, og om andre velger å ikke utfordre den så trenger ikke det ha noe å si for hvor mye vedkommende egentlig ønsker seg tilbake i forholdet. Jeg vet ikke hvordan det er for deg eller andre, men for meg har det mye å si. Spesielt etter å ha vært utsatt for så mye dritt fra en som stadig skal fortelle at han elsker, men som i denne viktige perioden her ikke velger å endre på ting og gjøre noe med det. Og han vet godt hvor viktig det er. Anonymous poster hash: 78e60...7e0 1
Gjest Chloè Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Uansett årsakssammenheng: Når du gjør det slutt, kan du ikke forvente at den andre jobber for å få komme tilbake, og dermed si at han ikke tar ansvar for forholdet. Jeg skjønner tankegangen, men med en gang man bryter så setter man faktisk en strek på egne premisser, og om andre velger å ikke utfordre den så trenger ikke det ha noe å si for hvor mye vedkommende egentlig ønsker seg tilbake i forholdet. Det er jo nettopp det det gjør? Om han sårer meg på en eller annen måte, samtidig som jeg velger å ikke tilgi, så er det han som har gjort det slutt. Selv om det er jeg som setter ned foten, så er det hans egen skyld. Når en person ikke kjemper så bryr han seg ikke nok,rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 Det er jo nettopp det det gjør? Om han sårer meg på en eller annen måte, samtidig som jeg velger å ikke tilgi, så er det han som har gjort det slutt. Selv om det er jeg som setter ned foten, så er det hans egen skyld. Når en person ikke kjemper så bryr han seg ikke nok,rett og slett. Det kan godt vært, men her har TS gjort det slutt for å teste kjæresten, som et trekk i et latterlig barnslig spill. Man prater ordentlig om forholdet imens man er i det, man bruker ikke brudd som et pressmiddel eller forsøk. Eier han ikke selvinnsikt, eller tar ansvar for forholdet, så gjør han ikke det, uansett hvordan man sårer han med vilje for å fremprovosere disse egenskapene. Det var teit gjort av deg TS. Du kan ikke slå opp med han og kreve at han skal være dørmatta di for at du skal ta han tilbake. Slår man opp, så skal man mene alvor. Anonymous poster hash: f5501...ed6 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Det kan godt vært, men her har TS gjort det slutt for å teste kjæresten, som et trekk i et latterlig barnslig spill. Man prater ordentlig om forholdet imens man er i det, man bruker ikke brudd som et pressmiddel eller forsøk. Eier han ikke selvinnsikt, eller tar ansvar for forholdet, så gjør han ikke det, uansett hvordan man sårer han med vilje for å fremprovosere disse egenskapene. Det var teit gjort av deg TS. Du kan ikke slå opp med han og kreve at han skal være dørmatta di for at du skal ta han tilbake. Slår man opp, så skal man mene alvor. Anonymous poster hash: f5501...ed6 Jeg forstår ikke hvorfra du tar det fra at jeg gjør dette for å teste han. For nei, det gjør jeg ikke. Jeg tok et valg, og jeg sa hva jeg krevde for at vi skulle fortsette. Dette innfridde han ikke, og dermed gjorde jeg det slutt. I dag. Du kan ikke mene at jeg skal fortsette å bare akseptere alt han gjør imot meg og ikke kreve noe når jeg setter ned foten? Anonymous poster hash: 78e60...7e0 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 Forstår deg godt jeg ts! Anonymous poster hash: df52b...f0f 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #13 Skrevet 15. desember 2013 Jeg kommer aldri til å fatte mennesker som anser et brudd som en fase i forholdet, og ikke en slutt. Anonymous poster hash: a7e51...289 3
Gorgonzola Skrevet 15. desember 2013 #14 Skrevet 15. desember 2013 Jeg kommer aldri til å fatte mennesker som anser et brudd som en fase i forholdet, og ikke en slutt. Anonymous poster hash: a7e51...289 Ikke? Da har du ikke lest alle trådene om x'er på KG. 1
Gjest Soley Skrevet 15. desember 2013 #15 Skrevet 15. desember 2013 (endret) Ikke? Han tar jo ikke ansvar for forholdet ved å fokusere på at han er så såret når han har lagt mitt liv omtrent i grus? Anonymous poster hash: 78e60...7e0 men uansett så er det feil å si "menn ikke tar ansvar for forholdet" kanskje han du var sammen med er bare en dust og ikke kjønner hva forhold handler om? Men ja det er tragisk det at han, etter at han ble kasta ut så vil han tilbake, om jeg hadde vært i et forhold så hadde jeg spurt partneren om det er noe hun irriterer seg over meg, for å kjøre noe med det :D Endret 15. desember 2013 av Soley
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #16 Skrevet 15. desember 2013 TS sa at han fikk jobbe for å få henne tilbake, ergo hun lot det være en mulighet for de å bli sammen igjen, det var ikke et endelig brudd. Men da han ikke gjorde noe annet enn å sende noen sms så virket han jo ikke akkurat så veldig giret på å få henne tilbake. Elsket han henne så hadde han kunnet gjort alt mulig, vært litt kreativ uten å overdrive, sjarmere henne. Ikke sendt et par sms og tru at man har gjort en stor innsats. Sljønner deg godt TS. Det virker som at noen menn er i et forhold kun for å ha regelmessig sex og noen som "duller" med de, de skjønner ikke at de har et like stort ansvar når det gjelder kjærligheten. Ikke ta han tilbake, finn en fyr som virkelig elsker deg Anonymous poster hash: 8aadf...e12 1
Lea2 Skrevet 15. desember 2013 #17 Skrevet 15. desember 2013 Det jeg lurer på er hvorfor mannen skal være den som tilpasser seg og skal ta ansvar.. Uansett hvilket kjønn man er, så må man jo ta ansvar for sin egen lykke. Man endrer ikke mennesker, men man finner noen som passer eller justerer sine egne behov. Det ser ut som det har blitt slik at vi kvinner er prinsesser som skal ha og ha hele tiden. Ta ansvar for deg selv og om mannen ikke passer inn i din oppfatning av lykke, så er han ikke den rette. 4
Gorgonzola Skrevet 15. desember 2013 #18 Skrevet 15. desember 2013 Det jeg lurer på er hvorfor mannen skal være den som tilpasser seg og skal ta ansvar.. Uansett hvilket kjønn man er, så må man jo ta ansvar for sin egen lykke. Man endrer ikke mennesker, men man finner noen som passer eller justerer sine egne behov. Det ser ut som det har blitt slik at vi kvinner er prinsesser som skal ha og ha hele tiden. Ta ansvar for deg selv og om mannen ikke passer inn i din oppfatning av lykke, så er han ikke den rette. Smart dame, smart dame denne Lea2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #19 Skrevet 15. desember 2013 men uansett så er det feil å si "menn ikke tar ansvar for forholdet" kanskje han du var sammen med er bare en dust og ikke kjønner hva forhold handler om? Men ja det er tragisk det at han, etter at han ble kasta ut så vil han tilbake, om jeg hadde vært i et forhold så hadde jeg spurt partneren om det er noe hun irriterer seg over meg, for å kjøre noe med det :D Ja jeg beklager litt dum tittel. Anonymous poster hash: 78e60...7e0
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #20 Skrevet 15. desember 2013 TS sa at han fikk jobbe for å få henne tilbake, ergo hun lot det være en mulighet for de å bli sammen igjen, det var ikke et endelig brudd. Men da han ikke gjorde noe annet enn å sende noen sms så virket han jo ikke akkurat så veldig giret på å få henne tilbake. Elsket han henne så hadde han kunnet gjort alt mulig, vært litt kreativ uten å overdrive, sjarmere henne. Ikke sendt et par sms og tru at man har gjort en stor innsats. Sljønner deg godt TS. Det virker som at noen menn er i et forhold kun for å ha regelmessig sex og noen som "duller" med de, de skjønner ikke at de har et like stort ansvar når det gjelder kjærligheten. Ikke ta han tilbake, finn en fyr som virkelig elsker deg Anonymous poster hash: 8aadf...e12 Takk! Anonymous poster hash: 78e60...7e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå