AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Jeg har flere familiemedlemmer med en noe shady bakgrunn. Jeg har familiemedlemmer som har vært litt for glad i flaska, har vært avhengige av dop, har delt ulovlige filer og har vært med i væpnet ran. Alle sammen er tatt av politiet og har sonet sin straff. Flere i familien min ser på disse folkene som monstre og folk vi aldri burde omgåes, men jeg klarer ikke å se på de på den måten. Jeg nekter ikke for at de er i familien/slekten min, og jeg har forsåvidt ikke noe imot dem. Moren min vil ikke ha dem i huset vårt, mens jeg er helt motsatt - om de skulle ønske å komme på besøk kan de selvfølgelig det. Så klart - om de ender opp med å stjele eller dope seg i mitt hus hadde de fått høre det. Men, jeg synes de i alle fall skulle få en sjanse, de kan ha forandret seg. Hva tenker dere om mennesker eller familiemedlemmer med kriminell historie? Anonymous poster hash: 0fffb...430
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Jeg bryr meg ikke så hardt om at de har en kriminell fortid. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Du kan få problemer med det hvis du skal ha en høy sikkerhetsklarering en dag. Anonymous poster hash: 9d274...39e 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 De er umoralske og vil få sin straff fra Gud. Anonymous poster hash: 67c15...a4c 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Du kan få problemer med det hvis du skal ha en høy sikkerhetsklarering en dag. Anonymous poster hash: 9d274...39e Det er aktuelt i vår familie. Faren min kunne ikke hatt den jobben han hadde om vi ikke var sikkerhetsklarert, og jeg må også tenke på det ift. min fremtidige jobb Anonymous poster hash: 73d2c...f86
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Du kan få problemer med det hvis du skal ha en høy sikkerhetsklarering en dag. Anonymous poster hash: 9d274...39e Men jeg kan jo ikke noe for at de er i familien/slekta mi? Altså, jeg har ikke mye kontakt med dem (har i grunnen ikke mye kontakt med store deler av familien), men jeg skal feire jul sammen med en av dem ettersom h*n og moren ikke har noe annet sted å være, så de kommer til bestemor sammen med oss. - TS Anonymous poster hash: 0fffb...430 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Samboeren min satt inne i to år en gang, men han er verdens beste likevel. Å ha noe på rullebladet er ikke alltid synonymt med å være en kriminell taper. Mange ulike grunner til at man kan komme på kant med loven. Anonymous poster hash: 53906...de6 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #8 Skrevet 16. desember 2013 Faren min satt en del inne i oppveksten min. Jeg tenker at han tok noen egoistiske og dumme valg som gikk negativt ut over alle som er glad i han, men på tross av det så er han verdens beste pappa og jeg ville ikke hatt noen andre. Anonymous poster hash: 73fbb...d07
LukaFrost Skrevet 16. desember 2013 #9 Skrevet 16. desember 2013 Nå er folk i familien min nokså lovlydige. Jeg sidestiller ikke akurat en som har drevet med ulovlig filldeling og en som har vært med på væpnet ran. Det jeg hadde hatt problemer med er om noen i familien hadde voldtatt, misbrukt eller drept noen med overlegg. 10
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2013 #10 Skrevet 16. desember 2013 Jeg har en HA-torpedo og en drugdealer i familien, mora deres lukker øynene for all skiten de to finner på og unnskylder dem for alt, men de er ikke velkomne hos meg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 Men jeg kan jo ikke noe for at de er i familien/slekta mi? Altså, jeg har ikke mye kontakt med dem (har i grunnen ikke mye kontakt med store deler av familien), men jeg skal feire jul sammen med en av dem ettersom h*n og moren ikke har noe annet sted å være, så de kommer til bestemor sammen med oss. - TS Anonymous poster hash: 0fffb...430 Nei, du kan ikke noe for det, men for høye sikkerhetsklareringer blir foreldre og søsken sjekket. Anonymous poster hash: 9d274...39e 1
Gjest Passing by Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 Nei, du kan ikke noe for det, men for høye sikkerhetsklareringer blir foreldre og søsken sjekket. Anonymous poster hash: 9d274...39e Foreldre og søsken, greit nok. Hvor langt ut i slekta sjekker de? Ser ikke helt for meg at det er verken foreldre eller søsken TS snakker om i dette tilfellet. For meg kommer det helt an på hva de har gjort, har de gjort noe som har skadet et annet menneske så får de bare holde seg unna. Et bankran kan føre til traume for de som jobber i banken og det betegner jeg som å skade et annet menneske. Langer du dop, hold deg unna.. Fildeling.. blir en filleting.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 Du kan få problemer med det hvis du skal ha en høy sikkerhetsklarering en dag. Anonymous poster hash: 9d274...39e Det kommer an på klareringen, men i verste fall sjekker de bare partner, foreldre og søsken. Og dersom det gjelder foreldre/søsken er det ikke stort man får gjort med det. Anonymous poster hash: 522c2...c2c
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2013 #14 Skrevet 16. desember 2013 Så lenge de her kjeltringene bare har skadet andre kjeltringer så gir jeg blanke, egentlig. 1
yxnyx Skrevet 16. desember 2013 #15 Skrevet 16. desember 2013 Foreldre og søsken, greit nok. Hvor langt ut i slekta sjekker de? Ser ikke helt for meg at det er verken foreldre eller søsken TS snakker om i dette tilfellet. Jeg mener å huske at de kun sjekket partner og foreldre for meg. Men dette var vel ikke sikkerhetsklarering av aller høyeste grad.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #16 Skrevet 16. desember 2013 Jeg tenker at alle er egentlig ganske like, og om man har en kriminell fortid så betyr det bare at noen tok noen feil valg. Jeg er selv på kanten med loven, men jeg fungerer i det normale liv. Jeg bryr meg ikke, jeg har nesten litt mer respekt for dem;) Anonymous poster hash: 5066b...b86
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #17 Skrevet 16. desember 2013 TS her! Mine "nærmeste" med kriminell bakgrunn er inngifte onkler, og etter det søskenbarn. I hvilke tilfeller trenger man en sikkerhetsklarering? Anonymous poster hash: 0fffb...430
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2013 #18 Skrevet 16. desember 2013 Som oftest er det ikke de her kriminelle familiemedlemmene som opptar familiens resursser. Det er de der kjerringene uten utdanning, men med unger her og der og som kommer hjem til hu mor etter hvert samlivsbrudd. Og så er det liksom meininga at vi andre søskenbarna skal ha medfølelse og gi opp arven vår fordi det er så synd på den husløse stakkaren. Helvete heller. Hun skal pinadø få bo på gaten med ungene sine før jeg gir opp noe som helst av bestemorhuset. 2
Ciara Skrevet 16. desember 2013 #19 Skrevet 16. desember 2013 En slektning i min manns familie er voldtektsdømt. Ham overser jeg konsekvent i familieselskap. Andre mener jeg er streng, men for meg er han helt uaktuell å forholde meg til. 3
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2013 #20 Skrevet 16. desember 2013 En slektning i min manns familie er voldtektsdømt. Ham overser jeg konsekvent i familieselskap. Andre mener jeg er streng, men for meg er han helt uaktuell å forholde meg til. Den skjønne jeg godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå