Gå til innhold

Hva feiler det folk som kun gjør tjenester når de selv får noe ut av det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg kjenner, har vært sammen med, men fortsatt omgås går meg på nervene. Jeg kjenner han som min egen bukselomme og i går gikk det opp for meg : Han er ikke villig til å gi litt slipp på sin egen komfort for å kunne glede et annet menneske.

Søstern hans skulle på et kjempe fint julebord med selskapet hun jobber i og ba han med seg for 3. år på rad. Jeg har hørt henne før og hun sa det igjen: "Vær så snill, det betyr mye for meg. Det gis ut premier og bonuser". Han sa han skulle dra da vi snakket sammen, han var tom. overbevisende, nå ser jeg bilder av at hun endte opp med å dra alene, nok en gang. Han fortalte at han skulle være med henne fordi hun hadde fått påvist en sykdom og slet i hele 2013. Dette sto han å sa til meg. Så voksen du har blitt, tenkte jeg. Nå ser jeg bilder av at han var på grisefylla med vennene sine. Jeg er ikke overasket.

De gangene jeg trengte skyss for å handle da vi var sammen, kjørte han meg ikke. Jeg regnet heller til slutt ikke med han og ordnet meg selv. Jeg gjorde alltid han tjenester, vi spiste det han ville og vi så de filmene han ønsket.

Moren hans måtte ta bussen med alle julegavene en jul, han nølte så med å hente henne og ble så sur da hun spurte at hun tok bussen.

Når familien hans skal samles møter han ofte ikke opp. Han synes det er direkte kjedelig. Han møtte ikke opp i dåpen til kusinen til tross for alt hun har gjort for han tidligere, og til tross for hvilke vktig dag det var for henne. Han visste ikke en gang navnet på barnet eller kjønn.

Dersom det er alkohol og skikkelig fest med mannfolk, ja da kommer han.

Jeg fikk se bilder av at han hadde reparert bilen til faren. Han sa: " jeg synes jeg må være litt hjelpsom, pappa vet ikke hvordan det skal gjøres og det er så lite å gi". Jeg kjenner han, han gjør ting kun når han får skryt og kan hevde seg. Han vil typisk spørre faren : " se pappa, se hva jeg hjalp deg med!" Får han ikke skryt for at han er en kløpper griner han på nesa. Deretter skryter han til venner og bekjente om hvor hjelpsom han er.

Ikke søren om han følger en jente hjem på natterstid når han selv er trøtt og sulten. Ikke søren om han hjelper til med et flyttelass eller div. andre "kjedelige ting." Ikke søren om han drar i noe barnebursdag eller i bursdag til bestemor på 85 år. Ikke søren om han stopper innom mc. donalds etter en kjøretur for andres skyld, kun hvis han selv er sulten. Han kjører aldri innom for å kjøpe med melk eller div viktige ting.

Han kommer når det passer seg, han drar hjem når det passer seg og han vil aldri binde seg til noe som helst, men la tilbudet stå åpent til siste frist.

Fra vi en gang bodde sammen endte jeg opp med hunden og det meste av utvaskinga den dagen vi flyttet. Han var mest opptatt av depositumet.

Nå som jeg så han ditchet julebordet til sin søster, en av mine gode venninner for 3. år på rad,da lurer jeg på hva som feiler han. Hun satt på julebordet alene i en vakker kjole med en tom stol ved siden av seg.

Ikke stort å spekulere i kanskje, bare unødig energi. Jeg kjenner bare at jeg blir så forbannet. Har bodd med han, vært sammen med han, og familien hans er meg nærme, så på sett og vis har jeg følelser for han. Men ikke gode følelser. Mest sinne og skuffelse.

Anonymous poster hash: cee13...ecd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ber søsteren hans han når hun vet han ikke kommer? Det er jo ikke vanlig å ta med søsken.

• Liker 2
Skrevet

De er skikkelige egoister med andre ord.

Jeg og kjæresten (nå eks) skulle hjem etter kino en kveld, samme vei egentlig, og han bodde bare noen minutter videre fra meg. Allikevel ville han gå hovedveien direkte hjem til seg istedenfor å følge meg den veien jeg pleier å gå, (som attpåtil er kortere!) Alt snakket hans om å sørge for at jeg kom meg trygt hjem (farlig område av byen) var vist bare snakk. Alt den kvelden handlet om hvor misfornøyd han var. Misfornøyd med filmen (han tillot seg å sove!), misfornøyd med seteplassene (eneste ledige plasser igjen i salen fordi vi var så sene fordi han somlet med å dusje og bytte klær flere ganger før han endelig var klar!), misfornøyd med at klokken ble så mye (han skulle på jobb neste dag må du skjønne!). Han var den som kastet bort all tiden. Og var misfornøyd for alt. Og da jeg forsto at han ikke ville følge meg trygt hjem til døren (som er samme vei hjemover til han!) til tross for alt snakket hans om å sørge for at jeg kom meg trygt hjem sent på kvelden, ble jeg bare overbevist om at han var den største egoisten jeg hadde møtt.

Slike egoister snakker mye og har så mange pene ord, men når det virkelig gjelder å vise det fra deres side, nei. Da viser de sitt sanne ansikt.

Anonymous poster hash: 39188...cea
Skrevet

De er skikkelige egoister med andre ord.

Jeg og kjæresten (nå eks) skulle hjem etter kino en kveld, samme vei egentlig, og han bodde bare noen minutter videre fra meg. Allikevel ville han gå hovedveien direkte hjem til seg istedenfor å følge meg den veien jeg pleier å gå, (som attpåtil er kortere!) Alt snakket hans om å sørge for at jeg kom meg trygt hjem (farlig område av byen) var vist bare snakk. Alt den kvelden handlet om hvor misfornøyd han var. Misfornøyd med filmen (han tillot seg å sove!), misfornøyd med seteplassene (eneste ledige plasser igjen i salen fordi vi var så sene fordi han somlet med å dusje og bytte klær flere ganger før han endelig var klar!), misfornøyd med at klokken ble så mye (han skulle på jobb neste dag må du skjønne!). Han var den som kastet bort all tiden. Og var misfornøyd for alt. Og da jeg forsto at han ikke ville følge meg trygt hjem til døren (som er samme vei hjemover til han!) til tross for alt snakket hans om å sørge for at jeg kom meg trygt hjem sent på kvelden, ble jeg bare overbevist om at han var den største egoisten jeg hadde møtt.

Slike egoister snakker mye og har så mange pene ord, men når det virkelig gjelder å vise det fra deres side, nei. Da viser de sitt sanne ansikt.

Ja, samme greia. Og vedder på at dere så en film han likte. Skulle du klare å få han med på en film du liker, ja da ville du nok hørt om hvor generøs han er som kjærese i flere år i ettertid. Typisk er å vise seg fra en best mulig side når det er mange til stede. TS

Anonymous poster hash: d5fdf...b06

Skrevet

Ja, samme greia. Og vedder på at dere så en film han likte. Skulle du klare å få han med på en film du liker, ja da ville du nok hørt om hvor generøs han er som kjærese i flere år i ettertid. Typisk er å vise seg fra en best mulig side når det er mange til stede. TS

Anonymous poster hash: d5fdf...b06

Ja faktisk! Hvis jeg valgte en film hjemme hos meg, klarte han bare å se 5 min før han måtte ut og ha seg en "røykepause". Eller lukket øynene for å "hvile" øynene litt. Enden på visa ble at jeg nektet å se film hjemme med han mer. Og ofte vurderte filmen som elendig etter bare 5 minutt. :rolleyes:

Nei, var det sånne som ble kalt for superegoister?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...