Gå til innhold

Sjokolade- diett? Hva søren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte en bekjent tilfeldig på byen i dag. Sist jeg så hun(som faktisk bare var tre (!) uker siden var hun normalvektig. Men nå var hun sykelig undervektig. Knokler og bein stakk ut. Hun fortalte at hun hadde levd på sjokolade (en 200g plate) hver dag de tre siste ukene, og ikke noe annet. Jeg ble stående matt og sjokkert, og visste ikke hva slags svar jeg skulle komme med. For det første lurer jeg på om det i det hele tatt kan være sant? En melkesjokoladepå 200g inneholder vel 1500-2000? Det er vel så mye kalorier man skal få i seg?(fra sunn mat da vel og merke). Er det virkelig mulig å gå ned med en 200g sjokoladeplate? Det høres så skrudd ut.

Anonymous poster hash: 583d5...645

Videoannonse
Annonse
Skrevet

200 gram sjokolade tilsvarer ca. 1100 kcal.

• Liker 1
Skrevet

Sjokolade har ca 500 kcal pr 100 gram, og på 1000 kalorier om dagen går man ned. Kanskje en kilo i uka. Er man slank, skal det ikke mye til før man ser undervektig ut, og det går sikkert enda kjappere hvis man bare spiser dritt. Om så mange klarer å gjennomføre det, er noe annet. Kanskje klarte hun ikke å få i seg all sjokoladen engang. Tviler ikke på at noen gjør dette, det finnes ikke grenser for hva folk kan finne på.

Skrevet

Ja, og da lurer vi på hvorfor hun er overvektig i utgangspunktet? Ikke det nei?

Skrevet

Sjokolade har ca 500 kcal pr 100 gram, og på 1000 kalorier om dagen går man ned. Kanskje en kilo i uka. Er man slank, skal det ikke mye til før man ser undervektig ut, og det går sikkert enda kjappere hvis man bare spiser dritt. Om så mange klarer å gjennomføre det, er noe annet. Kanskje klarte hun ikke å få i seg all sjokoladen engang. Tviler ikke på at noen gjør dette, det finnes ikke grenser for hva folk kan finne på.

Takk for svar! Men hvordan kan hun ha gått ned hvertfall 6-7 kg på denne tiden, da? Om hun hadde mista en kg i uka, hadde hun isåfall bare mistet tre kg siden jeg så henne...

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Hun på Newton gikk ned tre kilo på ti dager. I tillegg gikk fettprosenten ned. Litt høyere kolesterol.

De samme kjipe symptomene man får når man går inn i ketose; kvalme, bommullshode og slapphet.

Spennende, egentlig.

Skrevet

Så litt på det klippet med hun på Newton, for en diett :fnise: noen som fikk med seg hvor mye sjokolade hun spiste hver dag? Kan ikke ha vært myr

Anonymous poster hash: 9e087...432

Skrevet

Møtte en bekjent tilfeldig på byen i dag. Sist jeg så hun(som faktisk bare var tre (!) uker siden var hun normalvektig. Men nå var hun sykelig undervektig. Knokler og bein stakk ut. Hun fortalte at hun hadde levd på sjokolade (en 200g plate) hver dag de tre siste ukene, og ikke noe annet. Jeg ble stående matt og sjokkert, og visste ikke hva slags svar jeg skulle komme med. For det første lurer jeg på om det i det hele tatt kan være sant? En melkesjokoladepå 200g inneholder vel 1500-2000? Det er vel så mye kalorier man skal få i seg?(fra sunn mat da vel og merke). Er det virkelig mulig å gå ned med en 200g sjokoladeplate? Det høres så skrudd ut.

Kanskje det har hendt noe som gjør at hun ikke har spist noe annet enn sjokolade de siste ukene? Kanskje er hun deprimert eller sliter med noe? Kan ligge mer bak enn at hun har levd på sjokolade de siste ukene,

Skrevet

Ganske sikker på at hvis du bare spiser 200gram sjokolade hver dag, så går du ned i vekt ganske raskt. Problemet er at du risiskerer å dø av organsvikt. Enjoy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...