Gå til innhold

Hvor møte menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har verdens flotteste venninne, og jeg unner henne alt godt, og hun ønsker så gjerne å møte en mann å ha i livet sitt. Men hun har ikke så stort nettverk, og jeg flyttet nettopp hit hun bor så jeg har heller ikke noe nettverk å rope hurra for. Likevel er jeg utpekt til "wingwoman," som jo er koselig, men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre.

Jeg kan ikke ta henne med ut på byen, for hun drikker ikke og liker ikke fulle folk. Hun har ikke noe i mot at folk drikker i seg selv, ei heller i en partner, men det er denne rølpe-drikkinga hun ikke liker.

Hun har prøvd nettdating, men det gikk skeis. Hun prøvde igjen men hun liker ikke konseptet fordi det blir så tvungent, hun vil bli kjent med noen på nøytralt grunnlag, så få evt. følelser komme naturlig. Og jeg skjønner hva hun mener.

Så jeg vet liksom ikke helt hvor vi skal dra, vi drar jo på kafe, ut å spise, kino osv, men der er folk så opptatt med sitt igjen.

Jeg er en skikkelig ubrukelig wingwoman! Jeg vet ikke hva vi skal ta oss til:\ Forslag, vær så snill!

Anonymous poster hash: 9cdce...e18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv på mer "siviliserte" fester, tror det må være noe high class folk kan gå på der man slipper denne mer usiviliserte drikkingen. På ulike hotell og slikt pleier jo det å være litt mer rolig og hyggelig i forhold til på barer. Kanskje dere kan reise på en slik plass. Ellers pleier jo å være mange plasser man kan bli kjent med folk på, f.eks. om man starter med en eller annen fritidsaktivitet.

Anonymous poster hash: 2a692...efd
Skrevet

Hei.

I dag er nettdating vanlig, Prøvd dette?

Det er mange fordommer mot nettdating men det er kommet for å bli.

Ellers kan en møte den rette der som andre plasser.

Det er ellers mange som treffer hverandre i jobbsammenheng.

Lykke til wingwoman ;

PS. ikke prakk på henne noen mann hun ikke brenner for.

Husk det finnes en del sjenerte menn der ute som ikke har det ypperste av utseende men er kjempekarer når en blir kjent med de.

De er dårlige selgere på "kjøttmarkedet"

Skrevet

Hei.

I dag er nettdating vanlig, Prøvd dette?

Det er mange fordommer mot nettdating men det er kommet for å bli.

Ellers kan en møte den rette der som andre plasser.

Det er ellers mange som treffer hverandre i jobbsammenheng.

Lykke til wingwoman ;

PS. ikke prakk på henne noen mann hun ikke brenner for.

Husk det finnes en del sjenerte menn der ute som ikke har det ypperste av utseende men er kjempekarer når en blir kjent med de.

Som sagt...:P

Hun har prøvd nettdating, men det gikk skeis. Hun prøvde igjen men hun liker ikke konseptet fordi det blir så tvungent, hun vil bli kjent med noen på nøytralt grunnlag, så få evt. følelser komme naturlig. Og jeg skjønner hva hun mener.

Men å pakke på henne en mann hun ikke liker kommer jeg ikke til å gjøre, jeg skal simpelten prøve å bare få henne til å møte menn på generelt grunnlag, resten får hun gjøre selv;) Ikke er hun pirkete på utseendet heller, samtidig som hun vet hva hun tiltrekkes av.

Skrevet

Det er jo ikke noe nytt at det er vanskelig å treffe menn.

Anonymous poster hash: 663ec...28b
  • Liker 3
Skrevet

Men, jobber hun i en veldig kvinnedominert bransje eller noe? Mange finner jo partneren sin i jobbsammenheng.

Venner av venner?

Skrevet

Hvem sier at vi sjenerte ikke ser bra ut? Jeg har fått høre fra kvinner jeg overhodet ikke kjenner at jeg ser bra ut. Allikevel er jeg sjenert så det holder overfor kvinner, det har sine sammensatte årsaker.

Til TS: Jeg er helt enig i at nettdating føles kunstig. Det føles mye bedre å møte folk i levende live og se om noen følelser eventuelt oppstår. Hvor stort er stedet dere bor på nå? Hva fins av fritidsaktiviteter? Quizkveld fins jo de fleste steder, der blir ikke folk overstadig beruset. Dere to kan gå, finne dere et bord med noen kjekke karer og spørre om dere kan bli med på laget.

Andre forslag: Kor, pardans, kamsport (det fins alt fra det mest brutale med skitne triks, som krav maga, til Kung Fu, som har åndelige trekk, til Capoeira, som i tillegg til kamp er sang, dans og lek) og bowling.

Gjennom fritidsaktiviteter møter jeg stadig mange folk av begge kjønn. Årsakene til at det blir lite suksess på damefronten for min del er først og fremst at jeg er sjenert, men dere som jenter kan jo realistisk forvente at noen gutter tar initiativet, så lenge dere er ute blant folk og gjør dere tilgjengelige.

Arketypen på jenter som gjør seg lite tilgjengelige: Jentegjeng som sitter på et utested og skravler seg i mellom, med ryggen til alle gutter som måtte prøve å nærme seg.

• Hjerte 1
Skrevet

Men, jobber hun i en veldig kvinnedominert bransje eller noe? Mange finner jo partneren sin i jobbsammenheng.

Venner av venner?

Nei, tror det er ganske likt fordelt, men hun jobber kreativt så det er mye freelance:P Hun har et fysisk kontor også der hun jobber 80%, men det var visst ingen som var aktuelle der, både pga. legning, alder, osv.

*snip*

Til TS: Jeg er helt enig i at nettdating føles kunstig. Det føles mye bedre å møte folk i levende live og se om noen følelser eventuelt oppstår. Hvor stort er stedet dere bor på nå? Hva fins av fritidsaktiviteter? Quizkveld fins jo de fleste steder, der blir ikke folk overstadig beruset. Dere to kan gå, finne dere et bord med noen kjekke karer og spørre om dere kan bli med på laget.

Andre forslag: Kor, pardans, kamsport (det fins alt fra det mest brutale med skitne triks, som krav maga, til Kung Fu, som har åndelige trekk, til Capoeira, som i tillegg til kamp er sang, dans og lek) og bowling.

Gjennom fritidsaktiviteter møter jeg stadig mange folk av begge kjønn. Årsakene til at det blir lite suksess på damefronten for min del er først og fremst at jeg er sjenert, men dere som jenter kan jo realistisk forvente at noen gutter tar initiativet, så lenge dere er ute blant folk og gjør dere tilgjengelige.

Arketypen på jenter som gjør seg lite tilgjengelige: Jentegjeng som sitter på et utested og skravler seg i mellom, med ryggen til alle gutter som måtte prøve å nærme seg.

Quizkveld var lurt! Men da må det jo være et tema vi har peiling på, ingen av oss er så veldig med på kjediser og styr, og føler det liksom bare er slikt man spør om der:P Vil jo ikke virke teit om vi nå finner oss noen karer å være på lag med;) Men kan jo sjekke det litt nærmere hva som finnes:)

Bor forøvrig i en av Norges største byer, så er jo ikke at det ikke er nok av fisk i havet.

Har faktisk prøvd å dra henne med på kampsport for jeg driver med det selv, men hun klager på dårlig form, litt for mye vekt, anstrengelses astma etc. Hun er redd for å føle seg teit, og det nytter ikke hva jeg sier om saken. Og jeg tror jeg får se henne spise en kaktus før hun danser :fnise:

Det som er så geialt med venninna mi er at hun ofte kan ta initativet, hun er beintøff! Men alle gangene hun har gjort det har det jo selvsagt endt med avslag, på høflig vis, men dog.

Lol, jeg kan med hånden på hjertet si vi ikke tilhører stereotypen med store jentegjenger:P Samboeren min sier han ikke fatter hvorfor mannfolk ikke kaster seg over henne, hun digger jo data og spill, hun digger monty pyton, liker film og animasjonsteknologi, osv. Er visst the holy grail for omgangskretsen til samboeren min. Typisk nok bor jo ingen av dem her:P

Skrevet

Nei, tror det er ganske likt fordelt, men hun jobber kreativt så det er mye freelance:P Hun har et fysisk kontor også der hun jobber 80%, men det var visst ingen som var aktuelle der, både pga. legning, alder, osv.

Quizkveld var lurt! Men da må det jo være et tema vi har peiling på, ingen av oss er så veldig med på kjediser og styr, og føler det liksom bare er slikt man spør om der:P Vil jo ikke virke teit om vi nå finner oss noen karer å være på lag med;) Men kan jo sjekke det litt nærmere hva som finnes:)

Bor forøvrig i en av Norges største byer, så er jo ikke at det ikke er nok av fisk i havet.

Har faktisk prøvd å dra henne med på kampsport for jeg driver med det selv, men hun klager på dårlig form, litt for mye vekt, anstrengelses astma etc. Hun er redd for å føle seg teit, og det nytter ikke hva jeg sier om saken. Og jeg tror jeg får se henne spise en kaktus før hun danser :fnise:

Det som er så geialt med venninna mi er at hun ofte kan ta initativet, hun er beintøff! Men alle gangene hun har gjort det har det jo selvsagt endt med avslag, på høflig vis, men dog.

Lol, jeg kan med hånden på hjertet si vi ikke tilhører stereotypen med store jentegjenger:P Samboeren min sier han ikke fatter hvorfor mannfolk ikke kaster seg over henne, hun digger jo data og spill, hun digger monty pyton, liker film og animasjonsteknologi, osv. Er visst the holy grail for omgangskretsen til samboeren min. Typisk nok bor jo ingen av dem her:P

Jeg har ikke vært så ofte på quizkveld, men bortsett fra de få som har et rendyrket tema (f. eks. pop og rock) er det som regel en lett blanding av sport, kultur, historie og naturvitenskap, akkurat som i Trivial Pursuit.

Hun trenger ikke være redd for å føle seg teit i forhold til å begynne med idrett (dans er også en idrett). På nybegynnerkurs kommer det alle slags folk, og man tar det steg for steg. Jeg har en bekjent som går på karate. Han begynte da han var barn, og hadde veldig dårlig motorikk. Han hadde store problemer med bevegelsene, og ble småertet av de som tok det mer intuitivt. Han jobbet imidlertid beinhardt, og han klarte graderingen til blått belte før de som hadde ertet ham. Senere har han fått svart belte.

Venninnen din blir neppe norgesmester hvis hun begynner nå, jeg antar at dere er over 20, men hun kan fremdeles bli ganske god og ikke minst komme i god form, og kanskje bli kjent med noen nye menn.

Skrevet

Hvor gammel er hun? :)

Vi er 26:)

Jeg har ikke vært så ofte på quizkveld, men bortsett fra de få som har et rendyrket tema (f. eks. pop og rock) er det som regel en lett blanding av sport, kultur, historie og naturvitenskap, akkurat som i Trivial Pursuit.

Hun trenger ikke være redd for å føle seg teit i forhold til å begynne med idrett (dans er også en idrett). På nybegynnerkurs kommer det alle slags folk, og man tar det steg for steg. Jeg har en bekjent som går på karate. Han begynte da han var barn, og hadde veldig dårlig motorikk. Han hadde store problemer med bevegelsene, og ble småertet av de som tok det mer intuitivt. Han jobbet imidlertid beinhardt, og han klarte graderingen til blått belte før de som hadde ertet ham. Senere har han fått svart belte.

Venninnen din blir neppe norgesmester hvis hun begynner nå, jeg antar at dere er over 20, men hun kan fremdeles bli ganske god og ikke minst komme i god form, og kanskje bli kjent med noen nye menn.

Huff, vi som stinker i Trivial Pursuit :fnise: Kan de ikke spørre om spill? :fnise: Men skal nå uansett sjekke ut quiz-kvelder eller lignende:) Hvem vet hva man finner!

Nei, jeg er helt enig, jeg var jo ikke akkurat en liten fele da jeg begynte på kampsport heller, hadde så dårlig kondis at jeg knapt kom meg opp bakken der lokalet lå! :hoho: Men jeg klarer ikke overtale henne for det:\

Hvorfor må dette være så vanskelig :rolleyes:

Skrevet

Er det norges største by eller bare en av de største? Jeg kunne tenkt meg møte henne, det teller vel ikke som nettdating om man møtes gjennom en venninne som postet om henne på KG? :icon_lol:

Spøk til side sliter jeg med det samme selv. Utover jobbtilstelninger er jeg stort sett bare sosial med folk i settinger der det drikkes alkohol. Jeg drikker også, og koser meg på fest, men har aldri vært noen fan av one night stands-konseptet. Utestedsjekking er uansett vanskelig når lydnivået medfører at man knapt kan rope til hverandre over bordet, og vi havner som regel på byen. Sjelden det er noen middager/fester med aktuelle kandidater. Utover det er jo kino og sånt ikke akkurat sjekkearenaer. Alt dette var mye lettere da man var student!

Anonymous poster hash: 36700...8e0
Skrevet

Er det norges største by eller bare en av de største? Jeg kunne tenkt meg møte henne, det teller vel ikke som nettdating om man møtes gjennom en venninne som postet om henne på KG? :icon_lol:

Spøk til side sliter jeg med det samme selv. Utover jobbtilstelninger er jeg stort sett bare sosial med folk i settinger der det drikkes alkohol. Jeg drikker også, og koser meg på fest, men har aldri vært noen fan av one night stands-konseptet. Utestedsjekking er uansett vanskelig når lydnivået medfører at man knapt kan rope til hverandre over bordet, og vi havner som regel på byen. Sjelden det er noen middager/fester med aktuelle kandidater. Utover det er jo kino og sånt ikke akkurat sjekkearenaer. Alt dette var mye lettere da man var student!

Er bare en av de største:) Haha, hun har ikke så mye i mot å møte folk over nettet, så lenge det ikke er rett på dating liksom:P

Men det er som du sier, sosiale settings uten alkohol og skyhøy musikk er liksom litt vanskelig med mindre man er ute etter ONS. Prøver å tenke på åssen jeg møtte min man men han møtte jeg på nettet pga. felles interesser :fnise:

Ikke har jeg noen kompiser jeg kan introdusere henne for heller som jeg tror ville vært aktuell. Nesten så jeg snart gir nummeret henne til pølse-fyren.

Skrevet

...

Det hørtes ikke like perverst ut i hodet mitt...:P Er en bod med en superkjekk fyr som selger spekepølser og div. bort på kjøpesenteret:P

• Liker 2
Skrevet

Morsomt at det er en bruker inne på tråden akkurat nå som heter "bartemannen":P Hun digger bart!

Skrevet

Men det er som du sier, sosiale settings uten alkohol og skyhøy musikk er liksom litt vanskelig med mindre man er ute etter ONS. Prøver å tenke på åssen jeg møtte min man men han møtte jeg på nettet pga. felles interesser :fnise:

Ja, det er litt kjipt egentlig. Hopper snart på en av jentene i vennegjengen eller en kollega , men mistenker at begge deler er noe man bør holde seg unna.

Skrevet

Om liker spill og data og sånn, finnes det jo steder der det ligger brettspill ute til låns, der finner hun kanskje noen med samme interesser? Nå har du bare sagt dere bor i en av Norges største byer, så får ikke kommet med noe forslag. Vet iallefall at outland i kirkegata i Oslo har det, men finner det sikkert i andre byer også :) der kommer man i kontakt med folk.

Skrevet

Jeg kjenner en del som har møtt hverandre på klatring! Det er ofte hyggelige miljøer, i alle fall der jeg har bodd, og de finner gjerne på sosiale ting sammen ellers også.

For min egen del kan jeg ikke fordra klatring, altså. Men jeg har veldig mange venner og bekjente som snakker godt om både aktiviteten i seg selv og miljøet i klubbene. På nybegynner- og sikringskurs er jo alle newbies også, så da trenger man jo ikke være så redd for å dumme seg ut (siden du nevner det)

I verste fall blir det jo bare morsom og utfordrende trening for dere to sammen - er jo mulig å gå på en prøvetime et sted for å se hvordan det er og hva slags folk som går dit :)

Anonymous poster hash: c7206...40e
Skrevet

Jeg møtte min på psykiatrisk institusjon. Kanskje verdt å sjekke ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...