Gå til innhold

Hva er den største forskjellen på disse maskinene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

QHD-oppløsning på 3200 x 1800 + aluminiumskabinett.

Full HD-oppløsning (1920 x 1080)

Er kanskje flere forskjeller, men det var det som stakk seg ut for min del.

Skrevet

Jeg vil beskrive begge som dårlige kjøp til prisen. Den dyreste er for dårlig spesifisert til å takle en så høyoppløst skjerm og den billigste er svært dårlig spesifisert i forhold til det du må betale for den. Samtidig så har Samsung dårlige touchpads.

Ville heller ha sett på en Sony Vaio Pro, Asus Zenbook eller Macbook Air / Pro (retina). Alle vil gi vesentlig bedre valuta for pengene og tilsvarende god eller bedre ytelse.

Anonymous poster hash: 5f40a...0db
Skrevet

Jeg vil beskrive begge som dårlige kjøp til prisen. Den dyreste er for dårlig spesifisert til å takle en så høyoppløst skjerm og den billigste er svært dårlig spesifisert i forhold til det du må betale for den. Samtidig så har Samsung dårlige touchpads.

Ville heller ha sett på en Sony Vaio Pro, Asus Zenbook eller Macbook Air / Pro (retina). Alle vil gi vesentlig bedre valuta for pengene og tilsvarende god eller bedre ytelse.

Ok. Den dyreste samsungen fikk nemlig så innmari bra utfall i test.

Skal sjekke ut de andre :)

Skrevet

Ok. Den dyreste samsungen fikk nemlig så innmari bra utfall i test.

Skal sjekke ut de andre :)

Med samme spesifikasjoner? Det har jeg vanskeligheter for å tro, den skjermen der krever ca 2.8 ganger mer datakraft for å utføre tilsvarende operasjoner som den billigere modellen. 4gb ram og 1,6 ghz i5 holder ikke helt mål da. Selv Apple sin 13" Retina Macbook pro bruker en Haswell 2.4 ghz.

Selv vil jeg anbefale deg å gå for en MacBook Retina over Samsungen, med mindre du virkelig må ha windows. Den har (laaangt) bedre touchpad, bedre byggekvalitet og mer kraft. Og dersom du er student er den også faktisk billigere enn Samsungen (med bedre specs). Spesielt hvis du kjøper via Studenttorget.no :)

Skrevet

Med samme spesifikasjoner? Det har jeg vanskeligheter for å tro, den skjermen der krever ca 2.8 ganger mer datakraft for å utføre tilsvarende operasjoner som den billigere modellen. 4gb ram og 1,6 ghz i5 holder ikke helt mål da. Selv Apple sin 13" Retina Macbook pro bruker en Haswell 2.4 ghz.

Selv vil jeg anbefale deg å gå for en MacBook Retina over Samsungen, med mindre du virkelig må ha windows. Den har (laaangt) bedre touchpad, bedre byggekvalitet og mer kraft. Og dersom du er student er den også faktisk billigere enn Samsungen (med bedre specs). Spesielt hvis du kjøper via Studenttorget.no :)

http://m.pcworld.no/article279351.ece

Skrevet (endret)

Linkene i første innlegg fungerer ikke(?).

Anbefaler Asus Zenbook. Har en selv og er veldig godt fornøyd.

Har U500VZ.

Endret av Fjotten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...