Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med graviditetstest? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Saken er småkomplisert, så kommer med litt bakgrunnsinfo først :)

Det har seg nemlig sånn at jeg har satt inn hormonspiral, denne har funket fint i 3 år (kan sitte i 5 år). De siste mnd har jeg hatt problemer med kramper i magen, noe jeg vanligvis aldri har uten om 2 dager i mnd (regner med det er eggløsning eller noe sånt). Jeg har altså gått 3 år uten noe form for blødning.

Etter at jeg fikk en del merkelige symptomer var det en som nevnte graviditet for meg, det har jeg ikke tenkt som en mulighet en gang! Det går i hvertfall i en liten blødning sist uke (muligens festebløsning), menstrasjonsliknende kramper, forferdelig halsbrann (noe jeg aldri har ellers), ekstra trøtt, hodepine, forferdelige humørsvingninger og mer kviser enn vanlig.

Etter noen kommenterte det sjekket jeg om trådene til spiralen fortsatt var på plass, og jeg finner de altså ikke. Selv om jeg alltid har kunnet kjenne de med fingrene. Så noe er jo tydelig "feil" med spiralen. Jeg husker ikke sist jeg sjekket, men tror det er rundt 2-3 mnd siden.

Jeg har fått henvisning videre til gynekolog for å finne igjen spiralen og ta den ut. Jeg tok en test for å være sikker, og denne var tydelig negativ fredag morgen. Det kan jo være at det var for tidlig for test, ettersom det bare var 5-6 dager siden "festeblødningen" , i såfall, når kan jeg ta neste test for å få et sikkert resultat?

Når det er sagt, jeg snakket med en venninne som er sykepleier. Hun sa at i visse tilfeller kan kvinner med spiral få falsk negativ dersom de tar graviditetstester. I såfall vil jo kanskje også neste test være negativ?

Det er jo en god sannsynlighet for at spiralen tuller seg og at hormonene mine er på styr, og at det er grunnen til alle symptomene mine. Men jeg klarer ikke å slå meg til ro med mindre jeg er SIKKER på om jeg er gravid eller ikke.

Dersom jeg er gravid vil vi selvfølgelig beholde, vi hadde tenkt å starte prøvingen til våren uansett :)

Det ble litt vel langt dette her, men pørsmålet er som følger: Hvor lenge bør jeg vente med å ta test nr to for å være "sikker" på resultatet? Jeg har jo ikke peiling på syklusen min ettersom jeg aldri har mensen...

Takk for all hjelp! :)

Anonymous poster hash: f1034...f58
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lite som tyder på at du er gravid. De hormoner som gir symptomer er de samme som gjør en test positiv. Så med så mange symptomer som du føler du har så ville en test vært tydelig positiv nå.

Lykke til med prøvingen :)

Anonymous poster hash: 74345...918

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...