Gå til innhold

Kattunge kaster opp, men virker ikke syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kattunge på 6 uker som har kastet opp tre ganger de siste to dagene. Det er ikke hårballer, kun halvfordøyd mat. Den virker likevel ikke syk, noen minutter etter at den kaster opp er den på farta igjen. Den fikk ormekur i går, og den fikk smake litt vårfór for voksne katter i dag. Kan dette gjøre at kattungen blir litt dårlig? Eller er det mulig at kattungen er syk selv om den virker aktiv ellers?

Anonymous poster hash: bb550...a04
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være at katten har spist noe den ikke burde, eller at det er hårballer. Om den ikke virker syk ville jeg sett den an, hvor lenge det fortsetter. Er du bekymret bør du ringe dyrlegen og høre :)

Anonymous poster hash: ea059...f5a
Skrevet

Hva slags fôr får den? Den ene min kastet opp flere ganger en periode. Gikk til dyrlegen og hun sa han hadde irritert mage. Så fikk han et spesielt fôr som han skulle spise en periode, etter det gikk vi tilbake til den vanlige maten og han var kurert :)

Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Nå er ikke hund og katt det samme, men min hund spydde da hun fikk ormekuren sin. Hun spyr også hvis hun har spist noe hun ikke tåler. Så vil tro det er en reaksjon på ormekuren, pass på at katten får i seg nok væske og så lenge den spiser og er aktiv så ville ikke jeg lagt noe oppstyr utav det. Men selvsagt hvis det fortsetter så må en jo til dyrlegen å få oppklaring i ting.

Skrevet

Oppkast er en vanlig bivirkning av ormekuren, og våtfóret den fikk kan også være med på å overvelde en liten kattepusmage.

Så lenge den spiser og drikker og oppfører seg som vanlig, ville jeg sett det an en dag eller to. Endrer adferden seg eller du ser at den virker syk i løpet av helga, kontakter du veterinærvakta.

Men som sagt, ja våtfóret og ormekuren kan føre til litt magetroll for en liten pus. Og så kan det jo hende at den har litt ømfintlig mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...