embla1807 Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Nå har jeg og kjæresten min vært sammen i 1,5 år og nå har liksom nyforelskelsen senket seg. Jeg merker at jeg begynner å bli ganske.. bitch egentlig! Jeg ser på alle jenter som snakker med kjæresten min som er trussel, og føler at jeg ikke er bra nok lenger. Han begynner å bli lei av at jeg klikker for småting, som for eksempel at han kjører jenter han jobber med hjem, hvis de er ferdig samtidig osv. Han sier hele tiden at det bare er meg han vil ha og at han elsker meg og han sier det sårer han at jeg tydeligvis ikke stoler nok på han. Merker at hvis jeg fortsetter sånn så vil det kvele forholdet.. For hvem ville være sammen med en sur og paranoid kjæreste? Jeg hadde hvertfall blitt drittlei hvis han hadde oppført seg som jeg gjør. Og når jeg er med andre gutter, som betyr jo ikke det noen ting. Men føler også at jenter kan være så sleipe og driter i om gutter og type, og prøver seg.. Nå er han på ferie med noen kompiser i Miami, og skal være borte et par uker. Han skriver oppdateringer og nattameldinger til meg hele tiden, men jeg er dritsur allikevel. Jeg vil ikke være sånn, det er ganske vondt. Har noen tips for å slutte å være så sjalu, og heller tenke positivt? 1
spinnwild Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Det er nok ingen kjapp fiks på slikt. Du må bare jobbe med deg selv. Det er bra at du ser at det du gjør er feil. Du vil måtte ta tak i deg selv når du kjenner sjalusien blomstrer, og si til deg selv at det ikke er noen grunn til å være sjalu. Si gjerne ifra til kjæresten om at du jobber med det, det kan tenkes at du trenger litt ekstra "tenketid" i visse situasjoner... Kanskje finn noen du trygt kan lufte alle sjalusifølelser som dukker opp. Det er mye som ikke betyr så mye etter at man har fått sagt/kjeftet litt om det... Men klart, dette er hva jeg ville gjort, hva jeg mener kanskje hadde funket på meg, du må nesten kjenne på det selv, og finn en måte som passer deg. Det er du som må jobbe med deg selv.
strawberry Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Kjenner meg veldig igjen i dette. Må bare lære oss å telle til 10, tenke oss om to ganger før vi sender en melding osv som kan virke sur.
LitaPia Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 En liten tanke kan være denne: Se for deg at du går i et par sko til daglig, disse skoene gnager så innmari på føttene dine. Du går og irriterer deg over skoene som gjør vondt. Går du nok mange ganger forbi en skobutikk når dine egne sko gnager kan det være fristende å kjøpe nye sko som ikke gnager.... Skjønner du logikken? 1
embla1807 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 16. desember 2013 En liten tanke kan være denne: Se for deg at du går i et par sko til daglig, disse skoene gnager så innmari på føttene dine. Du går og irriterer deg over skoene som gjør vondt. Går du nok mange ganger forbi en skobutikk når dine egne sko gnager kan det være fristende å kjøpe nye sko som ikke gnager.... Skjønner du logikken? Klinkende klart. God metafor. Jeg vet jo så sinnsykt godt selv egentlig, må bare bite tenna sammen og ta meg i skinne og skjerpe meg. Takk for svar
Mike Waters Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Det finnes ingen fasit på det, men det kan være lurt å tenke på at sansynligheten for utroskap ofte vokser om tiden han tilbringer med deg er preget av mas, bitching, surmulig og stress. Jeg blir alltid så fascinert over kvinner og menn som lager et sant helvete for sin partner i flere år også blir de overrassket om deres værste tanker blir bekreftet. Man har jo gjort alle andre så ufattelig spennende ved å være den kjipeste/sureste/mest bitchy selv, i stedet for å bruke sin energi på å være den beste partner man kan. Det er preventivt det
LitaPia Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 For meg hjalp akkurat den metaforen veldig godt :-)
Havbris Skrevet 16. desember 2013 #8 Skrevet 16. desember 2013 Du er inne i en destruktiv rundkjøring og må bare bestemme deg for hva slags partner du ønsker å være. Da må du ta kontrollen over deg selv. Hvis du ønsker å ødelegge forholdet så fortsetter du i samme stil. Hvis du ønsker et fortsatt forhold så endrer du stil. Du strekker strikken så langt at den kommer til å briste.
embla1807 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #9 Skrevet 16. desember 2013 (endret) Tusen takk for alle tips. Nå som han er i Miami har jeg vært ekstra paranoid og sjalu, men før jeg skyper eller tekster med han så hjelper det virkelig å lese disse tipsene først, og prøver å ha en positiv tone og være glad for at han koser seg Får håpe jeg klarer å fortsette når han kommer hjem. Endret 16. desember 2013 av embla1807
LatersBaby Skrevet 16. desember 2013 #10 Skrevet 16. desember 2013 Jeg har hatt perioder hvor jeg har blitt angrepet av en veldig sjalusi, hva som har hjulpet meg er å velge sine kamper. Jeg tenker før jeg sender en fæl meld (feks) ut av sjalusi om dette er verdt det. I 99% av tilfellene har det ikke vært det.
Apocalypse Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 Dette kjente jeg meg veldig igjen i! Er utrolig slitsomt egentlig...
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 Tusen takk for alle tips. Nå som han er i Miami har jeg vært ekstra paranoid og sjalu, men før jeg skyper eller tekster med han så hjelper det virkelig å lese disse tipsene først, og prøver å ha en positiv tone og være glad for at han koser seg Får håpe jeg klarer å fortsette når han kommer hjem. Hvorfor er han i akkurat Miami? Det er jo på en måte et av de verste stedene å dra når man er i et forhold? :S Dårlig gjort. Anonymous poster hash: abf8a...f85
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 Sliter veldig med det samme egentlig. Helt ubegrunnet. Blir bare så sjalu av at han skulle ha noen som helst interesse av å se på andre jenter overhodet. Jeg har ikke det behovet, så vanskelig å se det fra en annen side. Anonymous poster hash: 6458c...529
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #14 Skrevet 16. desember 2013 Hvorfor er han i akkurat Miami? Det er jo på en måte et av de verste stedene å dra når man er i et forhold? :S Dårlig gjort. Anonymous poster hash: abf8a...f85 Hva mener du? Anonymous poster hash: 6458c...529
embla1807 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #15 Skrevet 16. desember 2013 Hvorfor er han i akkurat Miami? Det er jo på en måte et av de verste stedene å dra når man er i et forhold? :S Dårlig gjort. Anonymous poster hash: abf8a...f85 Vi studerte sammen i Florida. Så vi har et veldig nært forhold til den staten. Og har mange venner vi har møtt igjennom skolen, så alle gutta skal ha "reunion" der borte. Så akkurat den ser jeg, hadde sikkert dratt selv om det hadde vært reunion med jentene jeg ble kjent med der. Men er jo selvfølgelig litt ekstra surt nå i desember.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #16 Skrevet 16. desember 2013 Vi studerte sammen i Florida. Så vi har et veldig nært forhold til den staten. Og har mange venner vi har møtt igjennom skolen, så alle gutta skal ha "reunion" der borte. Så akkurat den ser jeg, hadde sikkert dratt selv om det hadde vært reunion med jentene jeg ble kjent med der. Men er jo selvfølgelig litt ekstra surt nå i desember. Okei, skjønner. Da forstår jeg det mer hvertfall! Anonymous poster hash: abf8a...f85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå