Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

GOD JUL :nissekonekyss:

Jammen er det julaften i dag. På radioen spiller Sørlandssendingen den ene julesangen etter den andre, de forteller om både gode og vonde ting som følger jula. Ute er det ikke et snøfnugg å se, og det passer meg utmerket. Men på radioen sier de at det kan komme litt snø iløpet av kvelden...

Jeg er godt igang med kaffekopp nr 2. Jeg har trillet erter utover gulvet (les: å spise cabaret samtidig som man oppdaterer seg på nett medfører erter på rømmen... :fnise: ) og jeg tenker på at jeg slett ikke har prøvd noe julaftensantrekk. Men jeg har både leopardsko og svarte sko til feiringa. Turbo har motvillig fått på sløyfe og blitt fotografert (og sløyfa ble fjernet etter fotograferinga). Også har hun fått sin favoritt-boksmat til frokost. Og jeg kjenner på hvor heldig jeg er. :strix:

Etterhvert skal jeg se Askepott. Og når det er ferdig skal jeg rusle bort til familien Bulk. Jeg har tilbud om å bli hentet, men med tanke på all den tunge, fete og søte maten jeg stapper i meg i jula ser jeg en fordel med å gå fram og tilbake til selskapet. Gleder meg til å feire jul med de tre småtrollene. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at det er noe jeg ikke har skjønt med den filmen. :ler: Og egentlig overrasker det meg ikke. For jeg er i utgangspunktet en som ser veldig få filmer iløpet av et år. Og det skal lite til før jeg synes en film er kjedelig. Så det er nok meg og min smak som er litt rar - og det lever jeg helt greit med. :jepp: Julefilmen jeg MÅ se hvert år er Grinchen...

Love Actually er søt :hjerte: Så den på søndag, for gudene vet hvilken gang. Har den på dvd også, i tilfelle den ikke skulle gå på tv en jul :ler: Da den var ny så jeg den på kino med en venninne noen få dager før jul - vi kom ut fra kinoen, det var julelys og julepynt overalt, og snøen dalte ned...

God jul, Daria :klemmer:

Synes også den er søt :strix:

Kan den nærmest utenat, venter på ulike scener og sekvenser, og kjenner litt på en liten godfølelse. Ikke feil!

God jul, Fuggel'n. :klemmer:

Love Actually har jeg tatt opp, så den skal ses en dag i julen. I dag er mamma 70 år :daane: Så dagen og kvelden er satt av til det. I morgen skal jeg jobbe noen timer før jeg kan finne julefreden og feire jul her hjemme med en hyggelig (og nå frisk onkel) som gjest. Gleder meg masse.
God jul til deg fine sauen. :klemmer:

God jul, Jerle. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Julaften er over, og det er en rolig og god juledagsmorgen. Radioen deler raust med julesanger i dag også. Varme rundstykker er spist, og jeg kjenner at jeg må ha påfyll i kaffekoppen min. :jepp:

Det ble en herlig julaften hos minstesøster. Til og med nissen kom på besøk. Det resulterte i at tante nesten ble kvalt av to bittesmå armer. Mini-nevø ble en anelse redd, klamret seg fast til tante og nektet å se på nissen i det hele tatt. Men de to største var så tøffe at nissen til og med fikk klemmer. :nisse:

Selv fikk jeg masse fine gaver, nydelig mat og masse glede og latter. Jeg avsluttet til og med dagen med å gå på pub. Det har jeg aldri gjort på julaften før. :ler: Jeg ruslet gjennom sentrum på veg hjem sent i går kveld. Og da gikk jeg innom puben og ønsket min kusine, som var på jobb, god jul. :nisse:

I dag vet jeg ikke helt hva jeg skal. Jeg har lyst til å gå i kirka, men tror ikke jeg orker. Det er sikkert en gudstjeneste på radio eller tv. Får satse på det tror jeg. :jepp: Jeg har også en invitasjon til å spise middag hos familien Bulk. Men vet ikke helt om jeg orker det heller. En bit av meg har lyst til å være sosial i dag også, men en bit har lyst til å være hjemme. Jeg får se hva dagen bringer. Hvis jeg blir hjemme kommer svoger hit med middagsrester fra i går til meg. Han ville også kjøre hit gavene mine fra i går, slik at jeg slapp å bære det med meg hjem i går kveld. Jeg er i grunnen ganske bortskjemt. :fnise:

God jul! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Tusen takk. God jul til deg også. :klem:

God jul, Sævven

Tusen takk. God jul til deg også, Cata. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en flott julaften.

Vi var hos svigerinne med mann og barn (store barn, 11 og 15). Veldig hyggelig julaften. Kveite på menyen, masse gaver til alle, en pus som var fornærmet fordi gavene hadde tatt plassen hennes under treet, og litt spilling. Overnattet, og hadde en god sen frokost før vi dro hjem.

Dagen i dag har gått kjempefort. Snopet oss, tittet på julegaver, surfet på nett og slappet av mens pinnekjøttet sto på kok. Nettopp sett Flåklypa Grand Prix, nå begynner Hundreåringen som klatret ut av vinduet.

Fikk utrolig mye fint til jul. Flere julepynt fra Rosendahl, snoperier, lys, kaffe, te, servietter, kombinert litersmål og vekt, smykker, deilig hjemmestrikket skjerf i ull og silke, gavekort på Tilbords og spa, og weekendtur av gubbeluren. Føler meg svært begavet, og svært heldig som har slike fine venner og familie.

I morgen får vi svigerinne og familie på ribbemiddag. Ellers har vi ingen store planer for julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp: :kaffekopp:

Det begynner visst å bli en vane å drikke en kopp kaffe til frokosten, og en ekstra etter frokosten. I dag er det ti kuldegrader ute, og himmelen er blå. Jeg tror dette blir en strålende dag. :sol: Men Jeg blir nok inne mesteparten av dagen. For jeg har fått basiller i julegave. Våknet med feber og hoste i dag. :sur:

Egentlig skulle jeg til familien Bulk i dag også. Det kommer en kamerat av svoger på besøk, og jeg gledet meg til å hilse på ham igjen. Men slik blir det ikke. Jeg blir hjemme. Må skynde meg å bli frisk. For sannsynligvis kommer nevø fra Trøndelag på besøk litt senere i jula. Men for all del, jeg koser meg hjemme også jeg. Har masse tegneserier å kose meg med. Og det er sikkert noe å se på TV og noe å høre på radio. Trives heldigvis i eget selskap jeg. :jepp:

I går var jeg også hos familien Bulk. Hadde en deilig rusletur dit. Og koste meg veldig sammen med ungene. Der i huset gikk det i bygging av lego, tegning og litt film. Og innimellom litt krangling. Ja, og minstemann gjorde noen tapre forsøk på å spise juletrepynt... Også hadde vi god middag, dessert og masse brus og godteri. :bolledeig:

Gledelig jul, og takk for gave :klem:

Gledelig jul, Daria. :klem: Og selv takk for den fine julegaven.

Jeg husker du hadde en forklaring på når man skulle si gledelig jul og god jul en gang, mener å huske at det hadde noe med tidspunktet å gjøre... men jeg husker ikke detaljene i det... kan du gjenta det for en enkel sau?

Høres ut som en flott julaften.

Vi var hos svigerinne med mann og barn (store barn, 11 og 15). Veldig hyggelig julaften. Kveite på menyen, masse gaver til alle, en pus som var fornærmet fordi gavene hadde tatt plassen hennes under treet, og litt spilling. Overnattet, og hadde en god sen frokost før vi dro hjem.

Dagen i dag har gått kjempefort. Snopet oss, tittet på julegaver, surfet på nett og slappet av mens pinnekjøttet sto på kok. Nettopp sett Flåklypa Grand Prix, nå begynner Hundreåringen som klatret ut av vinduet.

Fikk utrolig mye fint til jul. Flere julepynt fra Rosendahl, snoperier, lys, kaffe, te, servietter, kombinert litersmål og vekt, smykker, deilig hjemmestrikket skjerf i ull og silke, gavekort på Tilbords og spa, og weekendtur av gubbeluren. Føler meg svært begavet, og svært heldig som har slike fine venner og familie.

I morgen får vi svigerinne og familie på ribbemiddag. Ellers har vi ingen store planer for julen.

Høres ut som du også har hatt en fin julefeiring så langt.. :jepp:

Og så masse fint du har fått i julegaver. :tommel: Jeg er også veldig fornøyd med gavene. Fikk bl.a to engler, Tupperware-bokser som jeg ønsket meg, håndbrodert duk, flere gavekort (nettbokhandel, bokhandel og Platekompaniet), duftlys, sjokolade i flere varianter, håndklær, kjøkkenhåndklær, lyslykt, hjemmelagde smykker fra ungene, servietter, scrappesaker og en bok om scrapping. Og sikkert noe jeg ikke kommer på her jeg sitter nå...

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig jul, Daria. :klem: Og selv takk for den fine julegaven.

Jeg husker du hadde en forklaring på når man skulle si gledelig jul og god jul en gang, mener å huske at det hadde noe med tidspunktet å gjøre... men jeg husker ikke detaljene i det... kan du gjenta det for en enkel sau?

God jul fram til julaften, gledelig jul i romjula :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gledelig jul (men vi som egentlig alltid bare har sagt god jul, eller fortsatt god jul - er det veldig feil? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stigende form i dag. Feberen er nok litt lavere. Men hosten henger i, så jeg får ta turen til apoteket i dag. Jeg tror litt slimløsende hostesaft kan gjøre godt... Ellers er det null planer for dagen. Tar ting som de kommer. Blir vel mest tv, tegneserier og sløvings i dag også...

Gårdagen er det lite å fortelle om. Leste Asterix og Lucky Luke, så tv, koste med Turbo, spiste mat og sjokolade... Ja, og vasket to maskiner med klær...

Gledelig jul (men vi som egentlig alltid bare har sagt god jul, eller fortsatt god jul - er det veldig feil? :klo:

:vinke: Hei på deg, Fuggel'n. Håper du har det fint på juleferie. :klem:

Om det er veldig feil eller ikke vet jeg ikke (sånt har Daria mer greie på enn meg), men jeg er nok fremdeles på "god jul" og "fortsatt god jul" jeg også. Men jeg har lært meg forskjellen, selv om jeg nok ikke kommer til å endre mine vaner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg visst ut litt likevel. Var på apoteket. Og fant ut at det var så godt med frisk luft, så jeg ruslet like godt bort til familien Bulk og drakk kaffe, før jeg ruslet hjem igjen. :)

Men nå er det tomt for krefter. Holder på å varme rundstykker nå. Også blir det sofa og tegneserier etter at jeg har spist. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ordet "gledelig" eksisterer ikke på bøgda der jeg kommer fra, så der heter det "God jul" fra litt før julaften og til det skiftes ut med "godt nytt år". Så jeg gjør som RR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn. :kaffekopp:

:fryser: Det er kaldt her sør i dag (og det er det visst i resten av landet også). :fryser:

minus 12 i dag. Og for sikkerhets skyld takket varmepumpa for seg i går kveld. Men det er ingen krise. Jeg har varmekabler i de fleste gulv her, så jeg har det godt og varmt inne. Det blir bare litt høyere strømregninger... Får tusle over til husvertene og si fra i formiddag. Men jeg tviler på at de får tak i noen reperatør før neste år...

Hvordan denne dagen kommer til å se ut vet jeg ikke. :vetikke: Rykter sier at nevø fra Trøndelag kommer sørover i dag, men ryktene er ikke bekreftet... Så vi får bare vente og se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaldt her også. Ungdommen og jeg har gått lang tur i skogen i dag. Skulle ønske vi hadde peis å fyre i. Det hadde vært så koselig, men vi har jo gulvvarme vi også. :)

Tror ikke ventilasjonsanlegget fungerer som det skal, det er fuktig og dugg nederst på alle vinduene. :glare:

Så om noen som er innom fjøset har noen tips, annet enn at vi går å tørker opp hele tiden, så blir jeg glad. :ler:

Ha en fin kveld Sauen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis litt mildere i dag. Er bare minus 5 i dag. Og varmepumpa har ikke takket for seg. Den bare koblet ut når det ble så kaldt ute at effekten av pumpa forsvant. Det er visst ei grense på minus ti for den...

Gårdagen ble fin. Kaffe hos husvertene på formiddagen. Så sløvings til jeg tuslet bort til familien Bulk. Det kom litt snø i går, så det ble en fin treningstur både å gå dit og å gå hjem igjen. For å gå i fem cm nysnø er i grunnen ganske tungt. Så i dag er jeg en anelse støl i lårene. :fnise: Nevø kom trygt fram til tantene i sør. Så da ble det mat, brus, snop, skravlings og avslapning utover kvelden. Og klokka passerte midnatt før jeg ruslet hjemover.

I dag skal gjengen på det store kjøpesenteret med nevø. Jeg takket pent nei til å bli med dit. Så da kommer de innom og henter meg på veg hjem igjen. Også blir det taco, skravlings og kos i kveld også. :strix:

:kaffekopp:

Ble en tur i Dyreparken i snøværet i dag, nå er det fyr på peisen og rolig innedag videre. Deilig!

Tur i Dyreparken høres godt ut. :jepp: Tror jeg skal koste på meg et årskort der jeg også etterhvert. :jepp:

Kaldt her også. Ungdommen og jeg har gått lang tur i skogen i dag. Skulle ønske vi hadde peis å fyre i. Det hadde vært så koselig, men vi har jo gulvvarme vi også. :)

Tror ikke ventilasjonsanlegget fungerer som det skal, det er fuktig og dugg nederst på alle vinduene. :glare:

Så om noen som er innom fjøset har noen tips, annet enn at vi går å tørker opp hele tiden, så blir jeg glad. :ler:

Ha en fin kveld Sauen! :klemmer:

Peis kunne jeg også tenkt meg. :jepp:

Noe godt tips angående dugg og fukt på vinduene har jeg nok ikke. Men det høres slett ikke bra ut...

Du må ha det fint du også loffen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn. :kaffekopp:

Har blitt noen sene kvelder i det siste. Og jeg kjenner jeg begynner å bli sliten av å være så sosial. Men bare to dager igjen til det blir hverdag nå. Nevø nordfra reiser igjen i ettermiddag. Jeg skal bort til familien Bulk for å spise middag sammen med dem. Også drar jeg hjem igjen når nevø reiser. Så blir det en rolig kveld både for meg og dem. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...