Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

God morgen. :kaffekopp:

Tusen takk alle sammen. :klemmer:

Jeg kan vel ikke si at det var en bestemt ting som fikk meg til å ta valget. Det var vel en helhetsvurdering. Jeg er ikke fornøyd med livet mitt slik det er nå, og jeg har tro for at jeg kommer til å få det bedre der sør. Men jeg innrømmer glatt at jeg har panikk med tanke på alt som venter de kommende månedene...

Jeg fikk ikke snakket med sjefen i går. Han har ferie ut denne uka også. Så da får jeg holde kjeft om avgjørelsen på fb noen dager til. Han fortjener å høre det direkte fra meg - og ikke via fb... Men jeg fikk mye ut av dagen i går. Først ble det kaffe og eplekake sammen med lillesøster. Deretter ble det skravlings med gode venner i foreningen. Også middag sammen med ei venninne. Hos foreningen fikk jeg også en gratisbillett til gårdagens salmekveld under Olavsfestdagene. Så da fikk jeg avsluttet dagen med vakker sang av Cantus, Ingebjørg Bratland, en amerikansk gospelsanger jeg ikke husker navnet på og Jan Erik Larsen. :strix:

I dag venter en planløs dag. Får se hva dagen bringer. Tror det blir å gjøre minst mulig. Kanskje gjøre noe i kortmakeriet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag tror jeg at jeg skal fortsette med det jeg begynte med i går... Altså, lillesøster fortalte at de som har kjøpt gården hjemme er interessert i gårdens historie. Og jeg kom på at jeg nok har noen gamle papirer lagret i kista mi. Jeg åpnet lokket på kista og fant mye rart... Ja-ja, den kista får bli første tingen som tømmes før jeg skal flytte... Jeg trenger ihvertfall en makuleringsmaskin, for der var det mye som bare kan kastes, men ikke før det gjøres uleselig for andre... Gammel personlig dritt etter mine foreldre er faktisk ikke noe å samle på (personlige tragedier er bare trist å lese :trist: )... Men dreneringsplaner fra den gang bestefar rydda gården derimot... Ja, til og med kvitteringer for materialene han kjøpte da han bygde hus og fjøs har jeg... I tillegg er kista full av bilder som skulle vært i album... Ja-ja, denne dagen kommer til å gå den... Jeg får sortere i dag og kjøpe makuleringsmaskin og album i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble visst ikke gjort stort i dag. Dro på kjøpesenteret og kjøpte makuleringsmaskin. Også kjøpte jeg cola og kjeks. Nevø kommer på besøk i kveld. Også har han med seg kjæresten sin. Gleder meg til å treffe henne for første gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny og ubrukt dag. Og den blir nok ikke brukt til noe nyttig. Har planer om å ta en tur til foreningen. Det er kafè der i dag. Så da blir jeg nok sittende der og skravle. :jepp:

:natti:
Sov godt, Sauen - håper du har hatt en fin kveld med besøk!

Jeg har sovet godt i natt. :jepp: Og det var kjempekoselig med besøk. Det er ei søt og trivelig jente nevø har forelsket seg i. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hilser fra Gøteborg! :vinke:

Frk og jeg har vært hos frisøren og klipt oss. :daane: Og det gikk fint! :daane: Nå sitter jeg her på rommet med farge i, alt det oransje etter sommeren skal bort. :)

God helg Sauen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn. :kaffekopp:

Etter et par dager med regn er det atter sol her. Så da blir det kanskje shorts på bytur i dag. :jepp:

Er kafé i foreningen i dag også. Så da blir det nok skravlings og kake der for andre dag på rad. :jepp:

Ellers fikk jeg beskjed i går kveld om at flyttetransporten er i orden. Så da er det en ting mindre å bekymre seg for. :hoppe:

Håper du får en kjempefin helg, Sauen! :klem:

Takk. Det samme ønskes deg. :klem:

Hilser fra Gøteborg! :vinke:
Frk og jeg har vært hos frisøren og klipt oss. :daane: Og det gikk fint! :daane: Nå sitter jeg her på rommet med farge i, alt det oransje etter sommeren skal bort. :)
God helg Sauen! :klemmer:

:klemmer:

Så godt med frisørbesøk som ikke har endt i katastrofe. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går ble veldig fin. Det ble noen latterfylte timer i foreningen. Og en god latter gjør vanvittig godt. :jepp:

I dag har jeg ingen andre planer enn å ta oppvasken. Kanskje blir det litt tv, litt sløving, litt sortering av gamle papirer... Tiden vil vise hva det ender opp med. Jeg skal ihvertfall være hjemme i dag. Det er en dag hvor skrotten ikke virker, så da er det bare å ta det rolig... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings. :kaffekopp:

I går var Tor med hammeren på besøk. Og fremdeles er det veldig klamt her. Så det kan godt regne litt i dag også. :jepp:

I går var jeg i foreningen og informerte sjefen. Så nå er det offentlig at jeg flytter til Fuggelland i oktober. Og jeg gleder meg veldig. Men får litt panikk innimellom... :ler:

Det ser ut til at jeg kanskje har funnet nytt hjem til Turbo også. :catmilk:

I dag skal jeg bare være hjemme. Pusle med litt forskjellig småtteri. Også skal jeg se sjakk på tv. Jeg prøvde sjakk for første gang da jeg var sørpå på ferie. Lille nevø bestemte seg for å lære tante det kompliserte spillet. Og jeg gleder meg til å flytte, slik at jeg kan få flere timer med sjakkundervisning fra 7-åringen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, av forskjellige grunner har jeg funnet ut at det er best både for henne og meg at hun får et nytt hjem. :trist: Jeg gruer meg veldig til hun flytter. Men noen ganger må en dyreeier ta valg som gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest:

Hvordan står det ellers til i fjøset i dag?

Er det noen kjente som kan bli nytt hjem for Turbo? Så du vet hun får det fint? :catmilk:

:veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag virker jeg ikke. Har mest lyst til å legge meg til å sove igjen. Men får prøve å holde meg våken. Kan heldigvis ligge på sofaen og se på tv. Det er jo både landsskytterstevne og sjakk-OL, så jeg skal nok klare meg gjennom dagen. :jepp:

Dagens store spørsmål blir liksom hva man skal ha til middag. Gidder ikke tenke på noen mer krevende utfordringer enn det.

Uff, så trist! :(

Ja, det er trist. Men så lenge det kjennes helt rett ut, så går det bra. Det viktigste er at hun får det trygt og godt. :hjerte:

Ja, det var trist. :klemmer:

:klemmer:

:troest:

Hvordan står det ellers til i fjøset i dag?

Er det noen kjente som kan bli nytt hjem for Turbo? Så du vet hun får det fint? :catmilk:

I går var en ok dag i Fjøset. Ikke fullt så bra i dag. Men det går seg til. Skrotten er nok ikke vant til regnvær for tiden... :veslejenta:

Ja, hvis det blir det hjemmet som er aktuelt nå, så er det hos kjentfolk. Og der vet jeg at vesla får det fint. Der har jeg også mulighet for å besøke henne når jeg er hjemme i Trøndelag på ferie. :catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mornings. :kaffekopp:

Litt bedre form i dag enn i går. Det henger kanskje sammen med at det er :sol: igjen. :jepp:

I dag blir det sløvings fram til jeg skal til byen for å møte Skravla og Daria. Gleder meg til middag og skravlings. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn. :kaffekopp:

Gråværsdag i dag. Og det er greit. Skal være inne og hjemme i dag uansett jeg. Skrotten fungerer bare ikke for tiden. Kjenner jeg begynner å bli litt lei nå. Ryggen verker, hoftene svikter, knærne er lealause... Ikke engang hjernen fungerer som den skal... Ja-ja, blir vel bedre når jeg kommer igang hos fysioen igjen til uka... Men jeg er veldig fornøyd med at forkjølelsen er nesten bortevekk nå. :jepp:

Hadde en fin dag i går da. Dro til byen og fikk gjort et par ærend, sittet litt i Stiftsgårdsparken, lest noen aviser på biblioteket og spist pizza og is sammen med Daria og Skravla. Veldig koselig å se dem igjen. :hjerte: Etter en liten rusletur sammen med dem, tuslet jeg innom foreningen for å hvile og skravle til bussen gikk hjemover. Sliten og fornøyd sau som tuslet i seng i går kveld ja. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sol::kaffekopp: og :catmilk:

Joda, her er det livlig for tiden. Nabopus har løpetid. Og det tiltrekker friere i fleng. Ikke noe er som å våkne av slagsmål utenfor soveromsvinduet mitt. :Gjesp: Ja-ja, akkurat nå er nabopus innestengt, og Turbo er ute på luftetur. Så er det bare å håpe at hun holder seg unna slåsskamper... (og ja, nabopus skal en tur til veterinær til uka).

I går kveld kom et par venninner innom med et lass flytteesker til meg. Så nå kan jeg begynne å pakke litt. Første post på programmet er å få tømt seksjonen. Men jeg tror ikke det blir gjort i dag. :Gjesp: Eneste som er planlagt i dag er en tur i butikken. Må kjøpe inn litt saft og kjeks, slik at jeg har noe enkelt å servere hvis det kommer uventet besøk innom. Det er visst noen som har tenkt seg innom før jeg flytter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsmorgen = :kaffekopp: , Sangtimen på radio og :catmilk:

Stadig livlig i nærmiljøet for tiden. Løpetid tiltrekker seg så mange katter at Turbo får holde seg inne i dag. Skal bli greit å få sterilisert nabopus, jeg synes ikke noe om å bli vekt flere ganger iløpet av natta av kattehyl. :Gjesp:

Ellers er formen stadig elendig. Jeg ønsker meg en ny kropp... *lei*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...