sisteboss Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 (endret) Våknet nå nettopp av en pulserende og vond smerte i underarmen. Brydde meg først ikke om det, men det gikk ikke over. Så gnudde jeg litt på der smerten er, og smerten flyttet seg til håndleddet. Veldig pulserende, men ikke stikkende smerte. Jeg ble selvfølgelig nervøs og tenker med en gang det verste, er veldig redd det kan være blodpropp i armen. Kaldsvetter nå, og armen generelt føles veldig kald. Har ingen andre symptomer. Hva kan det være? Endret 15. desember 2013 av sisteboss
Hattifnatten Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Tror du kan utelukke blodpropp da det ville ført til varm og hoven arm. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 nå har jeg bare hatt blodpropp i lunga, så er overhodet ikke helt sikkert symptomene er det samme ellers i kroppen. men da hadde jeg blod i oppkast/spytt (dette er sikkert spesielt for blodpropp i lunga), svimmel, meget høy puls og blodtrykk, korte åndedrag, og veldig, veldig vondt. Det var en skjærende/stikkende smerte. Er du hoven? Varm? fargeforandring i området? Kan den bare være vissen fordi du har ligget feil på den? Om smerten ikke gir seg innen rimelig kort tid, tar du en telefon til legevakten. Du kjenner din kropp best, og om noe ikke føles riktig eller normalt ut, og du mistenker noe såpass alvorlig, skal du ikke kaste bort tid på å gruble på det, om det er blodpropp, er det viktig å då behandlet det fort. (ikke for å skremme deg altså, er ikke sikkert det er det.) Masse lykke til! Anonymous poster hash: 6262d...cab
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Kan være blodpropp, jeg ville ikke ha tatt noen kjangser her. Du bør lytte til kroppens signaler og komme deg til legevakt eventuelt ringe 113 og spørre der umiddelbart. Anonymous poster hash: 98b61...464
sisteboss Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2013 nå har jeg bare hatt blodpropp i lunga, så er overhodet ikke helt sikkert symptomene er det samme ellers i kroppen. men da hadde jeg blod i oppkast/spytt (dette er sikkert spesielt for blodpropp i lunga), svimmel, meget høy puls og blodtrykk, korte åndedrag, og veldig, veldig vondt. Det var en skjærende/stikkende smerte. Er du hoven? Varm? fargeforandring i området? Kan den bare være vissen fordi du har ligget feil på den? Om smerten ikke gir seg innen rimelig kort tid, tar du en telefon til legevakten. Du kjenner din kropp best, og om noe ikke føles riktig eller normalt ut, og du mistenker noe såpass alvorlig, skal du ikke kaste bort tid på å gruble på det, om det er blodpropp, er det viktig å då behandlet det fort. (ikke for å skremme deg altså, er ikke sikkert det er det.) Masse lykke til! Anonymous poster hash: 6262d...cab Takker for svar, men er gått over nå. Ingen varme, hovenhet eller fargeforandring. Lå nok bare feil tror jeg, Gikk over etter en time.
sisteboss Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 15. desember 2013 Kan være blodpropp, jeg ville ikke ha tatt noen kjangser her. Du bør lytte til kroppens signaler og komme deg til legevakt eventuelt ringe 113 og spørre der umiddelbart. Anonymous poster hash: 98b61...464 Det var en rar dunkende smerte, lå nok på armen feil sånn at den ikke fikk ordentlig blodtilførsel. Men takker så mye for svar.
sisteboss Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2013 Tror du kan utelukke blodpropp da det ville ført til varm og hoven arm. Ja, leste om dette. Roet meg veldig, takk for svar.
sisteboss Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 15. desember 2013 Selv om jeg må innrømme smerten kommer og går litt, men kan være at jeg sitter feil på pcen. Er mer smerter i leddene nå, veldig svakt. Kan også komme i den andre armen,
Lea2 Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Om det er kramper, så kan det hende at du mangler Magnesium. Jeg får gjerne slike pulserende krampesmerter i lår eller legger i overgangen mellom høst og vinter. Tar enten magnesium-tilskudd eller spiser mer bananer enn vanlig en periode.
sisteboss Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 15. desember 2013 Om det er kramper, så kan det hende at du mangler Magnesium. Jeg får gjerne slike pulserende krampesmerter i lår eller legger i overgangen mellom høst og vinter. Tar enten magnesium-tilskudd eller spiser mer bananer enn vanlig en periode. Det kan det faktisk være. Kan også være kalsiummangel. Hm, takk for svar. Nå dunker det i tommelen, haha, merkelig dette.
Lea2 Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Kan godt være at du har ligget feil også altså. Men begge disse tingene er jo relativt ufarlig Skader ikke å spise et par bananer om dagen eller å ta litt vitamin/mineraltilskudd for sikkerhets skyld. 1
sisteboss Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #12 Skrevet 15. desember 2013 Kan godt være at du har ligget feil også altså. Men begge disse tingene er jo relativt ufarlig Skader ikke å spise et par bananer om dagen eller å ta litt vitamin/mineraltilskudd for sikkerhets skyld. Når jeg beveget armen mye så gikk det over, så var nok at jeg lå feil får vi håpe Haha, ja, det er sant. Ordner seg nok. tusen takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå