Gjest overlymanlyman Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Hver gang jeg åpner kosthold, trening og sport, så ser jeg alle de frenetiske vekt-trådene. Virker som bare tanken av en badevekt kan få det til å gå kaldt nedover ryggene til ts'ene, og at synet av en tvinger dem skjelvende og gråtkvalte ned i fosterstilling. Og når de har etablert at x antall kilo er "aaaaaltfor" mye for deres x antall centimetre over jordoverflaten, kommer referatet over krise-matplanen som like gjerne kunne sett slik ut: Frokost: 1 skje Udo's Choice Lunch: 1 salatblad Middag: 99 gram kyllingfilet, salt, pepper, vann Kveldsmat: Vann med 1 limedråpe Etterfulgt av trening bestående kun av jogging, jogging og jogging. Så kommer talen om at sprettrumpen er savnet, og at de føler seg slappe i fisken, og at det de gjør tydeligvis gir dem veldig lite. Da har jeg en liste som man eventuelt kan følge: 1: La badevekta støve inntil videre. 2: Start å trene styrke med et skikkelig program med baseøvelser, og effektiv intervalltrening for kondisjon. 3: Spis skikkelige måltider. Sunne karbohydrater, umettet fett, protein gjennom rent kjøtt og fisk, og masse grønnsaker. Drikk vann og melk. Spis frukt og nøtter. Bli god og mett, ikke stappmett. 4: Si ha det bra til sukker, usunt fett og hvitt mel i store mengder (det er greit å hilse på en gang i blant) 5: Vær litt tålmodig, og fortsett med det du har begynt på, til du *hopp til 6* 6: Merker klær er merkelig løse over magen, og stramme på andre steder, mottar kommentarer med positivt fortegn fra venner og bekjente, og 7: Ser en fresh og sunn person i speilet, som også føler seg fresh og sunn. Og hvor kom den sprettrumpa/bicepsen/whatever fra? 8: Tørk støvet av badevekten og hopp på. Hva tallet viser er nå helt irrelevant, mtp om det er høyere eller lavere enn det det var før punkt 1. Punkt 7 beviser dette. 9: Innse at vekt er noe man ikke skal være besatt av, ei heller la styre livet ditt. Når unge jenter går på sultediett, så blir jeg rett og slett oppgitt. Rett og slett usunt, ineffektivt og bortkastet. Anbefaler alle som er redd badevekten om å bry seg 50 hakk mindre om hva den sier. Du ser resultatene i speilet, ikke på vekta. Enig? 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Helt enig. Merker selv stor forskjell fra da jeg løp flere km på mølla, til nå som jeg har begynt med tung styrketrening. Spiser til og med dobbelt så mye som før. Jeg er slank, men merker at kroppen min har blitt strammere, og at sprettrumpa kommer tydeligere frem! Flott innlegg! Anonymous poster hash: 9b211...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå