Gjest Summers Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 Burde vært pri nummer en for politiet, er jo helt sykt hvor aktive de er og det er jo gjengen i Nygårdsparken som står bak brorparten. Hvor er batman når man trenger han? 1
drue Skrevet 14. desember 2013 #2 Skrevet 14. desember 2013 Husker dette var et stort irritasjonsmoment for meg. Jeg fikk frastjålet en helt ny sykkel da jeg bodde i Bergen Fikk igjen penger på forsikringen da!
Gjest Summers Skrevet 14. desember 2013 #3 Skrevet 14. desember 2013 (endret) Husker dette var et stort irritasjonsmoment for meg. Jeg fikk frastjålet en helt ny sykkel da jeg bodde i Bergen Fikk igjen penger på forsikringen da! 3 sykkeltyverier på 3 månerder for meg! Ja, jeg låser sykkelen fast. Endret 14. desember 2013 av Summers
Gjest Coolaid Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Jeg bor i Bergen og er en hverdagssyklist. Kanskje over gjennomsnittet interessert i sykkelkultur. Kjenner jeg blir skikkelig forbanna over alle sykkeltyveriene som pågår. Blir kjempeprovosert over narkisene fra parken som står med dyre nye sykler på straxhuset.... Jeg bruker to låser: Treloc b4 som kan kjøpes på xxl sport. Best i test. Bruker du disse og låser sykkelen fast så klare du deg ganske bra. Oppfordrer alle til å ta bilde av sykkelen før den stjeles, og poste den på fb når den blir stjålet.,Legg ut bilder på Fb gruppen "ikke stjel sykkelen min" og "på sykkel i Bergen"... da holder folk utkikk og vet at den er stjålet. Skikkelig surt det du opplever. Jeg har ikke verdens dyreste sykkel, men for meg er den utrolig verdifull. Det står en sykkeltyv bak hvert hjørne i Bergen. Politiet bryr seg lite, selv om det stjeles over 60 000 sykler i Norge hvert år. Tenk om noen hadde stjålet 60 000 biler eller ranet like mange minibanker ? Da hadde de brydd seg.
drue Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 3 sykkeltyverier på 3 månerder for meg! Ja, jeg låser sykkelen fast. Min var også låst! Jeg vet også om folk som har fått hjul tatt av syklene også. Helt latterlig.
Gjest Summers Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 (endret) Jeg bor i Bergen og er en hverdagssyklist. Kanskje over gjennomsnittet interessert i sykkelkultur. Kjenner jeg blir skikkelig forbanna over alle sykkeltyveriene som pågår. Blir kjempeprovosert over narkisene fra parken som står med dyre nye sykler på straxhuset.... Går faktisk alltid til nygårdsparken og henter sykkelen min tilbake. Synes også bergensere bør bry seg mer, ser man en narkis trille enn sykkel på forhjulet(for bakhjulet er låst) så går det an å si til tyven at det er min sykkel selv om det ikke er sant. Narkisen vet jo ikke hvem han har stjålet sykkelen fra, selv har jeg ikke trengt å true med politiet eller noe heller. De har bare gitt den fra seg. Endret 14. desember 2013 av Summers
jabx Skrevet 14. desember 2013 #7 Skrevet 14. desember 2013 Dere noterer vel rammenummer og tar det med i anmeldelsen til politiet? Da kan de jo spore dere opp hvis de finner sykkelen.
Bad Advice Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 Min var også låst! Jeg vet også om folk som har fått hjul tatt av syklene også. Helt latterlig. Bare sånn for å utdype denne, dersom du finner sykkelen din med et hjul som er tatt av eller sparket i stykker så betyr det vanligvis at en sykkeltyv er på vei for å hente verktøy slik at han kan stjele den senere. Det de gjør er at de sparker i stykker sykkelen din sånn at du skal sette den igjen på stedet siden det er vanskelig å få den med seg med en gang. Så kommer de tilbake senere for å ta den.
drue Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Dere noterer vel rammenummer og tar det med i anmeldelsen til politiet? Da kan de jo spore dere opp hvis de finner sykkelen. Jeg gjorde det - de fant aldri sykkelen.
Gjest Summers Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 Bare sånn for å utdype denne, dersom du finner sykkelen din med et hjul som er tatt av eller sparket i stykker så betyr det vanligvis at en sykkeltyv er på vei for å hente verktøy slik at han kan stjele den senere. Det de gjør er at de sparker i stykker sykkelen din sånn at du skal sette den igjen på stedet siden det er vanskelig å få den med seg med en gang. Så kommer de tilbake senere for å ta den. Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på.
Gjest Coolaid Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Låser dere ikke med to låser ? ? ? I Bergen ? ? ? Og hvilke låser ? Ikke for å strø salt i sårene men lås er alfa og omega... Det koster litt å låse sykkelen skikkelig men det koster mer å kjøpe ny...
Gjest Summers Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 Låser dere ikke med to låser ? ? ? I Bergen ? ? ? Og hvilke låser ? Ikke for å strø salt i sårene men lås er alfa og omega... Det koster litt å låse sykkelen skikkelig men det koster mer å kjøpe ny... Nei låste med en lås, var ikke veldig god lås nei, var sånn vaierlås til rundt 400 på xxl. Skulle selvsagt kjøpt en bedre det ser jeg i ettertid, men tenkte ikke over det og fyren som solgte låsen sa jeg burde være trygg så lenge jeg låste sykkelen fast i noe og ikke bare bakhjulet i ramma.
Gjest Coolaid Skrevet 15. desember 2013 #13 Skrevet 15. desember 2013 Nei låste med en lås, var ikke veldig god lås nei, var sånn vaierlås til rundt 400 på xxl. Skulle selvsagt kjøpt en bedre det ser jeg i ettertid, men tenkte ikke over det og fyren som solgte låsen sa jeg burde være trygg så lenge jeg låste sykkelen fast i noe og ikke bare bakhjulet i ramma. Gå for to stykk treloc b4. Litt kjip å dra med seg to av denne men da har du 100% sykkel når du kommer tilbake. 600 spenn for to er en liten investering. http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Tilbeh%C3%B8r-til-sykkelen/Sykkell%C3%A5ser/trelock-B4-FG-SSF-Sykkell%C3%A5s/p/1080453_1_Style
Gjest Summers Skrevet 15. desember 2013 #14 Skrevet 15. desember 2013 Gå for to stykk treloc b4. Litt kjip å dra med seg to av denne men da har du 100% sykkel når du kommer tilbake. 600 spenn for to er en liten investering. http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Tilbeh%C3%B8r-til-sykkelen/Sykkell%C3%A5ser/trelock-B4-FG-SSF-Sykkell%C3%A5s/p/1080453_1_Style Takk, 600 kroner går greit, vet ikke hvor flink jeg faktisk blir til å låse med begge låsene da, ser for meg at det er lett å skli ut der.
Gjest Summers Skrevet 19. desember 2013 #15 Skrevet 19. desember 2013 Gå for to stykk treloc b4. Litt kjip å dra med seg to av denne men da har du 100% sykkel når du kommer tilbake. 600 spenn for to er en liten investering. http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Tilbeh%C3%B8r-til-sykkelen/Sykkell%C3%A5ser/trelock-B4-FG-SSF-Sykkell%C3%A5s/p/1080453_1_Style Fikk sykkelen min tilbake nå og har selvsagt ikke lyst at den skal bli stjålet for 4. gang. Men må man ha to låser? Står i testen at tv2 ikke fikk klippet den opp, så tenkte at 1 var nok. Forstår at 2 er bedre, men det er jo også mer stress.
Gjest Coolaid Skrevet 19. desember 2013 #16 Skrevet 19. desember 2013 Fikk sykkelen min tilbake nå og har selvsagt ikke lyst at den skal bli stjålet for 4. gang. Men må man ha to låser? Står i testen at tv2 ikke fikk klippet den opp, så tenkte at 1 var nok. Forstår at 2 er bedre, men det er jo også mer stress. Du må ingen ting Men sykkelen din blir også rippet for deler. Enten det er bakhjul eller forhjul. Da er det en kjempefordel å låse begge hjul samt ramme fast i noe. Det er helt vanlig at feks narkomane fjerner enten for eller bakhjul fordi de ikke gidder å lappe sitt eget dekk. Det er ofte slik at man fjerner et dekk slik at du skal sette sykkelen igjen for å henten den senere. Da kan sykkeltyven jobbe i fred når det er mørkt eller senere på kvelden. ALLTID 2 LÅSER ER MITT BESTE RÅD
Gjest Summers Skrevet 19. desember 2013 #17 Skrevet 19. desember 2013 Du må ingen ting Men sykkelen din blir også rippet for deler. Enten det er bakhjul eller forhjul. Da er det en kjempefordel å låse begge hjul samt ramme fast i noe. Det er helt vanlig at feks narkomane fjerner enten for eller bakhjul fordi de ikke gidder å lappe sitt eget dekk. Det er ofte slik at man fjerner et dekk slik at du skal sette sykkelen igjen for å henten den senere. Da kan sykkeltyven jobbe i fred når det er mørkt eller senere på kvelden. ALLTID 2 LÅSER ER MITT BESTE RÅD Tusen takk, da er jeg overbevist om at 2 låser er det jeg vil gå for fra nå av.
Gjest Coolaid Skrevet 19. desember 2013 #18 Skrevet 19. desember 2013 Tusen takk, da er jeg overbevist om at 2 låser er det jeg vil gå for fra nå av. Jeg er blitt helt nazi på sykkelåsing. Ingen skal få stjele sykkelen min ! ! ! Vet om folk som har med seg en umbrakonøkkel og skrur styret litt løst når de parkerer. Når da sykkeltyven sykler i vei og skal svinge så kræsjer vedkommene fordi det er umulig å strye Vet også om noen så tar av løse deler som sete osv og tar det med seg. En annen variant er om du bare har en sykkel lås, så tar du forhjulet av sykkelen og låser forhjul sammen med ramme og bakhjul fast i noe.... går greit på sykler som har sånn hurtigkobling
Gjest Coolaid Skrevet 19. desember 2013 #19 Skrevet 19. desember 2013 Summer, hvor parkerer du i Bergen ? Og hvor pleier sykkelen din å bli stjålet ?
Gjest Summers Skrevet 19. desember 2013 #20 Skrevet 19. desember 2013 ! Vet om folk som har med seg en umbrakonøkkel og skrur styret litt løst når de parkerer. Når da sykkeltyven sykler i vei og skal svinge så kræsjer vedkommene fordi det er umulig å strye LOL, og fult fortjent! Summer, hvor parkerer du i Bergen ? Og hvor pleier sykkelen din å bli stjålet ? Studentsenteret, er ett av nabobyggene til Nygårdsparken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå