Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppdaget at på min 4 uker gamle baby, er fontanellen innsunket noen ganger om dagen, men når jeg sjekker litt senere, så er den normal igjen. Flere som har det sånn? Hun tisser og spiser som vanlig.

Anonymous poster hash: aaf3e...6bf

Skrevet

Vi fikk beskjed av lege at innsunket fontanelle kan tyde på dehydrering. Men det er sikkert andre årsaker også hvis hun spiser og drikker som normalt.

Anonymous poster hash: b60ba...ec4

Skrevet

Like greit å nevne det for legen, sånn at de kan utelukke dehydrering.

Babyen min hadde en gigantisk fontanell og den var nedsunken innimellom uten at det var noe galt, men vi tok det opp på helsestasjonen for å være helt sikker.

Anonymous poster hash: 4f1d1...014

Skrevet

Vi fikk beskjed av lege at innsunket fontanelle kan tyde på dehydrering. Men det er sikkert andre årsaker også hvis hun spiser og drikker som normalt.Anonymous poster hash: b60ba...ec4

Ja, det er jeg klar over, men da ville det vel også vist seg på andre måter. Blant annet antall tissebleier og farge på urin.

Og om hun er dehydrert, så ville vel ikke fontanellen endret seg fra time til time?

Anonymous poster hash: aaf3e...6bf

Skrevet

Her har fontanellene gått (litt) inn og ut ila dagen. Helt normalt. Før innsunken fontanelle er et tegn på dehydrering vil man nok merke andre tegn på det. Slapphet, tørre bleier, mørk under øynene osv. I hvertfall om det er noe som endrer seg litt i løpet av dagen og er noe som skjer gjevnlig.

Ved feber og spent fontanelle ville jeg vært litt påpasselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...