Gå til innhold

neseoperasjon - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blødde veldig, veldig mye.. Det var vondt, men dette ekle, nesten svarte blodet var det verste. For det holdt også på utrolig lenge. Da jeg trodde det var ferdig å blø, så begynte det igjen etter noen dager... Håper ikke du får det slik, er ikke meningen å skremme. Men du kommer deg jo gjennom det uansett..

Anonymous poster hash: dc544...eb8
Skrevet

Jeg blødde veldig, veldig mye.. Det var vondt, men dette ekle, nesten svarte blodet var det verste. For det holdt også på utrolig lenge. Da jeg trodde det var ferdig å blø, så begynte det igjen etter noen dager... Håper ikke du får det slik, er ikke meningen å skremme. Men du kommer deg jo gjennom det uansett..

Anonymous poster hash: dc544...eb8

Jeg opplevde det samme, men jeg synes ikke det var et så stort problem. Liten pris å betale mtp. resultatet.

Anonymous poster hash: a11bc...33c

Skrevet

Oi, jeg skal jo til Gøteborg neste uke :) Takk for tips! Før og etter bildene deres så bra ut og. Hva var det som fikk deg til å velge den klinikken? Kjenner du noen som har vært der? Hva skal du gjøre med nesen din?

Anonymous poster hash: e2b88...a55

Jeg valgte den fordi jeg ikke fant noe negativt om han når jeg gjorde research, kun fornøyde "kunder". Jeg er medlem på dette svenske forumet hvor jeg blant annet fant en del bilder av før/etter resultat fra Per Windh. Jeg har også lest en del forumtråder fra hans tidligere pasienter, og som sagt, de fleste virker fornøyde.

Jeg var på konsultasjon hos ham selv, og fikk et godt inntrykk. Han var hyggelig, tok seg tid til å høre, og virket å forstå hva jeg ville gjøre. Jeg tok med noen bilder jeg hadde redigert selv, og han ville gjerne se på disse også.

Nå er det faktisk bare 12 dager til jeg reiser.. Grugleder meg veldig! Jeg er litt nervøs og engstelig som person, så jeg gruer meg til narkose, sprøyter, og hvordan det vil føles når jeg våkner. Er også veldig spent på om jeg vil bli fornøyd, siden jeg er ekstremt pirkete og en ganske stor perfeksjonist.

Ønsker deg lykke til med din søken etter kirurg. :)

Anonymous poster hash: d14f0...962

Skrevet

Oi, jeg skal jo til Gøteborg neste uke :) Takk for tips! Før og etter bildene deres så bra ut og. Hva var det som fikk deg til å velge den klinikken? Kjenner du noen som har vært der? Hva skal du gjøre med nesen din?

Anonymous poster hash: e2b88...a55

Jeg skal fjerne en ganske betydelig kul på neseryggen i tillegg til å forkorte nesetippen, som sitter ganske langt fra ansiktet og henger litt ned.

Skrevet

Jeg ville ikke anbefalt overnevnte kirurg hvis du har en nesetipp du vil endre. Jeg fikk blankt nei da jeg spurte om han kunne gjøre diverse ting med nesetippen. Jeg ville blant annet løfte den en smule og forminske den slik at den kommer nærmere ansiktet, men han sa at han ikke gjorde slikt. Han kunne bare tilby å slipe bort kulen jeg har på neseryggen. Noe som ville sett grusomt ut hvis jeg kun hadde gjort det, uten å endre nesetippen.

Jeg endte opp med en lege i vårt kjære naboland, som har mye erfaring med både neserygg og nesetipper. Jeg har fulgt meg på et forum hvor jeg har sett før og etter bilder og erfaringer fra hans tidligere nesepasienter. Jeg var på konsultasjon i Mars, og det er nå kun en måned igjen til jeg skal operere(!). Grugleder meg veldig. Jeg skal gjennomgå full, åpen neseplastikk, så jeg er veldig redd for at småting skal gjøre at f.eks tippen blir rar i forhold til neseryggen o.s.v. Spesielt siden jeg er ekstremt pirkete som person, men jeg håper det beste. Nesa mi har plaget meg helt enormt helt siden jeg så meg første gang i profil i speilet, så det skal bli en stor lettelse å slippe å tenke på den noe mer.

Han er ikke spesielt glad i å gjøre for mye med nesetippen,nei :( Merket det godt da jeg var der.

Skrevet

Er det stor prisforskjell på en neseoperasjon i Norge og Sverige?

Anonymous poster hash: 45969...50c
Skrevet

Han er ikke spesielt glad i å gjøre for mye med nesetippen,nei :( Merket det godt da jeg var der.

Jeg ha operasjon hos Morten Haug om et par uker, jeg skal forminske neserygg, smalne nesen og gjøre en omfattende operasjon på nesetuppen, den skal heves (han må i den sammenhengen bruke brusk fra nesebeinet... ifølge han selv har han god erfaring med nesetupper å..

Skrevet

Jeg ha operasjon hos Morten Haug om et par uker, jeg skal forminske neserygg, smalne nesen og gjøre en omfattende operasjon på nesetuppen, den skal heves (han må i den sammenhengen bruke brusk fra nesebeinet... ifølge han selv har han god erfaring med nesetupper å..

Jeg er ihvertfall ikke 100% fornøyd. Prøvde å klage,men det gikk ikke. Hadde håpet nesetippen skulle bli litt mindre enn det den har blitt.

Skrevet

Åh, ja det er en sjanse man tar da man velger å operere seg...

Skrevet

Jeg skal operere meg ganske snart, er på et veldig uheldig tidspunkt, men det må bare bli gjort. Akkurat en uke etter operasjonen er det skolestart på en ny skole. Men jeg er så usikker på om jeg kommer til å greie det, sjansen er vel stor for at jeg kommer til å ha store smerter + at jeg kommer til å ha mye hevelse....

Anonymous poster hash: 9fc1b...132
Skrevet

Det er sant.

Skrevet

Er det stor prisforskjell på en neseoperasjon i Norge og Sverige?

Anonymous poster hash: 45969...50c

Jeg betalte 46000 norske. Tror ikke det er kjempeforskjell i pris i grunn, men jeg er ikke helt sikker på hva de ville forlangt for samme opplegget her i Norge, da jeg kun var hos Morten Haug på konsultasjon her.

Ikke nødvendigvis, hvis man gjør grundig research på kirurg før man velger å kaste seg ut i det, og ser mange før/etter-bilder, så skal man ha en viss garanti for hva man kan forvente seg.

Jeg skal operere meg ganske snart, er på et veldig uheldig tidspunkt, men det må bare bli gjort. Akkurat en uke etter operasjonen er det skolestart på en ny skole. Men jeg er så usikker på om jeg kommer til å greie det, sjansen er vel stor for at jeg kommer til å ha store smerter + at jeg kommer til å ha mye hevelse....

Man har ikke store smerter etter en neseoperasjon, faktisk har jeg lest at de fleste kun har milde smerter 1-2 dager. Hevelsene vil være værst 3-5 dagen, og deretter avta, så det er god kjangs for at du kun vil ha litt blåmerker du kan sminke bort på første skoledag. Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Jeg betalte 46000 norske. Tror ikke det er kjempeforskjell i pris i grunn, men jeg er ikke helt sikker på hva de ville forlangt for samme opplegget her i Norge, da jeg kun var hos Morten Haug på konsultasjon her.

Ikke nødvendigvis, hvis man gjør grundig research på kirurg før man velger å kaste seg ut i det, og ser mange før/etter-bilder, så skal man ha en viss garanti for hva man kan forvente seg.

Man har ikke store smerter etter en neseoperasjon, faktisk har jeg lest at de fleste kun har milde smerter 1-2 dager. Hevelsene vil være værst 3-5 dagen, og deretter avta, så det er god kjangs for at du kun vil ha litt blåmerker du kan sminke bort på første skoledag. Ønsker deg masse lykke til!

Håper du har rett! :)

Skrevet

En skal huske at en av komplikasjonene ved neseoperasjon et rett og slett rettet mot resultatet og hvor fornøyd en blir. Det er ikke bare å operere nesen til likt et bilde d anatomien også spiller inn. Fikk dette opplyst ved operasjon da jeg spurte om komplikasjoner. :)

Men selvsagt det kommer veldig ann på hvor føink kirurgen også er da, selvfølgelig. Er bare så lett å se for seg noe men blir annderledes på oss selv. Men med god kirurg, god kommunikasjon går det som regel veldig bra for de fleste da :)

Anonymous poster hash: c2d24...94f

Skrevet

Dette gjorde jeg! Jeg begynte på skolen nøyaktig en uke etter operasjonen. Det var helt greit, men det som kan være et problem er at man muligens må gå med teip over nesen i noen dager. Det spørs litt hvor diskret du ønsker å være, men jeg regner med at du ikke ønsker at alle skal vite det? Jeg gikk med teipen på Gardermoen. Jeg følte meg veldig ille med tapen, men jeg tror ikke så mange la merke til det. Jeg hadde også håret hengende ned.

Mesteparten av hevelsen er over etter en uke. Noe hevelse er igjen, men det synes ikke.

Det verste av blåmerkene er også borte etter en uke. Nå spørs det jo litt hvordan du skal operere deg, men for meg så var det en god del på det høyre øyelokket og litt under og litt gult på kinnet og på haken (men kun på høyre side, venstre side var helt fritt for blåmerker, også rett etter operasjonen). Det meste kunne sminkes vekk veldig greit. Det var én som spurte meg på vors om hva jeg hadde gjort på grunn av at jeg hadde blåmerke under øyet. Da sa jeg bare at jeg hadde vært litt uheldig. Ingen som har fattet noe mistanke (ny skole på nytt sted) selv om jeg har hatt litt størknet blod ved stingene, men jeg tror ikke noen akkurat ser under nesen min heller da.

Bare spør om det er noe annet du lurer på. Dersom du skal flytte anbefaler jeg deg å pakke før operasjonen. Jeg pakket etter operasjonen, og det var litt stress (de første dagene fikk jeg ikke ordentlig opp det høyre øyet på grunn av hevelse).

Anonymous poster hash: a11bc...33c

• 3 uker senere...
Skrevet

hvordan har det gått med dere som har operert? :- )

Skrevet

hvordan har det gått med dere som har operert? :- )

Hei, jeg er hun som opererte i Gøteborg hos Per Windh.

Jeg var til kontroll på tirsdag for å bytte gips og fjerne sting.

Operasjonen min gikk bra, bortsett fra at jeg var veldig kvalm, trøtt og kastet opp en del i begynnelsen. Følte meg ganske stusselig i omtrent 4 dager etterpå, men så bedret det seg etter at tampongene i nesen ble tatt ut. Nå er det 9 dager siden operasjon, og alt er bra. Har endelig litt åpning i neseborene igjen.

Venter bare på å få tatt av gipsen for godt.. Av en eller annen grunn liker denne kirurgen å ha på gipsen i 2 uker istedenfor 1, som er det som er vanlig for alle andre kirurger.

Jeg fikk tatt en sniktitt på resultatet da, og jeg må si jeg er storfornøyd hvis nesen holder seg noenlunde lik! Jeg er litt rett for arrdannelser og hvordan det endelige resultatet blir etter at all hevelse har lagt seg, men krysser fingrene for at det forblir noe i den duren som jeg fikk se.

Her har dere en liten titt. Dette er altså etter en uke.

• Liker 1
Skrevet

Hei, jeg er hun som opererte i Gøteborg hos Per Windh.

Jeg var til kontroll på tirsdag for å bytte gips og fjerne sting.

Operasjonen min gikk bra, bortsett fra at jeg var veldig kvalm, trøtt og kastet opp en del i begynnelsen. Følte meg ganske stusselig i omtrent 4 dager etterpå, men så bedret det seg etter at tampongene i nesen ble tatt ut. Nå er det 9 dager siden operasjon, og alt er bra. Har endelig litt åpning i neseborene igjen.

Venter bare på å få tatt av gipsen for godt.. Av en eller annen grunn liker denne kirurgen å ha på gipsen i 2 uker istedenfor 1, som er det som er vanlig for alle andre kirurger.

Jeg fikk tatt en sniktitt på resultatet da, og jeg må si jeg er storfornøyd hvis nesen holder seg noenlunde lik! Jeg er litt rett for arrdannelser og hvordan det endelige resultatet blir etter at all hevelse har lagt seg, men krysser fingrene for at det forblir noe i den duren som jeg fikk se.

Her har dere en liten titt. Dette er altså etter en uke.

åå, så godt å høre! :- ) får virkelig håpe at resultatet blir slik som du håper på!

om det bildet er av deg, må jeg virkelig si at det ble gjort en GOD jobb altså! og du har all grunn til å være fornøyd :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei! Jeg har lenge vært bestemt på at jeg skal operere nesen min, og dette er jeg fast bestemt på. Jeg vet at det er noe jeg ikke får tatt tilbake og alt sånn der, men jeg er hundre prosent sikker på avgjørelsen min, selv om folk sier i mot meg. Det er jo tross alt min nese - jeg som skal leve med den.

Uansett, er det flere her som har operert nesen sin? Hvor gjorde dere det, og hvordan gikk det? Tok det lang tid før blåmerkene og slik gikk bort, og var det VELDIG vondt i ettertid? Og hvor mye betalte dere?

Dette er veldig viktig for meg, er utrolig lei av å føle meg stygg og ikke bra nok, tørr knapt nok gå på fest fordi jeg føler den er i veien og ødelegger alt.

Er 18 om noen skulle lure.

Og det jeg har tenkt på å forandre er å smalne den litt og få bort den såkalte "ørnenesa".

Håper virkelig dere tar dere tid til å svare!! :)

Klikk på denne bloggen. Her finner du beskrivelse av en neseoperasjon med før og etter bilder.

http://leaduvet.blogg.no/1410990603_neseoperasjonen_fr_og.html

Anonymous poster hash: 34079...91d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...