AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 Jeg og typen hadde en idiotisk krangel i ettermiddag. Den ene er heretter omtalt som A, den andre som B, for å ikke fremstille meg selv som den som hadde rett, og typen som den urimelige. Jeg håper oppriktig på en ærlig mening, så om samtlige mener jeg er den urimelige her, skal jeg virkelig ta det til meg. Derav "anonymiseringen". Vi bor ikke sammen, men hadde avtalt for to dager siden at A skulle sove hos B i natt. På dagen i dag snakker vi sammen, og finner ut at siden begge to trente å dra til Ikea kunne vi dra dit først, før vi sammen dro i B sin bil hjem til B for natten. B henter A hjemme hos A, også bærer det avgårde til Ikea. God stemning, tullet og hadde det fint. Siden vi ikke bor sammen eller noe har vi delt økonomi, selvfølgelig. Vi går til en hurtigkasse, hvor man scanner inn alle varene selv, og betaler med kredittkort, pakker varer selv osv. A går først med sine varer (som lå blandet med B sine i handlevogna). A løfter opp alle varene, B scanner dem og A legger dem i poser. Når alle A sine varer er ferdig scannet går A gjennom "porten" ut av kasseområdet (da kan man ikke gå inn igjen etterpå). B begynner så å scanne sine varer, og oppdager at A er "på andre siden", så B sier irritert til A: "Du gadd liksom ikke hjelpe meg nei!" og fortsetter å scanne + pakke sine egne varer. Da B kommer gjennom "porten" er A veldig sur på B fordi "B ikke har noen rett til å snakke til A på den måten" hvorpå B forteller A at det er rimelig å hjelpe hverandre, og med stor kø bak oss og mye stress, er A ganske egoistisk som ikke tenker på andre enn seg selv. A blir veldig sint og forteller B at "jeg fortjener bedre enn dette" og ber B kjøre A hjem, da A ikke lenger ønsker å tilbringe kvelden med "sure B". B mener det er A som er sur, da B selv mener sin surhet varte i et halvt minutt, og at det er A som er urimelig som krever å være alene resten av kvelden fordi A er sur på B. B kjørte A hjem, det ble ikke sagt et ord på veien, og har heller ikke blitt sagt noe på meldinger / PC til nå. Begge syns den andre er urimelig. Beklager rotet med bokstaver, men jeg håper dere kan si hvem som virker urimelig her. JA, det er en bagatell kanskje. Men dette er hendelse nummer 200 på kort tid i akkurat samme kategori, så kanskje et mønster begynner å bli veldig tydelig her. Derfor er det litt viktig for meg om alle dere mener at jeg har rett, eller typen. For da må jeg virkelig gå inn i meg selv her... TAKK! Anonymous poster hash: fcc89...270 1
Gjest Sebraen Skrevet 14. desember 2013 #2 Skrevet 14. desember 2013 (endret) A, og litt B også. Hvor gamle er dere forresten? Endret 14. desember 2013 av Sebraen
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #3 Skrevet 14. desember 2013 Eneste jeg kan si er at jeg kjenner meg veldig mye igjen i akkurat dette. Kanskje ikke nøyaktig samme problematikk å krangle om, men i hvert fall det å krangle om bagateller Hvis dette er et gjentakende opplegg, og dere fortsatt er glade i hverandre, så må dere snarest sette dere ned og legge alt på bordet. Altså det som irriterer hverandre og som gjør at det blir munnhuggeri. Jeg og x fikk dessverre aldri gjort akkurat det, med resultat av vi gikk fra hverandre uten egentlig ha funnet ut hva som var problemet mellom oss. I ettertid ser jeg idiotien i dette, og burde selvfølgelig ha taklet det hele på en annen måte. Kjærligheten er nemlig verdt å kjempe for. Jeg skulle gjerne ha hatt den sjansen igjen! Masse lykke til Anonymous poster hash: 84490...bf7 2
lisske Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Leste høyt for typen, da vi har mange slike Vi fant ut at det er A som er urimelig om A har gått ut av området med vilje. Om det var en feiltagelse(dratt av strømmen) skulle det ha blitt forklart og deretter bedt om unnskyldning for.
Pearl2.0 Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 Jeg synes i utgangspunktet at A var dust som ikke hjalp til, men etterpå er dere like gode. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 TS her. B ble frustrert fordi det er ørtende gangen A viser tegn på å kun ha seg selv i tankene. Og selv om B innrømmer forståelse for at A kunne latt seg "rive med strømmen", eller hatt flere ting i tankene og rett og slett ikke tenkt på at B stod igjen alene med så mye, så mener fremdeles B at A kunne sagt "Beklager, jeg tenkte ikke på det, sorry". Da hevder B at alt ville vært glemt. Men siden A ble sint og umiddelbart annonserte sitt ønske om å ikke tilbringe kvelden med "urimelige B som er så sint", ble B også sint. A hevder at B var urimelig som ikke forstod at A ikke hadde tenkt på det, og syns dermed det var på sin plass å ønske å avlyse hele kveldens planer fordi "B ikke burde kommentert at A gikk", og syns heller ikke det er på sin plass å unnskylde noe som helst. Anonymous poster hash: fcc89...270
Pearl2.0 Skrevet 14. desember 2013 #7 Skrevet 14. desember 2013 Det blir ganske tydelig hvem som er hvem, selv om du sensurerer Du ilegger en av dem meninger som du ikke kan vite at den andre har 14
Lea2 Skrevet 14. desember 2013 #8 Skrevet 14. desember 2013 Konklusjon: IKEA er det beste stedet for å starte krangel. Jeg ble forsåvidt forvirret og synes at begge to skal svelge 15 kameler og glemme hele greia. 4
Pearl2.0 Skrevet 14. desember 2013 #9 Skrevet 14. desember 2013 Enig med Lea en fjær til fem høns og litt mye uuttrykt sinne som fikk utløp her tror jeg.
Lea2 Skrevet 14. desember 2013 #10 Skrevet 14. desember 2013 De burde ha satt opp skilt inne på IKEA hvor man viser med grafer hvor mye agressjonsnivået mest sannsynlig har steget etter hvert som man kommer gjennom runden. Den pleier å være på ca 250% når man kommer ut av kassaområdet. 6
Pearl2.0 Skrevet 14. desember 2013 #11 Skrevet 14. desember 2013 De burde ha satt opp skilt inne på IKEA hvor man viser med grafer hvor mye agressjonsnivået mest sannsynlig har steget etter hvert som man kommer gjennom runden. Den pleier å være på ca 250% når man kommer ut av kassaområdet. Huff Jeg tror jeg skal bruke dette som eksempel neste gang vi skal ha noe til huset: Fin grunn til å legge litt mer penger i det og legge turen til Skeidar/Bohus/Møbelringen i stedet!
Gjest Skrevet 14. desember 2013 #12 Skrevet 14. desember 2013 Temmelig gjennomsiktig hvem som er A og B! Videre, om du ikke er fornøyd med forholdet du er i, det er mye krangel og lite kommunikasjon og forståelse, så er det tre mulige løsninger: 1. Snakke sammen og bli enige om hvordan man forholder seg til hverandre og hvilke krav og forventninger som er generelle, uavhengig om man er på IKEA eller kino. 2. Finne deg i det hele og lide, enten i stillhet eller ved hjelp av en serie krangler. 3. Avslutt forholdet og finn det en mann som du fungerer sammen med uten å krangle konstant. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #13 Skrevet 14. desember 2013 Overlever forholdet en tur til Ikea uten krangling så kan man like greit love evig troskap og gifte seg. Anonymous poster hash: d5391...038 3
Mulancholy Skrevet 14. desember 2013 #14 Skrevet 14. desember 2013 Begge var like galne. Teit å kreve hjelp med varene og bli sint for noko så lite, nett like teit å overreagere så enormt. Greit å påpeiker at en gjerne vil ha hjelp, men det har mykje å sei korleis det blir gjordt. 2
abcdefghi Skrevet 14. desember 2013 #15 Skrevet 14. desember 2013 Jeg og typen hadde en idiotisk krangel i ettermiddag. Den ene er heretter omtalt som A, den andre som B, for å ikke fremstille meg selv som den som hadde rett, og typen som den urimelige. Jeg håper oppriktig på en ærlig mening, så om samtlige mener jeg er den urimelige her, skal jeg virkelig ta det til meg. Derav "anonymiseringen". Vi bor ikke sammen, men hadde avtalt for to dager siden at A skulle sove hos B i natt. På dagen i dag snakker vi sammen, og finner ut at siden begge to trente å dra til Ikea kunne vi dra dit først, før vi sammen dro i B sin bil hjem til B for natten. B henter A hjemme hos A, også bærer det avgårde til Ikea. God stemning, tullet og hadde det fint. Siden vi ikke bor sammen eller noe har vi delt økonomi, selvfølgelig. Vi går til en hurtigkasse, hvor man scanner inn alle varene selv, og betaler med kredittkort, pakker varer selv osv. A går først med sine varer (som lå blandet med B sine i handlevogna). A løfter opp alle varene, B scanner dem og A legger dem i poser. Når alle A sine varer er ferdig scannet går A gjennom "porten" ut av kasseområdet (da kan man ikke gå inn igjen etterpå). B begynner så å scanne sine varer, og oppdager at A er "på andre siden", så B sier irritert til A: "Du gadd liksom ikke hjelpe meg nei!" og fortsetter å scanne + pakke sine egne varer. Da B kommer gjennom "porten" er A veldig sur på B fordi "B ikke har noen rett til å snakke til A på den måten" hvorpå B forteller A at det er rimelig å hjelpe hverandre, og med stor kø bak oss og mye stress, er A ganske egoistisk som ikke tenker på andre enn seg selv. A blir veldig sint og forteller B at "jeg fortjener bedre enn dette" og ber B kjøre A hjem, da A ikke lenger ønsker å tilbringe kvelden med "sure B". B mener det er A som er sur, da B selv mener sin surhet varte i et halvt minutt, og at det er A som er urimelig som krever å være alene resten av kvelden fordi A er sur på B. B kjørte A hjem, det ble ikke sagt et ord på veien, og har heller ikke blitt sagt noe på meldinger / PC til nå. Begge syns den andre er urimelig. Beklager rotet med bokstaver, men jeg håper dere kan si hvem som virker urimelig her. JA, det er en bagatell kanskje. Men dette er hendelse nummer 200 på kort tid i akkurat samme kategori, så kanskje et mønster begynner å bli veldig tydelig her. Derfor er det litt viktig for meg om alle dere mener at jeg har rett, eller typen. For da må jeg virkelig gå inn i meg selv her... TAKK! Anonymous poster hash: fcc89...270 A er dama B er mannen Mannen er en idiot med kort lunte og drittsekktendenser. Dama/TS hadde helt rett i å bli pissed, hun brukte bare ikke hodet. Skulle dama rodd dette i land, måtte hun tatt det med humor. Ja du har helt rett vennen, jeg kommer, ikke bli så sint. Men dette er sånne signaler man ser etter.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #16 Skrevet 14. desember 2013 Den som var egoist i dette tilfellet var A, som er mannen som ikke tenkte på å hjelpe til. Helt tydelig og klart. Hvorfor jeg vet? Fordi min eks var nøyaktig sånn. Han har heller ikke lappen. Anonymous poster hash: cfef0...38e 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #17 Skrevet 15. desember 2013 Jeg synes B var urimelig. A trodde vel det var helt i orden det han gjorde, da varene hans var ferdigscannet. Hvorfor skal egentlig B ha så mye hjelp til å scanne noen varer??? Å få plutselig og uforberedt kjeft fra B var sikkert ganske ubehagelig. Skjønner godt at det ikke kjentes fristende å tilbringe kvelden med henne. Anonymous poster hash: e58e5...a7a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #18 Skrevet 15. desember 2013 A, og litt B også. Hvor gamle er dere forresten? Her er det bare egoistiske A sin feil. Desverre er dette et velkjent fenomen so jeg har opplevd til gansg. Egoisme er veldig skadelig for forhold, og dermed vil jeg si at om du er A, så bør du virkelig skjerpe deg!!! er du B, så bør du virkelig finne ut om du er villig til å akseptere slik oppførsel fra kjæresten resten av livet. Er det verdt det, ja så kjør på. Om ikke, så gjør det slutt. Mellomtingen; stå opp for deg sel, ikke la deb bli trakket på lenger! Si klart ifra at du vil ikke akseptere slik oppførsel lenger!! endrer det seg til det bedre, kjør på om du vil. Om ikke - Ha det bra! Det handler om respekt og selvrespekt. kan du ikke få begge deler så må du dra! Anonymous poster hash: 35a25...f27 1
Gjest Elseby13 Skrevet 15. desember 2013 #19 Skrevet 15. desember 2013 Begge var kjipe, men mest B som også er ts. B kunne bare sagt: kom tilbake og hjelp meg! Istedenfor å lage et nummer.
Gjest Whitestripes Skrevet 15. desember 2013 #20 Skrevet 15. desember 2013 Herregud, å bli uvenner over slike bagateller er virkelig et dårlig tegn i et forhold, uansett hvem som var urimelig her. Hvorfor gidder dere krangle om sånne småting? Hvis dere har hatt 200 slike den siste tiden, skjønner jeg ikke hvorfor dere i det hele tatt er sammen. Det må jo ta kverken på alle gode følelser som måtte ha vært der. Slik jeg ser det, burde dere finne en mer konstruktiv måte å snakke sammen på, eller bare gå hver deres vei. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå