Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å kunne ta på meg leppestift en gang innimellom, men jeg har aldri brukt det noe særlig før. Hvilken farge kan passe en som nærmer seg 30, og som ikke har en konkret øyefarge? Jeg har en mørk blond farge på håret.

Anonymous poster hash: 21440...3a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nesten vite noe om hudfargen din, det har alt å si! :)

Skrevet

Blir du lett brun?

Da jeg var barn ble jeg lett brun. De siste årene har jeg blitt rød eller ikke fått noe særlig farge ute i solen.

ts

Skrevet

Må nesten vite noe om hudfargen din, det har alt å si! :)

Hvit (norsk).

ts

Skrevet

Jeg liker lyse, naturlige farger på leppene. En lys plumme/rosafarge er lekkert og enkelt. Rød leppestift passer omtrent alle, synes jeg. Så om du vil pynte deg ekstra, vil rød passe perfekt! Jeg syntes rød var for mye før, men nå har jeg fått sansen for det, og bruker det daglig.

Skrevet

Jeg liker lyse, naturlige farger på leppene. En lys plumme/rosafarge er lekkert og enkelt. Rød leppestift passer omtrent alle, synes jeg. Så om du vil pynte deg ekstra, vil rød passe perfekt! Jeg syntes rød var for mye før, men nå har jeg fått sansen for det, og bruker det daglig.

Jeg tror nok jeg ønsker noe mer naturlig enn rødt...

ts

Skrevet (endret)

Sitat fra KK

"Hvilke farger er varme, og hvilke er kalde?

I utgangspunktet er alle farger med gul undertone varme, mens en blå undertone heller mot det kalde. Gult, oransje, rødt er typiske varme farger. På andre siden er blått, lilla og grønt typiske kalde farger. Det er når de typiske varme fargene egentlig er kalde at forvirringen starter. Husk da på gul eller blå undertone, og du finner ut hva som er hva. Det viktigste er at du føler deg vel. Prøv gjerne sminken på hånda og se hvordan den passer til hudtonen din. Med klær kan du holde plaggene opp til ansiktet og se om fargen gir deg glød eller gjør deg blek og grønnlig.

TRINN 1: Finn riktig farge på leppestiften

For å velge riktig leppestift er det to ting det er viktig å legge merke til. Hudtonen er en ting, størrelsen på leppene dine er en annen ting. En tommelfingerregel er at lyse farger fremhever og forstørrer, mens mørke farger forminsker. Med andre ord anbefales lyse varianter til små lepper og mørke farger til store lepper.

Til lys hud er rosa, og kirsebærfarger pent. Vær forsiktig med brune og gule toner. Derimot til olivenfarget hud kan bruntoner være flott, bare man holder seg unne de aller lyseste nyansene. Om du har gul undertone i huden kan dype kirsebærfarger og dype bruntoner bli fint, mens oransje og rødt ikke er like heldig."

Har uthevet det som sikkert passer best til deg :) jeg vil tro at noe kirsebærfarget passer fint dersom du vil ha noe med litt kraftig farge ;)

Endret av Pialill
Skrevet

ts

Finner ingenting mer naturlig enn rødt på leppene.

Skrevet

ts

Da ville jeg gått for en lysere rødfarge som heller litt mot rosa :)

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Stemmer i med den, men... og det er et stort men... du må finne den helt riktige rødfarven til akkurat deg.

Ikke engang klassisk rød er en klassisk rød, selv om de tilsynelatende ser (nesten) helt like ut.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Tror jeg har lest et sted at det som ser fint og naturlig ut er en leppestift som har lik farge til tannkjøttet. Anonymous poster hash: 42713...4de

Skrevet

Stemmer i med den, men... og det er et stort men... du må finne den helt riktige rødfarven til akkurat deg.

Ikke engang klassisk rød er en klassisk rød, selv om de tilsynelatende ser (nesten) helt like ut.

Jepp. Ja, det er viktig å finne riktig tone til hudfargen :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Selv brukte jeg noen gode timer i et særdeles bra parfymeri i Bø i sommer.

Den nye kolleksjonen fra Chanel hadde tre klassisk røde som i teorien kunne være prikk perfekt.

Med svakt gul undertone i huden, og gulbrun med sol, var fasiten at dette er min klassiske røde

160105_a_LARGE.jpg

Chanel Rouge Allure 105 - Inimitable

Alternativene var disse:

160102_a_LARGE.jpg

102 - Palpitante

160104_a_LARGE.jpg

104 - Passion

Forskjellen er ikke så stor på disse, men den lille forskjellen er avgjørende :)

La dem alle ut nå fordi de er svært gode :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Synes DENNE fra Edward Bess er kjempefin. Den heter Secret Desire og er for meg den perfekte nude :) Den er virkelig min leppefarge, bare bedre.

Skrevet

Jeg ville gått til et parfymeri og prøvd meg frem med farger. Jeg er lys med store lepper og kler ikke noe særlig farge på leppene, men når jeg skal pynte meg litt bruker jeg MAC Sweetie:

http://purity.webblogg.se/images/2009/09-09-214_54019221.jpg

Samtidig ser jeg mye rart når jeg søker opp denne fargen, som overhodet ikke ser ut slik JEG ser ut med den på, så det er vanskelig å anbefale slik. Jeg ser også andre med min hår- og hudfarge som er fin i bærfargede leppestifter, mens jeg ser ut som en klovn.

Det du også kan gjøre er å bestille et par-tre leppestifter fra NYX eller et lignende billigmerke for å finne farger som kler deg. Det er billige bomkjøp hvis det er helt feil, og du kan lære en del om dine egne farger. De er dessuten helt brukbare i kvalitet. Når du finner en farge som ser smashing ut på deg kan du google etter "dupes", det er en haug av bloggere som sammenligner ulike merker og farger, slik at hvis du liker en bestemt leppestift av ett bestemt merke får du forslag til lignende leppestifter.

Anonymous poster hash: a148f...7b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...