Gå til innhold

Datingside problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg når jeg har ett veldig spesiell navn og folk på datingsider spør hva jeg heter? Hvis jeg sier hva navnet mitt er kan de veldig lett finne ut alt om meg på nettet, noe jeg ikke ønsker. Jeg er den eneste personen i Norge (og forsåvidt i verden) med dette navnet.

Noen råd?

Anonymous poster hash: 6f9ef...fc8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen vært i lignende situasjon?

Skrevet

Hva er det du har om deg på nettet?

Jeg er også eneste, men du kan ikke finne noe om meg utenom skattelistene. Det er ett bevisst valg jeg har tatt.

Anonymous poster hash: fe16a...2d4

• Liker 1
Skrevet

Hva med å oppgi et kallenavn?

Skrevet

Ts her. Alt som har med jobben min er på nettet i tillegg får de opp navn på hele familien min da faren min eier endel firmaer og har gitt alle barna andel. Vil gjerne bli bedre kjent med menn før de får så mye oversikt over livet mitt

Skrevet

Hva med å oppgi et kallenavn?

ts her.

Skal jeg oppgi kallenavnet mitt, når de spør meg hva jeg heter? Blir det ikke det samme å lyve? Har ikke lyst til å være uærlig heller

Skrevet

Hva er det du har om deg på nettet?

Jeg er også eneste, men du kan ikke finne noe om meg utenom skattelistene. Det er ett bevisst valg jeg har tatt.

Anonymous poster hash: fe16a...2d4

Ts her. Alt som har med jobben min er på nettet i tillegg får de opp navn på hele familien min da faren min eier endel firmaer og har gitt alle barna andel. Vil gjerne bli bedre kjent med menn før de får så mye oversikt over livet mitt

Skrevet

Gjelder dette fornavnet eller etternavnet? Det er jo mulig å bare oppgi fornavn. Ellers kan du si som sant er at du har et litt uvanlig navn og at du derfor ikke er helt komfortabel med å oppgi det med en gang.

Om kallenavnet ditt er mye brukt, kan du også si at «vennene mine kaller meg ...» - da lyver du ikke.

Skrevet

Gjelder dette fornavnet eller etternavnet? Det er jo mulig å bare oppgi fornavn. Ellers kan du si som sant er at du har et litt uvanlig navn og at du derfor ikke er helt komfortabel med å oppgi det med en gang.

Om kallenavnet ditt er mye brukt, kan du også si at «vennene mine kaller meg ...» - da lyver du ikke.

Både fornavn og etternavn! Jeg sliter virkelig :) Problemet er at jeg ikke har noe kallenavn. Jeg er så redd for å bli sett på som en løgner.

Skrevet

Hva gjør jeg når jeg ikke har kallenavn?

Skrevet

Kan du ikke bare si det som det er? Du har et sjeldent navn det er lett å spore, så du vil ikke ut med det før dere er bedre kjent. Evt ta en del av navnet ditt og lag ditt eget kallenavn. Forklaringen på "løgnen" får de jo senere uansett.

Skrevet

Både fornavn og etternavn! Jeg sliter virkelig :) Problemet er at jeg ikke har noe kallenavn. Jeg er så redd for å bli sett på som en løgner.

Både fornavn og etternavn er svært sjeldent og ekstremt identifiserende? Bummer. Da er det nok kanskje greiest å gå for den med at du har et uvanlig navn og at du rett og slett ikke er komfortabel med å gi det ut så tidlig. Det burde være ok å akseptere for en som er seriøs.

Dersom du trenger et navn vedkommende kan bruke, kan du velge deg et kallenavn som du er komfortabel med, og be ham bruke det - men gjør det i så fall klart at det er et kallenavn.

Skrevet

Kan du ikke bare si det som det er? Du har et sjeldent navn det er lett å spore, så du vil ikke ut med det før dere er bedre kjent. Evt ta en del av navnet ditt og lag ditt eget kallenavn. Forklaringen på "løgnen" får de jo senere uansett.

Ts her.

Takk, Annie. Jeg er redd for å lyve om navnet mitt og senere bli sett på som en løgner. Det er surt hvis jeg treffer drømmemannen og han dumper meg pga uærlighet.

• Liker 1
Skrevet

Både fornavn og etternavn er svært sjeldent og ekstremt identifiserende? Bummer. Da er det nok kanskje greiest å gå for den med at du har et uvanlig navn og at du rett og slett ikke er komfortabel med å gi det ut så tidlig. Det burde være ok å akseptere for en som er seriøs.

Dersom du trenger et navn vedkommende kan bruke, kan du velge deg et kallenavn som du er komfortabel med, og be ham bruke det - men gjør det i så fall klart at det er et kallenavn.

Takk. Nå er jeg virkelig lettet! Har vært litt redd for at menn skal se på meg som useriøs.

Skrevet

Takk. Nå er jeg virkelig lettet! Har vært litt redd for at menn skal se på meg som useriøs.

Nå er det selvsagt en fare for at noen vil tro at du kan være useriøs og at du «faker». Derfor er det viktig at du klarer å kommunisere greit grunnen til at du ikke ønsker å gi ut navnet. Jeg ville selvsagt ha latt være å nevne noe om firmaer og arv - da kunne du nesten like godt ha sagt navnet. Men sørg for at vedkommende får bli kjent med deg og hvem du er som person. Da tror jeg at det vil gå greit.

Om du så skulle møte dem som ikke gidder å kommunisere videre fordi du ikke vil oppgi navn, så la dem gå og ikke heng deg opp i det. Sånt skjer, og det er ikke verdt å ofre tid og krefter på det.

• Liker 1
Skrevet

Nå er det selvsagt en fare for at noen vil tro at du kan være useriøs og at du «faker». Derfor er det viktig at du klarer å kommunisere greit grunnen til at du ikke ønsker å gi ut navnet. Jeg ville selvsagt ha latt være å nevne noe om firmaer og arv - da kunne du nesten like godt ha sagt navnet. Men sørg for at vedkommende får bli kjent med deg og hvem du er som person. Da tror jeg at det vil gå greit.

Om du så skulle møte dem som ikke gidder å kommunisere videre fordi du ikke vil oppgi navn, så la dem gå og ikke heng deg opp i det. Sånt skjer, og det er ikke verdt å ofre tid og krefter på det.

Tusen takk for at du tok deg tid til å forklare alt så fint :) Jeg kommer til å gjøre det jeg ble rådet til av deg og Annie. :)

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke noen stor sak akkurat. Du forteller at du bare vil gi en kortform av navnet ditt før dere møtes. Heter du Celina, kaller du deg bare Ina.

Anonymous poster hash: 03876...c64
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg - men har "heldigvis" et dobbeltnavn som fornavn! Da bruker jeg bare det ene, som i det minste er et noe mer vanlig navn. Ellers støtter jeg oppunder siste svar her, kanskje du kan bruke en kortversjon av navnet selv om det egentlig ikke er ditt kallenavn.

Jeg har også møtt dater etter at jeg bare har sagt det ene, og så fortalt hele senere. Er ingen som har tatt seg nær av det, men snarere hatt forståelse for at jeg har gjort det på den måten.

Anonymous poster hash: 0c023...a5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...