AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 Jeg er 163 cm høy og veier 62 kg, har gått ned ca. 3 kg den siste måneden. Jeg spiser ca. 1300 kalorier hverdag, også i helgene. Trener 4 ganger i uka, spiser 3000 kalorier mer de dagene jeg trener. Jeg forbrenner ca 500 kalorier i løpet av en treningsøkt. Problemet er ikke vektnedgangen for jeg går ned, men at kroppen begynner å bli slapp og rar. Brystene henger, kroppen er slappere og mer dvask. Det er ikke det jegøønsker å oppnå. Jeg vil bli slank, fast og fin. Hva gjør jeg galt? Jeg synes jeg ligger på et fornuftig kosthold, får i meg masse proteiner og grønnsaker. Anonymous poster hash: 2d64d...de1
Gamerfrue Skrevet 14. desember 2013 #3 Skrevet 14. desember 2013 jeg suger til sånn kalorier og dritt, men er ikke 1300 litt lite per dag for noen som trener? kanskje er det det - du går rett og slett ned i vekt litt for raskt. Musklene bygger seg jo ikke på luft akkurat 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Tror ikke 3000 kcal på dager man trener kan kalles luft akkurat. Anonymous poster hash: 5472b...0ec
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 God styrketrening er essensielt. Jeg gikk ned i vekt en periode(da ikke med vilje) - og hadde alltid trent spinning og typisk kondistimer. Så ble jeg tvunget med i styrkerommet av en venn, begynte med helkroppsprogram 2 ganger i uka(og fortsatte litt med spinning), og da endret faktisk kroppen seg endel. Nå som jeg ikke har trent styrke på veldig lenge så ser jeg absolutt forskjell, selv om jeg aldri trente "superprogrammer" og bare generelle helkroppsprogram med kjerne/grunnøvelser. Anonymous poster hash: ba272...5e8 1
Gjest overlymanlyman Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 Do you even lift bro?? Fra spøk til alvor, om du ikke bygger muskler er du faktisk dømt til å bli litt dvask. Eller tynnfeit, som jeg liker å kalle det. Få deg 3 venner for å unngå å bli dvask Benkpress Knebøy Markløft Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #7 Skrevet 14. desember 2013 Ja - og mat. Man kan ikke spise 1300 kcal og forvente treningsresultater. Du blir kanskje tynn av det, men du mister og all muskelmasse og blir slapp/hengslete. De fleste har veldig godt av å heller veie noen kilo ekstra for å kunne spise normalt og gjøre effektive styrkeøvelser. Kroppen ser og føles mye bedre, man føles seg bare svak og sliten om man spiser for lite og trener samtidig. Anonymous poster hash: ba272...5e8 1
Gjest overlymanlyman Skrevet 14. desember 2013 #8 Skrevet 14. desember 2013 Ja - og mat. Man kan ikke spise 1300 kcal og forvente treningsresultater. Du blir kanskje tynn av det, men du mister og all muskelmasse og blir slapp/hengslete. De fleste har veldig godt av å heller veie noen kilo ekstra for å kunne spise normalt og gjøre effektive styrkeøvelser. Kroppen ser og føles mye bedre, man føles seg bare svak og sliten om man spiser for lite og trener samtidig. Anonymous poster hash: ba272...5e8 Sunn, god og NOK mat er meget viktig. Man skal ikke være så opphengt i hva vekta sier. Spis fornuftige mengder sunn mat, og tren mye. Får du for lite mat, så spiser du mer mat. Det viktigste er at den er sunn og god, og at mengden er proposjonell med mengden trening du får gjort. Se for det at kroppen din er helt uten fett, og se for deg hvordan den hadde sett ut uten muskler. Da blir du bare et stativ for huden din. Tren styrke, da har huden din noe å forme seg etter
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #9 Skrevet 14. desember 2013 Spis proteinrik og NOK mat. Tren tung styrketrening, og hold deg i et lite underskudd. Anonymous poster hash: 22e10...bae
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #10 Skrevet 14. desember 2013 Do you even lift bro?? Fra spøk til alvor, om du ikke bygger muskler er du faktisk dømt til å bli litt dvask. Eller tynnfeit, som jeg liker å kalle det. Få deg 3 venner for å unngå å bli dvask BenkpressKnebøyMarkløft Lykke til! Holder det å bruke kun disse tre øvelsene?Anonymous poster hash: 443db...291
Gjest overlymanlyman Skrevet 14. desember 2013 #11 Skrevet 14. desember 2013 Holder det å bruke kun disse tre øvelsene?Anonymous poster hash: 443db...291 Om man skal trene hele kroppen sin effektiv, så må man ha inn benkpress, en form for knebøy og en form for markløft. Om man googler de tre ordene "nybegynner styrke program" kommer det opp veldig mange program som alle inneholder benkpress/evt militærpress, en form for knebøy eller utfall, og en form for markløft. Er nok stor enighet om at benkpress, knebøy og markløft er solide og bra øvelser. Spør en hvilken som helst strongman eller bodybuilder om de har trent noen av disse øvelsene, og du får svaret. Og man kan kjøre feks et program på x-antall uker som et innføringsprogram, pause på x-antall uker og så et nytt program med litt andre øvelser. Disse "andre" øvelsene omfatter nok også benkpress, knebøy eller markløft. Det her ble vel et slags langt ja til spørsmålet ditt 1
Gjest Runforit Skrevet 14. desember 2013 #12 Skrevet 14. desember 2013 Mener du at du spiser 3000 kcal de dagene du trener eller mente du 300 ekstra kcal?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #13 Skrevet 14. desember 2013 TS her: Det er en skrivefeil i hovedinnlegget, jeg mener selvfølgelig 300 kalorier ekstra de dagene jeg trener, IKKE 3000. Jeg trener kun kondisjon, de dagene jeg trener jogger jeg på mølla. Jeg trener ikke styrke grunnet en stadig tilbakevendende senebetenelse i håndleddet, samt smerter i skuldre. Men dette er noe jeg burde begynne med? Anonymous poster hash: 2d64d...de1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #14 Skrevet 14. desember 2013 TS her: Det er en skrivefeil i hovedinnlegget, jeg mener selvfølgelig 300 kalorier ekstra de dagene jeg trener, IKKE 3000. Jeg trener kun kondisjon, de dagene jeg trener jogger jeg på mølla. Jeg trener ikke styrke grunnet en stadig tilbakevendende senebetenelse i håndleddet, samt smerter i skuldre. Men dette er noe jeg burde begynne med?Anonymous poster hash: 2d64d...de1 Ja du burde absolutt begynne med styrketrening. Det er det som former kroppen og gir deg sprettrumpe. Anonymous poster hash: 22e10...bae
Gjest overlymanlyman Skrevet 14. desember 2013 #15 Skrevet 14. desember 2013 TS her: Det er en skrivefeil i hovedinnlegget, jeg mener selvfølgelig 300 kalorier ekstra de dagene jeg trener, IKKE 3000. Jeg trener kun kondisjon, de dagene jeg trener jogger jeg på mølla. Jeg trener ikke styrke grunnet en stadig tilbakevendende senebetenelse i håndleddet, samt smerter i skuldre. Men dette er noe jeg burde begynne med?Anonymous poster hash: 2d64d...de1 Nok en gang, ja. Smerter i skuldrene er vanlig. Ofte er det dårlig oppvarming eller dårlig teknikk som kan for dette i feks benkpress. Bruk derfor dynamisk oppvarming før styrkeøkten. Da skader du deg ikke så lett og blir skikkelig varm så du yter bedre. Ligger et hav med informasjon om dette på Google. Og lær deg god teknikk så du ikke skader deg selv unødvendig. Dårlig teknikk gir deg enten umiddelbare skader, eller slitasjeskader som kommer snikende opp på deg. Jeg har selv syndet mot dette.. 1
Gjest overlymanlyman Skrevet 14. desember 2013 #16 Skrevet 14. desember 2013 Er jo bare å se på resultatene folk får av styrketrening, slik visuelt sett https://www.google.no/search?q=f%C3%B8r+og+etter+bilder+styrketrening&client=firefox-a&hs=pyz&rls=org.mozilla:nb-NO:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ruWsUrezGsfHtQaRjoCQCQ&ved=0CFIQsAQ&biw=1366&bih=639
Gjest Nanne70 Skrevet 15. desember 2013 #17 Skrevet 15. desember 2013 Er jo bare å se på resultatene folk får av styrketrening, slik visuelt sett https://www.google.no/search?q=f%C3%B8r+og+etter+bilder+styrketrening&client=firefox-a&hs=pyz&rls=org.mozilla:nb-NO:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ruWsUrezGsfHtQaRjoCQCQ&ved=0CFIQsAQ&biw=1366&bih=639 Wow, snakk om inspirasjon! Flott at det viser at alle kropper og størrelser har godt av styrketrening
elastic Skrevet 15. desember 2013 #18 Skrevet 15. desember 2013 Enig med 'overlymanlyman'. Tren styrketrening med fokus på de 3 store: knebøy, markløft og benkpress. Eventuelt militærpress eller Clean & Jerk. Er du usikker på hvordan du skal utføre, så ta kontakt med en PT. Hvor i landet bor du? Jeg kan anbefale noen i Osloområdet og i Molde om du sender meg en melding. For å finne et enkelt program som FUNKER, så søk på 'stronglifts'. Kan garantere deg at du blir stram, men du må ha tålmodighet. Muskler kommer ikke over natten.
Gjest Runforit Skrevet 15. desember 2013 #19 Skrevet 15. desember 2013 TS her: Det er en skrivefeil i hovedinnlegget, jeg mener selvfølgelig 300 kalorier ekstra de dagene jeg trener, IKKE 3000. Jeg trener kun kondisjon, de dagene jeg trener jogger jeg på mølla. Jeg trener ikke styrke grunnet en stadig tilbakevendende senebetenelse i håndleddet, samt smerter i skuldre. Men dette er noe jeg burde begynne med? Anonymous poster hash: 2d64d...de1 Jeg driver kun med jogging og er både markert og definert. Har lav fettprosent og har grei muskelmasse så jeg ser ikke mager ut. Hovedsakelig handler det om balansen mellom fett og muskler. Kommer også an på hva type kropp du vil oppnå. Løpekropp
Cerasus Skrevet 15. desember 2013 #20 Skrevet 15. desember 2013 Enkelt svar - spis sunnere, og tren styrke. Stor andel karbohydrater og stillesitting = dvask. Gjennomføringen er dog ikke så enkel, men litt planlegging og fleksibilitet anbefales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå