Gå til innhold

Ville du ha jobbet i en nattåpen barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser for meg turnus da, dag, kveld, natt og kvelder. Ville det gått bra?

Eneste jeg tenker er minus er når de begynner på skolen, skal da SFO også bli helgdøgnsåpne, bør jo være likt for 6-7 åringene som skal videre på skolen.

Tror dette vil bli en realitet om noen år?

Anonymous poster hash: 1b7f7...5f0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle virkelig ønske at det var en mulighet som fantes alt nå. Da hadde min venninne (på en annen kant av landet) kunnet skilt seg fra mannen som bl.a var utro mot henne mens hun lå på fødestuen og pressa ut det yngste barnet deres...!

Men hun jobber natt, og i hennes yrke vokser ikke faste stillinger på trær, og slett ikke kun dagtid. Turnus er en mulighet, men vil fremdeles være nattskift. Med 3 barn i barnehage og småskole går det ikke.

Anonymous poster hash: c16ba...a66
  • Liker 1
Skrevet

Vet om en bhg som strekker seg litt ekstra for de barna som trenger det. De har ansatt ekstra til kveldsvakt. Åpent til åtte på kvelden der.

Åpner halv sju og stenger åtte. Kan strekke seg ennå lenger også om det trengs. Dette flere ganger i uken, hver uke.

Anonymous poster hash: fae82...28d
  • Liker 1
Skrevet

Stakkars barn. Burde vært forbudt.

Hvorfor det?

Er det ikke strengt tatt bedre?

Ungene sover på natta uansett, så kan de heller være med familien når de faktisk er våkne, imotsetning til nå hvor de er hele dagen i barnehagen, får se de familien i et par timer før de må sove.

Deprimerende det også.

Anonymous poster hash: 9aefe...8fc

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jeg synes dette burde vært et tilbud over hele landet. Vi er mange som jobber turnus!

Endret av ~white lady~
  • Liker 6
Skrevet

Stakkars barn. Burde vært forbudt.

Du skjønner at de ikke skal være der mer enn makstid, eller hva?

For folk som jobber turnus er jo dette kjempebra.

Bedre at ungene er sammen med mamma og pappa når de er våkne enn når de sover.

• Liker 11
Skrevet

Om både mor og far jobber i samme turnus, så barnet må sove i barnehagen, så burde man faktisk vente med å få barn. Man får innrette seg litt. Ja, stakkars barn.

• Liker 6
Skrevet

Litt nysgjerrig.

Hvis man jobber natt og har barnet i barnehagen om natta, hvordan skal man få sove selv da?

Man må vel da hente barnet om morgenen når man er ferdig på jobb, ellers får barnet 200% barnehageplass, man kan jo ikke gå å legge seg for å sove når man kommer hjem med et våkent barn som skal være hjemme hele dagen

Dette vil jo ikke fungere i praksis hvis ikke barnet skal være i barnehagen hele natta pluss utpå dagen slik at forelderen kan sove ut.

Selv jobbet jeg turnus før, men tok ny utdanning innen et typisk 8-16 yrke slik at jeg skal ha mulighet til å jobbe selvom jeg har barn.

For meg hadde ikke nattåpen barnehage vært et alternativ, barnet mitt er viktigere enn min drømmejobb

• Liker 14
Skrevet

Du skjønner at de ikke skal være der mer enn makstid, eller hva?

For folk som jobber turnus er jo dette kjempebra.

Bedre at ungene er sammen med mamma og pappa når de er våkne enn når de sover.

Når skal disse superforeldrene sove da?

Anonymous poster hash: edce6...fba

• Liker 5
Skrevet

Ja, da ble det stille.

Anonymous poster hash: 42e6d...a43

Skrevet

Når skal disse superforeldrene sove da?Anonymous poster hash: edce6...fba

:ler:

Skrevet

Nettopp, mener dere ungene skal være der fra mandag til fredag? Og i helgene hvis foreldrene har helgevakter? Hva gjør dere nå i helgene hvis dere har nattevakt? Når skal dere sove? Eller går dere rundt?

Hjelper ikke med nattåpen bhg hvis foreldrene skal hente barna 8 på morgen etter nattevakt, så dra hjem, mor skal sove, hva da med barnet? Da er man like langt. Og helt seriøst må jo da SFO følge etter og ha like lenge åpent, eller hva gjør dere når barna begynner på skolen og SFO faktisk stenger både 1 og 1.5 timer FØR barnehagene??

Skrevet

Akkurat det tenkte jeg også, blir bra når begge blir sykemeldt pga. utmattelse :P

Skrevet

Verste er jo at dette foreslås og blir en mulig realitet om noen år, men da bør de jo egentlig bare starte barne-internat. Kom på mandag, hentes fredag? Mange foreldre hadde elsket denne løsningen? Eller er det galskap?

Skrevet

Nettopp, mener dere ungene skal være der fra mandag til fredag? Og i helgene hvis foreldrene har helgevakter? Hva gjør dere nå i helgene hvis dere har nattevakt? Når skal dere sove? Eller går dere rundt?

Hjelper ikke med nattåpen bhg hvis foreldrene skal hente barna 8 på morgen etter nattevakt, så dra hjem, mor skal sove, hva da med barnet? Da er man like langt. Og helt seriøst må jo da SFO følge etter og ha like lenge åpent, eller hva gjør dere når barna begynner på skolen og SFO faktisk stenger både 1 og 1.5 timer FØR barnehagene??

Det er like greit å bare sette dem i barnehjem med en gang.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mange kolleger som ikke har barnehageplass som jobber natt, da er mannen hjemme med ungen om natten, så tar de over om morgenen og kan ikke legge seg før mannen kommer hjem om ettermiddagen/barnet legger seg på kvelden, evt sove når barnet tar formiddagsblund. Det er ingen forskjell på dette og å hente barnet i en barnehage om morgenen for så å være sammen med dem på dagen. Det er jo ikke snakk om hver dag, det er snakk om innimellom, evt når par som begge jobber turnus får kolliderende nattevakter de ikke får byttet, og det ikke er mulig å skaffe barnevakt. Jeg skulle ønske dette var en mulighet.

Anonymous poster hash: 49246...50a

• Liker 7
Skrevet

Men hva gjør man da etter sfo? Det varer jo bare til 4 klasse. Så etter det er det internatskole da?

Anonymous poster hash: c2f4e...d5b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mange kolleger som ikke har barnehageplass som jobber natt, da er mannen hjemme med ungen om natten, så tar de over om morgenen og kan ikke legge seg før mannen kommer hjem om ettermiddagen/barnet legger seg på kvelden, evt sove når barnet tar formiddagsblund. Det er ingen forskjell på dette og å hente barnet i en barnehage om morgenen for så å være sammen med dem på dagen. Det er jo ikke snakk om hver dag, det er snakk om innimellom, evt når par som begge jobber turnus får kolliderende nattevakter de ikke får byttet, og det ikke er mulig å skaffe barnevakt. Jeg skulle ønske dette var en mulighet.

Anonymous poster hash: 49246...50a

Hva med de som ikke har noen mann da? Skal de gå våkne i ett og et halvt døgn? Det høøes uforsvarlig ut.

Anonymous poster hash: 42e6d...a43

• Liker 2
Skrevet

Hehe, herlig diskusjon. Ja hva etter sfo. Ingen 10 åringer kan sove alene hjemme, eller være alene hjemme når mor eg på senvakt??? Nei, her må virkelig staten inn og skaffe alle sammen barnevakt ja :P

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...