Skilpadden Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 Hvor normalt er egentlig dette? Det har jo lenge vært planen. Siden vi har hatt det veldig dårlig i en stund og jeg egentlig har vært klar over at det ikke er mer å hente så er jeg over sørgeperioden. Men jeg er så redd om jeg drar til han og er med han i julen så kan det hende at jeg blir knust. Samtidig som jeg føler et behov for å se han på ekte. Å se at han VIRKELIG ikke elsker meg lenger. Har noen av dere opplevd det? Hva hadde dere gjort? Dra eller ikke dra?
Skilpadden Skrevet 14. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2013 Ikke dra! Det blir et helvete! Hvordan, da?
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Jeg hadde heller feiret jul totalt alene enn å feire med noen som nettopp dumpet meg. 17
Gjest Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 Hvordan, da? Julen er tiden for de nære relasjoner, familien, de man er glad i. Om du reiser til han, som du har hatt et lengre forhold til, for å feire jul som "venner", så får du en helt ny rolle i forhold til han. Dere er sammen, men ikke sammen. Hva sier du til hans familie? Hvordan svarer du på alle de små kommentarene? Og så kommer alle minnene fram. Minner om ting dere har gjort sammen. Minner om forventninger dere har hatt. Knuste drømmer. Det kommer virkelig til å bli en "Blue Christmas", og du risikerer å sitte der oppløst i tårer foran han, langt hjemmefra. Og hva med sex? Om dere har dere, så er det mye større sjangse for at følelsene dine drar avgårde med deg. Kan sikkert komme på flere gode argumenter også, om du trenger mer. Altså, om det har vært stritt lenge, så løser du ingenting ved å feire jul sammen. Sjangsen er mye større for at du blir skuffet. Det er bedre at du holder tilbake nå, ikke gjør deg så forbasket tilgjengelig, og lar han jobbe for deg. Tross alt han som dumpet deg. 5
Skilpadden Skrevet 14. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2013 Jeg hadde heller feiret jul totalt alene enn å feire med noen som nettopp dumpet meg. Det er litt mer komplisert enn som så. Har jo ikke så lite selvrespekt at jeg hadde dratt om dette hadde vært annerledes. Så det handler ikke om noe slikt i det hele tatt. Jeg er bare redd for om jeg ikke er like sterk etter å ha møtt han. Samtidig så føler jeg et enormt behov for å se han en siste gang. Litt fordi jeg trenger å se det med mine egne øyne, og litt fordi det er bittert at jeg ikke visste at siste gang jeg så han var sist gang.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2013 #7 Skrevet 14. desember 2013 Det er litt mer komplisert enn som så. Har jo ikke så lite selvrespekt at jeg hadde dratt om dette hadde vært annerledes. Så det handler ikke om noe slikt i det hele tatt. Jeg er bare redd for om jeg ikke er like sterk etter å ha møtt han. Samtidig så føler jeg et enormt behov for å se han en siste gang. Litt fordi jeg trenger å se det med mine egne øyne, og litt fordi det er bittert at jeg ikke visste at siste gang jeg så han var sist gang. Det blir bittrere å bruke tid og dager på å feire jule med ham. 4
Skilpadden Skrevet 14. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2013 Julen er tiden for de nære relasjoner, familien, de man er glad i. Om du reiser til han, som du har hatt et lengre forhold til, for å feire jul som "venner", så får du en helt ny rolle i forhold til han. Dere er sammen, men ikke sammen. Hva sier du til hans familie? Hvordan svarer du på alle de små kommentarene? Og så kommer alle minnene fram. Minner om ting dere har gjort sammen. Minner om forventninger dere har hatt. Knuste drømmer. Det kommer virkelig til å bli en "Blue Christmas", og du risikerer å sitte der oppløst i tårer foran han, langt hjemmefra. Og hva med sex? Om dere har dere, så er det mye større sjangse for at følelsene dine drar avgårde med deg. Kan sikkert komme på flere gode argumenter også, om du trenger mer. Altså, om det har vært stritt lenge, så løser du ingenting ved å feire jul sammen. Sjangsen er mye større for at du blir skuffet. Det er bedre at du holder tilbake nå, ikke gjør deg så forbasket tilgjengelig, og lar han jobbe for deg. Tross alt han som dumpet deg. Vi er jo fortsatt glad i hverandre, selv om det er over. Og vi har snakket om at vi skal avslutte det her ved å være venner. Altså vi skal ikke ha kontakt, men vi skal ikke være uvenner heller. Og jeg har gjort det klart at han skal ta sofaen og jeg senga. Og familien hans er klare over det. Han har fortalt litt. Og jeg føler at siden de har stått meg så nær, så trenger jeg å ta avskjed med de også. Gi de en ordentlig forklaring og svar på hvorfor de ikke skal se meg mer. Det handler om respekt for de også. Dette er virkelig veldig komplisert!! Bare så det er klart så drar jeg ikke med forventninger om at det blir noe. Jeg har vennet meg til et liv uten ham. Og det er virkelig null håp i meg. Men føler samtidig at det er riktig å dra, samtidig at jeg ikke burde dra. Veldig forvirrende situasjon.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #9 Skrevet 14. desember 2013 Er det sånn at du må reise langt eller må være langt unna kjente folk/steder hvis du drar? For jeg skjønner at du vingler, men jeg syns at du skal dra. Hvis dere kan være greie mot hverandre så burde du absolutt dra. Hvis det blir for mye og du ikke vil være der mer, så kan du jo alltid unnskylde deg og dra (så lenge det er praktisk mulig da). Anonymous poster hash: f9e03...51a
Skilpadden Skrevet 14. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2013 Det blir bittrere å bruke tid og dager på å feire jule med ham. Hva skal jeg med alle gavene? Alt jeg har hos han? alt han har hos meg? det er så mye å tenke på. Fornuften sier jo at jeg skal holde meg langt unna.
Skilpadden Skrevet 14. desember 2013 Forfatter #11 Skrevet 14. desember 2013 Er det sånn at du må reise langt eller må være langt unna kjente folk/steder hvis du drar? For jeg skjønner at du vingler, men jeg syns at du skal dra. Hvis dere kan være greie mot hverandre så burde du absolutt dra. Hvis det blir for mye og du ikke vil være der mer, så kan du jo alltid unnskylde deg og dra (så lenge det er praktisk mulig da). Anonymous poster hash: f9e03...51a Det er 3 timer unna med tog. Men jeg elsker å ta toget så null problem med å reise. Når vi bestemte oss for at det var best å avslutte det og at det virkelig ikke er noe håp lenger så hadde vi jo det faktisk veldig hyggelig over telefon. Vi lo og tullet. Vi fungerer veldig bra som venner, så jeg vet jo at det ikke blir surt å være der. Men det blir liksom så rart!! Men jeg føler meg sterk nok til å dra. Hvis det blir altfor vanskelig har jeg flere venner rundt området han bor i.
72mod. Skrevet 14. desember 2013 #12 Skrevet 14. desember 2013 Ikke lett det der.... Du skriver at du er ferdig med sørgeperioden, men jeg får likevel en følelse av at du ikke er det. Hvis du har behov for å se han og tror det kan være mer der så hadde jeg dratt, men hvis du er redd for at dette kan sette i gang masse følelser og du vet du kommer til å bli såret og skuffet så hadde jeg ikke dratt. Du må ha masse lykke til og en en riktig god jul uansett hvordan du velger å feire
Pinkee Skrevet 14. desember 2013 #13 Skrevet 14. desember 2013 Har du ikke egen familie du kan feire julen med? Hadde aldri feriet jul med en nyslått eks, hvis jeg følte trang til å se han/familien en siste gang, hadde jeg gjort det i januar. 1
Bartemannen Skrevet 14. desember 2013 #14 Skrevet 14. desember 2013 Hva skal jeg med alle gavene? Alt jeg har hos han? alt han har hos meg? det er så mye å tenke på. Fornuften sier jo at jeg skal holde meg langt unna. Hør på fornuften din Også henter du tingene du har med han neste uke. 1
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2013 #15 Skrevet 14. desember 2013 Hva skal jeg med alle gavene? Alt jeg har hos han? alt han har hos meg? det er så mye å tenke på. Fornuften sier jo at jeg skal holde meg langt unna. Jeg snakket ikke om gaver i det hele tatt.
Skilpadden Skrevet 14. desember 2013 Forfatter #16 Skrevet 14. desember 2013 Ikke lett det der.... Du skriver at du er ferdig med sørgeperioden, men jeg får likevel en følelse av at du ikke er det. Hvis du har behov for å se han og tror det kan være mer der så hadde jeg dratt, men hvis du er redd for at dette kan sette i gang masse følelser og du vet du kommer til å bli såret og skuffet så hadde jeg ikke dratt. Du må ha masse lykke til og en en riktig god jul uansett hvordan du velger å feire Jeg har i 2 måneder vært helt ødelagt. Jeg veier 47 kilo nå, når jeg normalt veier 53-54. Det har vært i den perioden hvor ting har vært av og på. Og nå fikk jeg et endelig svar, noe jeg hadde lengt etter, og da blir det så mye lettere å tenke positive tanker! Og bare fokusere på å få seg over det her. Jeg er jo selvfølgelig glad i han fortsatt! Men han har mistet verdi i øynene mine. Så jeg er på en måte over depresjonsperioden. Nå er jeg i en periode hvor det gjør vondt iblant, men at jeg fortsatt kan le og henge med folk. Jeg har jo tatt det her overraskende bra, blir helt satt ut av meg selv. Visste ikke jeg hadde så mye styrke. Men kan ha noe å gjøre med at jeg har vært forberedt lenge. Jeg forventer som sagt absolutt INGENTING av turen dit. Har du ikke egen familie du kan feire julen med? Hadde aldri feriet jul med en nyslått eks, hvis jeg følte trang til å se han/familien en siste gang, hadde jeg gjort det i januar. Jul er ikke hellig for meg i og med at jeg ikke er kristen. Så min familie feirer ikke Jul Jeg bare drar for familien hans skyld og selvsagt det å se han en siste gang. Orker ikke utsette det mer. Jeg starter på en ny skole til januar og trenger å jobbe raskt med det her så jeg kan fokusere på skolen! Hør på fornuften din Også henter du tingene du har med han neste uke. Det er jo neste uke jeg drar til han
Skilpadden Skrevet 14. desember 2013 Forfatter #17 Skrevet 14. desember 2013 Jeg snakket ikke om gaver i det hele tatt. Nei, men det er en av de tusen tankene som popper opp!
72mod. Skrevet 14. desember 2013 #18 Skrevet 14. desember 2013 Jeg har i 2 måneder vært helt ødelagt. Jeg veier 47 kilo nå, når jeg normalt veier 53-54. Det har vært i den perioden hvor ting har vært av og på. Og nå fikk jeg et endelig svar, noe jeg hadde lengt etter, og da blir det så mye lettere å tenke positive tanker! Og bare fokusere på å få seg over det her. Jeg er jo selvfølgelig glad i han fortsatt! Men han har mistet verdi i øynene mine. Så jeg er på en måte over depresjonsperioden. Nå er jeg i en periode hvor det gjør vondt iblant, men at jeg fortsatt kan le og henge med folk. Jeg har jo tatt det her overraskende bra, blir helt satt ut av meg selv. Visste ikke jeg hadde så mye styrke. Men kan ha noe å gjøre med at jeg har vært forberedt lenge. Jeg forventer som sagt absolutt INGENTING av turen dit. Jul er ikke hellig for meg i og med at jeg ikke er kristen. Så min familie feirer ikke Jul Jeg bare drar for familien hans skyld og selvsagt det å se han en siste gang. Orker ikke utsette det mer. Jeg starter på en ny skole til januar og trenger å jobbe raskt med det her så jeg kan fokusere på skolen! Det er jo neste uke jeg drar til han Då hadde jeg valgt å ikke bruke julen på å se han en siste gang. Men for meg er julen spesiell og hadde ikke gjort noe som kunne ende i en kjip aften
Skilpadden Skrevet 14. desember 2013 Forfatter #19 Skrevet 14. desember 2013 Då hadde jeg valgt å ikke bruke julen på å se han en siste gang. Men for meg er julen spesiell og hadde ikke gjort noe som kunne ende i en kjip aften Jeg er veldig sikker på at det ikke blir en kjip aften!! Eneste bekymringen jeg har er jo usikkerheten jeg har rundt om hvor sterk jeg egentlig er. Men jeg vil følge hjertet mitt og dra, selv om det har resultert i mange kjipe situasjoner utallige ganger.
Gjest Skrevet 14. desember 2013 #20 Skrevet 14. desember 2013 Du spør om hva du skal gjøre, men du hører jo ikke på svarene! Hvorfor spør du? Jeg har erfaring med dette selv, dessverre. Send meg en PM om du vil ha detaljer. Jeg ville anbefale deg å låne eller leie en bil, kjøre dit og hente tingene dine. Ha gjerne med deg noen. Send julekort til familien hans og takk for alt. Det blir en klein stemning å treffe de under sånne forhold. Det viktigste for deg er at du får avstånd till mannen og hele sulamitten. Det du skriver om helsen din bekrefter det. Jeg tror du sier en hel del ting om "bare venner" og annet, men ønsketenker at alt skal bli "bra". Og jeg tror at det er en stor sjangse for at han ikke ser for seg å sove på sofan, selv om han sier noe annet. Og da sitter du der, i et slags følelsesmessig Limbo. Uansett når "siste gangen" du møter han og familen hans så vil du få en del følelser rundt dette med "siste gang" om du er et følelsesmenneske. Jeg tror ikke det blir noe lettere for deg å utsette det. Like greit at du får det overstått nå. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå