Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har jobbet i barnehage med barn fra ett til tre år siden 1.august i fjor. Ryggen har taklet dette særdeles dårlig, og nå kan jeg ikke løfte uten at den låser seg. har vært hos fysioterapeut og lært meg å gå igjen, fordi jeg har hengt for mye midt på ryggen, og ikke latt korsryggen ta vekta..

så.. jeg ble sykemeldt i midten av februar. Nå har jeg vært på aktiv sykemelding i 1 måned, men har omtrent ikke vært innom jobb.. Jeg var der i starten, men mistrivdes noe så helt for jævlig.. han jeg jobbet sammen med før, og hun som er vikar for meg, virket kjempesure for at jeg i det hele tatt var der, og siden jeg ikke kan løfte eller bære, så følte jeg meg virkelig tilsidesatt.. Ble syk like etter dette, og lå mer eller mindre til sengs i 2 uker..

18 mai går min aktive sykemelding ut...

2.juli går vikariatet ut...

Hva skal jeg gjøre??

Jeg synes det er kjempeflaut å gå til legen min og si at hei... jeg mistrives.. Kan jeg bli sykemeldt igjen?

Tanken om dette spiser meg opp innenfra, og jeg har konstant dårlig samvittighet for at jeg ikke er i barnehagen sammen med barna som jeg er blitt så glad i... Og jeg vet de har savnet meg også når jeg kommer dit.. Men disse voksne jeg skal gå og tusle rundt og prøve å ikke gå i veien for.. Det gjør det hele så utrivelig :/

Jeg har omtrent aldri vært syk før når jeg har jobbet tidligere, så dette føles virkelig fælt... Jeg føler meg skikkelig slem, og må være den dårligste personen i hele verden... Ruller meg skikkelig inn i eget spindelvev.. Og jeg kommer meg ikke ut..

Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen andre råd enn at du må være ærlig med legen din og deg selv.

Lykke til, håper det går bedre snart!

Gjest Poirot
Skrevet

Du har krav på oppgaver som er tilpasset din sykdom. Det skal også være en vikar på din plass slik at du går på topp.

Skrevet

Men i alle dager! Det må da være supert å ha noen som kommer innom og kan prate litt med barna, lese bøker til dem og kanskje være et fang å kose i!

Synes du skal ta en prat med ledelsen eventuellt delta på neste personalmøte slik at du kan få forklart hva du vil og kan, for dette er jo uholdbart for deg. Synes det er kjempepositivt at du ønsker å være aktivt sykemeldt. Det er godt for både deg og barna at du av og til er innom arbeidsplassen når du nå engang er havnet i en sånn situasjon at du er langtidssykemeldt.

Ønsker deg lykke til, og god bedring :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...