Gå til innhold

Hva er det med menn og uærlighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry menn, jeg vet dette går motsatt også, men for min del opplever jeg stort sett den ene siden av saken.

Har nå datet en mann jeg møtte på nettet en del ganger. Han virket så koselig og med en personlighet jeg liker godt. Ganske ulik min eks forøvrig, noe jeg så som veldig positivt. Har også fortalt han om mine opplevelser med min eks i grove trekk og han syns denne oppførselen var totalt uakseptabel. Dette er jo som musikk i mine ører og jeg var på god vei til å forelske meg i denne mannen, men holder tilbake pga usikkerhet.

Takk og lov for det... Har vært inne på profilen min på nettstedet et par ganger for å slette bilder etc og i tillegg har jeg vært inne for å sjekke noe. Hver gang ser jeg han er pålogget. Spør han så om han fortsatt dater andre eller flørter med andre på nettet fortsatt, noe han selvsagt har all rett til, men syns man bør være ærlig om slikt. Svaret er nei.

Så kommer det "morsomme" oppe i det hele. Han har nå gjort et forsøk på å sjekke opp min venninne på dette nettstedet, noe han selvsagt ikke vet....

Spør han om han vil avslutte vårt "forhold", men får til svar at det vil han absolutt ikke. Spør nok en gang om han dater/vil date andre, noe han nok en gang benekter.

Det viser seg altså at jeg nok en gang har truffet en mann som vil ha i pose og sekk. Finnes det menn der ute som klarer seg med 1 dame og ikke må ha bekreftelser fra alle hold?

Lettere frustrert nå ja!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike menn er håpløse! Huff!

Anonymous poster hash: ae2fa...5c9
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde det også slik. Min siste "kjæreste" er nå en x. Sånne ekle, forvokste guttunger tåler jeg ikke, men de er vanskelige å avsløre. Plutselig satt jeg med bevis, han nektet ikke og da gikk jeg på dagen.

Anonymous poster hash: 1f2ef...bae
Skrevet

Ille at de er forvokste guttunger i en alder av over 40...

Jeg hadde bevis så det holdt mot min eks, og ser ut til at jeg får det ennå en gang. Har heldigvis en snartenkt venninne som rett og slett avtalte en date med han i ettermiddag. Dvs at han muligens er på vei tilbake fra sin bomtur til nabobyen i dette øyeblikk :)

Ikke at jeg er så hevngjerrig altså, men dette syns jeg er til pass for han.

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker at man rett og slett bare må regne med at det finnes mange useriøse folk på ulike internettsider.

Personlig ville jeg faktisk tenkt sånn at en person er useriøs inntil det motsatte er bevist. Og er du smart så tenker du det samme.

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk veldig sant, men hvordan avslører man de useriøse? De virker jo så seriøse...

• Liker 1
Skrevet

Bruke veldig god tid, treffes mye og observere hvordan den andre oppfører seg.

Er det ikke samsvar mellom det som blir sagt og det som blir gjort så er det aldri noe å satse på.

• Liker 1
Skrevet

Synes det holder lenge med å ha fokus på en av gangen. Hatt muligheten til å etterfølge flere, men det ble da til å kjenne på hva hjertet ville og holde fokus der. Fungerte ikke så bra, men angrer vel ikke på det. Hva som hadde blitt med andre kan en jo ikke gå rundt og tenke på siden det ble valgt bevisst bort.

• Liker 1
Skrevet

Men ellers var det jo moro at TS og venninna sendte denne useriøse tullingen på en "wild-goose chase" til nabobyen :ler:

Skrevet

"Finnes det menn der ute som klarer seg med 1 dame og ikke må ha bekreftelser fra alle hold?"

Ja, men det innebærer jo at de faktisk har følelser for kvinnen.

Jeg synes dette virket noe naivt. For det første er mange menn på datingsider på nett fordi det er lett å komme i kontakt med kvinner, lett å kontakte mange og lett å sjonglere. Jeg går faktisk utifra at de alle fleste gjør det (vet om flere menn som gjør det). Som Steinar40 nevner over, du har med helt fremmede å gjøre og du bør anta at de er useriøse inntil det motsatte er bevist. Du ville ikke stolt blint på selgere fra FInn og ebay, det er ingen grunn til at du skal stole blindt på fremmede menn.

Jeg ville droppet internettdating en periode. Og som et tips for fremtiden; slutt å analysere og falle for hva menn sier, fokuser på hva de gjør.

At han sier seg enig i at eksen din var en dritt betyr ingen verdens ting. Enhver mann ville jo sagt seg enig, slik man gjør med folk som klager over hva de har vært igjennom.

Igjen - hva GJØR en mann som beviser at han har følelser. Inviterer han deg faktisk ut på en date? Inviterer han deg på date nr 2? Respekterer han dine grenser når du sier du ikke vil ha sex enda?
Dersom han bor langt unna, er han villig til å reise for å treffe deg? Og når dere har begynt å date - prioriterer han å treffe deg også i helgene? Introduserer han deg for venner?

Kvinner som klager over at menn er kompliserte gjør stort sett feilen at de sluker det meste de sier og ignorerer det faktum at handlingene hans taler motsatt. Menn er ikke så kompliserte.

• Liker 4
Skrevet

Ble litt klønete forklart i innlegget der, for jeg ville holde det kortest mulig, men til alle spørsmål som stilles i innlegget over her så er svaret ja. Ja, har vært på date, ja, han har reist langt, ja, han respekterer grenser.

Nei, han har ikke introdusert meg for venner, men har selv sittet og hørt på flere telefonsamtaler hvor han prater om meg med venner.

Har ikke bare fokusert på hva han sier, men også hva han gjør. Han varter opp og sørger hele tiden for at jeg har det bra. Vi tenker likt om mye, har samme humor osv. Kunne fortsatt lenge her nå.

Skrevet

Men ellers var det jo moro at TS og venninna sendte denne useriøse tullingen på en "wild-goose chase" til nabobyen :ler:

Ha ha, han sendte meldinger til henne og lurte på hvor hun var. Når hun forteller at hun ikke vil møte han pga venninnen så stiller han seg selvsagt uforstående til det, for han har jo aldri datet noen derfra før :) Skal sies at han ikke vet hvem venninnen er da...

• Liker 3
Skrevet

Ha ha, han sendte meldinger til henne og lurte på hvor hun var. Når hun forteller at hun ikke vil møte han pga venninnen så stiller han seg selvsagt uforstående til det, for han har jo aldri datet noen derfra før :) Skal sies at han ikke vet hvem venninnen er da...

Ikke forklar ham noe som helst. Da kan han bare sitte der å lure på hva som skjedde. Høyst fortjent.

• Liker 1
Skrevet

Bruke veldig god tid, treffes mye og observere hvordan den andre oppfører seg.

Er det ikke samsvar mellom det som blir sagt og det som blir gjort så er det aldri noe å satse på.

Problemet er bare at noen av de er så dyktige til å juge over lengre tid og flere år at damene blir helt utmattet tilslutt.

• Liker 1
Skrevet

Problemet er bare at noen av de er så dyktige til å juge over lengre tid og flere år at damene blir helt utmattet tilslutt.

Ja, jeg tviler ikke på det. Det er ikke smart å bruke for god tid heller.

Når det blir mye bortforklaringer, unnskyldninger og uthaling av tid så er det bare å avslutte.

Skrevet

He he, så egentlig koker det ned til at enten man bruker kort eller lang tid så er det vanskelig å avsløre løgnerene :)

• Liker 1
Skrevet

He he, så egentlig koker det ned til at enten man bruker kort eller lang tid så er det vanskelig å avsløre løgnerene :)

Ja, det er selvfølgelig riktig. Folk som juger gjør det jo ikke for å bli avslørt. Selv om en del er såpass dumme at de avslører seg selv. Andre gjør ikke det.

Derfor skal man bruke god tid, men ikke for god tid uten noen framgang, før man avslutter.

Skulle ønske at jeg hadde tenkt sånn selv tidligere.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Personlig syns jeg faktisk at det er mye vanskeligere når folk (tilsynelatende) er ærlige enn når folk juger.

Jeg kan ha feil, men jeg tror at mannfolk typisk juger mens kvinner typisk er ærlige.

Når jeg tar noen i løgn så er det lett å avslutte, men når noen er "ærlig" så blir det dessverre mye vanskeligere.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Skrevet

Tror det helt klart finnes kvinner av samme kaliber, men at kanskje flertallet er menn?

Det verste er jo at de lyver selv når alle kortene er på bordet. Bevisene er der, men neida jeg har da ikke gjort noe galt...

Med eksen min så bladde jeg gjennom flere tusen meldinger på både fb og mobil, men neida...det er ingenting dette. Greit, han hadde ikke vært fysisk utro, men hadde pratet med henne på tlf i timesvis i tillegg til alle disse meldingene. Det gikk ett år etter vi hadde gjort det slutt før han innrømmet å ha tråkket over en grense.

Skrevet

En mann sa til meg en gang at som regel lyver han ikke kvinner rett opp i ansiktet. Han har aldri sagt "jeg elsker deg" til en kvinne han ikke elsker, han har aldri spurt "skal vi være monogame?" når han ikke mener det og han har aldri introdusert en kvinne som en kjæreste til venner dersom de ikke er det.

Som han forklarte meg, menn "lyver" ikke for kvinner, de bare underbygger løgnen hun allerede bedriver for seg selv. De lar henne tro det hun tror - som veldig ofte er å pålegge ham mer følelser enn han har. Alt positivt han gjør blir blåst opp til større gester, alt negativt blir bortforklart eller skjøvet under teppet.

Selvsagt er det noen som bastant og veldig overbevisende lyver folk rett opp i trynet, men det er sjeldnere enn mange tror. 90% av mine sårede venninner gråter over menn som "ga dem inntrykk av at" osv.

Det er grenser for hvor lenge man kan opprettholde et perfekt skuespill overfor en oppegående kvinne. Det er også grenser for hvor lenge en player vil gå uten sex.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...