Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag skulle jeg kjøpe en god dagkrem i gave til mamma. Damen i butikken dro frem en krem til nesten 900 som den største selvfølge og virket nesten overrasket over at jeg mente den var for dyr. Skal jeg kjøpe for en 1000-lapp til hver blir det fort utrolig mye penger som går med på julegaver. Jeg kjøper ganske dyr gave til sambo, mens resten får mer moderate gaver (mellom 200-500).

Lurer litt på hvor mye andre bruker på julegaver :) Jeg var innom noen dyre butikker i Oslo idag og kikket og det var fullt kjør, så virker som gavebudsjettet til folk er ganske så høyt.

Anonymous poster hash: 1f37f...cda
Videoannonse
Annonse
Gjest avocadoen
Skrevet

Bruker en del på min kjæreste for å være ærlig. Medregnet pakkekalender så ligger den vel på over 2000.

Ellers gir jeg til andre for 100-200 kroner per person og lager gavene til en del familiemedlemmer.

Skrevet

Jeg haver nok på nærmere 8000 i år. Jeg bruker vanligvis ikke så mye, men har lagt litt ekstra i gaven til kjæresten. Har kjøpt rundt 15 gaver i år.

Skrevet

Overkant av 7000, inkludert 2000 hver i gave til hverandre. Så 3000 på alle andre, ikl. julekort er ikke så alt for ille :)

Anonymous poster hash: 95cec...ba9
Skrevet

Idag skulle jeg kjøpe en god dagkrem i gave til mamma. Damen i butikken dro frem en krem til nesten 900 som den største selvfølge og virket nesten overrasket over at jeg mente den var for dyr. Skal jeg kjøpe for en 1000-lapp til hver blir det fort utrolig mye penger som går med på julegaver. Jeg kjøper ganske dyr gave til sambo, mens resten får mer moderate gaver (mellom 200-500).

Lurer litt på hvor mye andre bruker på julegaver :) Jeg var innom noen dyre butikker i Oslo idag og kikket og det var fullt kjør, så virker som gavebudsjettet til folk er ganske så høyt.

Du må huske på at selgere sannsynligvis drar frem den dyreste varen som førstevalget som de vil anbefale.

Hos oss bruker vi dette på julepresanger

Ca. 1500 kr til sammen på foreldre/svigers

Ca. 800 kr til sammen på besteforeldre

Ca. 600 kr til sammen på søsken

Litt i overkant av 200 kr på tantebarn/onkelbarn

Ca. 1000 kr på vårt barn

Mellom 500-1000 kr på hverandre (meg og min mann)

Dvs. litt i overkant av 6000 kr på alle julepresanger. Vi har kjøpt det gjennom flere måneder da. Handler ikke alt på desemberlønningene.

Anonymous poster hash: bfcc7...6bd

Skrevet

Jeg var innom noen dyre butikker i Oslo idag og kikket og det var fullt kjør, så virker som gavebudsjettet til folk er ganske så høyt.

Jeg vil bare minne deg på at det er veldig store forskjeller i hvor mange man har å gi til. Noen gir til 2, mens andre gir til 20..

Anonymous poster hash: bfcc7...6bd

Skrevet

Foreldre: 700 kr hver

Brødre: 500 kr hver

Venninner: 200-300

Venninners barn: 200-300

Svigerinner: 250-300

Skrevet

Tror ikke jeg tør å nevne hva vi havner på i julegavebudsjett her i huset. Forsøker å være flink hvert år, og sette opp budsjett på hva jeg skal handle for til hver enkelt. Men det budsjettet sprekker rimelig fort hvert år når jeg først kommer meg i butikkene. Jeg elsker å kjøpe julegaver til andre, og finne ting jeg tror andre vil elske. Planen er alltid ca 1500 til hvert av barna, ca 1500 til samboer, og ca 600 hver til hvert enkelt "tantebarn" ( 4 stk ) og 250 til alle andre. Men ender av en eller annen grunn opp med mye dyrere gaver hvert år. Kjøper jeg f.eks ett klesplagg jeg vet noen vil like, må jeg alltid finne noe annet som matcher perfekt til, som f.eks skjert/sjal/smykke osv. Kjøper jeg klær til noen små, vet jeg jo at de også gjerne vil ha en leke. Og kjøper jeg leker, vet jeg at foreldrene setter pris på klær og slik fortsetter det. Jeg er og forblir ett håpløst tilfelle i julen.

Anonymous poster hash: 32154...156
Skrevet

Bror: 1500

Far: 500

Mor: 800

Bestevenninne: 700

To gode venninner: 200

I familien vår gir vi ikke til tanter/onkler eller kusiner/fettere over konfirmasjonsalder, besteforeldrene mine er alle døde, så budsjettet blir fordelt på få personer. Ser for meg at jeg kommer til å slite med å opprettholde nivået når jeg blir tante og eventuelt når mine beste venninner får barn! Foreldrene mine er for øvrig såpass vanskelige å kjøpe til at jeg gjerne kunne betalt det dobbelte for å slippe å bruke tiden til å komme på en gave.

Anonymous poster hash: fb6b8...580
Gjest Funky Punk
Skrevet

Brukte totalt 1150 kroner på julegaver. Kjøpte da til 9 personer.

Har enda ikke kjøpt til mannen min, men kommer vel da til å bruke ca 200 kr på han

• Liker 2
Skrevet

Når jeg regner sammen ser jeg at jeg kommer til å bruke omtrent 1200 kroner på alle julegaver i år.

Anonymous poster hash: 6b2de...91d
Skrevet

Julegaver i år

Kjæreste: 1200

Mamma: 600

Pappa: 500

4 søsken: 400 til hver

4 tantebarn: 300-400 til hver

Besteforeldre: 200

Venninne: Vet ikke enda

Det blir fort en del penger, men går man under det, blir det fort litt kjipe gaver synes jeg. Vil jo gi noe som er skikkelig og som jeg er fornøyd med å gi. I tillegg bruker jeg penger på fint papir og pynt til innpakningen.

Anonymous poster hash: 1c528...274
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Søster: 350 kr

Mor: 400

Far: 300

Venner av foreldrene: 200 (1 ektepar)

Venninnene mine skal jeg ikke kjøpe til i år, vi har avtalt en bedre middag sammen. Dette skal erstatte gaver. Jeg har desverre ikke besteforeldre, tanter og onkler. Da begge foreldrene mine er enebarn. Jeg kjøper kun gaver til de jeg ernmed på julaften i år.

Skrevet (endret)

Vi har vel brukt 5-7000,- på julegaver i år og da er julegaver til hverandre inkludert. Jeg synes det er litt irritende jeg da når jeg skal leite etter julegaver og spør om hjelp, så drar ekspeditørene fram det dyreste de har, som du nevner. Alle har ikke mangfoldige tusen å rutte med. Og sier man at man synes det er dyrt, så er det nesten som om at de blir sur på deg...

Gave til hverandre: ca 1000,-

Foreldre/svigerfar/svigermor + hennes mann (mine svigerforeldre er skilt, hun er gift

på nytt): 4-600,-

Tantebarn (4 stk): ca 300,-

Søsken på min side (4stk): ca 200,-

Søster med familie på hans side: 400,-

Våre barn (3stk): alt fra 500-1000,-

Besteforeldre: 2-300,-

Endret av Kittykat
Skrevet

Er student, 23 år:
Mor: 500
Søsken x 3: 300-500
Bror jeg misliker: 100
Venninner x 4: 200
Svogere: 200, 200 og 350
Nieser og nevøer x3: 200
Mormor: 100 kr, donerer til veldedighet
= 3600 herregud, har ikke innsett hvor mye det er før nå :sjokkert:

Anonymous poster hash: 39da1...7b9
Skrevet

Har aldri hatt noe spesielt budsjett, så det varierer fra år til år. Her ble det tett oppunder 5 500 kroner fordelt på 21 personer i år. Er utrolig fornøyd med både totalsummen og selve gavene. Har handlet på salg og funnet ting billigere på nett enn i butikk siden begynnelsen av oktober, så jeg var ferdig 1. desember, altså til og med før desemberlønna kom, så jeg følte egentlig at jeg brukte mye mindre penger enn jeg egentlig gjorde av den grunn også.

Skrevet

Er det noe jeg liker mer enn å få gaver, så er det å gi.
Elsker når de åpner pakken og det er noe de virkelig har ønsket seg, og ikke "meh" gaver fra feks cubus.
Så denne julen blir det ca 1000 på hver, noen får for langt over 1000 og noen under.

Skrevet

Hva er galt med gaver fra Cubus?

Anonymous poster hash: b9e00...803
  • Liker 2
Skrevet

Kjøper til mine besteforeldre, mamma og pappa og søster, havner på ca 10.000. Men alt handles selvsagt ikke inn på samme lønning :)

Skrevet

Vi bruker dette på gaver i år:

Foreldrepar: ca 1000

Barn: ca 3000 hver (får sjelden leker ol utenom bursdag og jul)

Mannen: ca 2000 (varierer fra år til år og hva han trenger, i år har vi avtalt å ikke overstige kr 2000)

Bestemor: ca 300

Tantebarn: ca 400 hver

Tanter&onkler: ca 200 hver

Søsken med ektefeller: 200-300 hver

Søster uten mann og barn: ca 600

Venninnes barn: ca 100 hver

I tillegg til dette kjøper vi inn diverse hobbyting slik at barna får laget julegaver til besteforeldre og tanter&onkler.

Anonymous poster hash: 0c727...a1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...