Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2002 #1 Skrevet 14. juni 2002 Jippi! Etter utallige diskusjoner har jeg og sambo'n endelig blitt enig om hvordan vi vil gifte oss. Vi har funnet ut at vi skal vente til neste sommer, slik at vi får lagt opp litt penger til da. Har bestemt for å gifte oss enten i Paris, Stockholm eller København. Vil gifte oss i sjømannskirken. Lurer på endel praktiske ting rundt dette. Når og hvordan bestiller man kirken? Når ordner man papirene her hjemme? Og brudekjole- tar man med den hjemmefra? Mange teite spørsmål, men er helt blank på dette, og har ingen å spørre heller. Er det andre ting som er viktige å huske på når man skal gifte seg i utlandet? Er det for tidlig å begynne å tenke på det allerede denne sommeren? Håper noen kan svare meg, blir veldig takknemlig for svar (jeg er bare så klar for å begynne å planelegge noe KONKRET nå
Gjest gjest Skrevet 14. juni 2002 #2 Skrevet 14. juni 2002 Gratulerer! Vi skal ogsaa gifte oss i utlandet, naermere i London, til hoesten. Her er reglene litt annerledes (maa vaere her i 8 dager for aa faa wedding certificate paa forhaand), men vi sjekket ogsaa ut for andre land. Sjekk ut: www.sjomannskirken.no For Paris maa man gifte seg borgerlig paa forhand (eller evt paa ambassaden i Paris (begge maa da vaere norske statsborgere). Stockholm er ogsaa proving av ektenskap som i Norge. Kjoebenhavn har vielser onsdag og loerdag. Den mest populaere kirken. Proeving av ektenskapet i Norge paa forhaand. Uansett boer man bestille saa fort som mulig! Dere maa ellers ordne alt selv - kjole osv. Saa nei, det er ikke for tidlig aa begynne aa planlegge naa! Blir dere et par stykker gaar det vel ann aa prutte paa hotellpriser, funket bra for oss! Vi har invitert over familie og venner, og faktisk de fleste kommer. Gleder seg til en langhelg i London og tror jeg! OG jeg ser bare frem til aa gifte meg! Alt er planlagt og kjolen kjoept, saa naa er det bare aa vente paa den store dagen! Lykke til med planleggingen!
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2002 #3 Skrevet 15. juni 2002 Takk for svar! En annen ting jeg lurer på er: Hvordan gjør dere det med finansiering? Altså, hva betaler dere og hva betaler gjestene? Vi har snakket om at alle må komme seg dit på egen regning + overnatting. Hvis ikke, blir det jo kjempedyrt for oss. Men middag etter bryllupet skal vi stå for. Er usikker på dette, siden det er litt annerledes enn et vanlig bryllup...
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2002 #4 Skrevet 15. juni 2002 Hei igjen! Synes engentlig ikke at det er saa annerledes... Det blir som aa bo i en annen del av landet ... Nei, det er klart at det blir dyrere for gjestene. Men, vi dekker bare middag osv. REsten faar hver enkelt staa for. Det vi har gjort er aa proeve aa finne rimelige bo-alternativer for gjestene vaare. VI har dessuten gjort det lite og bare invitert de naermeste. Naa er vi heldige flesteparten er ferdig utdannet og har ok jobber saa de har sett det som en fin anledning aa dra bort en helg. Det har vaert en eller to vi vet har hatt problem, og de har vi provd aa ordne noe for. Et godt tips er jo aa snakke med de dere vil invitere, hoere litt hva de synes. Vi begynte aa snakke om dette for over 1 aar siden, saa folk har vaert klar at dette kom til aa skje lenge... Dessuten proever vi aa gjoere det mer som en 3 dagers greie, men ogsaa la folk faa litt 'ferie-foelelse'. Har en uformell samlig fredag. Saa bryllupet (ah jeg gleder meg!!) sent paa loerdag saa folk kan se litt rundt osv. Og soendag arrangerer noen mulighet aa se fotball i Premier League... eller hva ellers man maatte oenske... Pleier ikke vaere her 10 paa en loerdag kveld, men jeg har eksamen mandag og er litt stressa, og da er dette en god mulighet aa tenke paa noe annet i noen minutter... Dere kommer ikke angre et sekund! Dette blir en helg folk kommer til aa huske! Det haaper og tror jeg ivertfall!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå