AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 Jeg har ett tidligere problem i fortiden min som hjemsøker meg i mitt samboerforhold. Og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å kvitte meg med problemet! Jeg skal gjøre det kort og greit, så dere slipper hele historien bak problemet! For ca 3 år kom jeg ut av ett stygt forhold, med en person som hadde dratt meg ned, og behandlet meg dårlig over mange år. Men selv om det var jeg som gjorde det slutt så elsket jeg denne personen, og ikke meg selv. Så ca 6 mnd etter orket jeg ikke mer, jeg hadde mye smerter og jeg klarte ikke å forstå at han hadde gått videre så fort og bare glemt meg. Så jeg gjorde noe VELDIG dumt, og som jeg i dag angrer på. Jeg prøvde å ta mitt eget liv (ja vet det ikke er lov å snakke om sånt her på KG men det er lenge siden så) Jeg er glad jeg kom igjennom det med livet i behold. For bare måneden etter på traff jeg mannen i mitt liv, den mannen jeg forsatt er sammen med. Problemet er at jeg har vært åpen om alt som har hendt i fortiden min, fordi jeg er en ærlig person, og det er ikke akkurat lett å skjule merkene etter hendelser som har hendt tidligere. Og den sommeren jeg ble kjent med han, hadde jeg enda ett sammenbrudd som han så. Dette kommer han ikke over, selv om det er 2 og halvt år siden. Selv om dette er ting jeg ALDRI vil gjøre igjen, og kan aldri tenke meg å ende livet om det skulle bli slutt mellom meg og min kjære. Men han er redd for meg HELE tiden, hvis jeg ikke svare fort nok på en melding, så ringer han meg til han får tak i meg. Han bekymrer seg hvis jeg er ute på byen og drikker. Han lar meg ikke glemme det som har hendt i fortiden min når jeg var så langt nede at jeg hatet meg selv. Jeg har gått i terapi, og alt er helt fint nå. Men hvordan skal jeg få han til å forstå dette? Jeg prøver å forklare han det, men det går IKKE inn. Og det er litt plagsomt å hele tiden måtte forsvare seg selv med hvorfor jeg brukte hele 3 min på å ta telefonen eller 1 time før jeg så meldingen pga jeg var på jobb eller på butikken. Jeg kan ikke forandre det som har skjedd, men det som har hendt har forandret meg til det bedre. Hvordan skal jeg få han til å forstå det? Noen som har noen tips her? Anonymous poster hash: 06ac2...e53
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #2 Skrevet 14. desember 2013 Jeg synes det høres ut som om han er overdrevent sjalu og kontrollerende og "unnskylder" det med at at har prøvd å ta selvmord tidligere. Høres ikke ut som en fyr du bør fortsette med. Anonymous poster hash: 34a85...efe 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #3 Skrevet 14. desember 2013 Du vet jo faktisk ikke om han ville vært slik om ikke fortiden var som den var, så å gå utfra at det er årsaken kan du ikke. Det du må se på er hvordan han faktisk oppfører seg og hvilken adferd han har. Om han bruker din fortid som unnskyldning, eller om det er en faktisk redsel hos han må dere finne ut av. Er det det første så bruker han det for å kontrollere deg, er det nummer to så trenger han hjelp, for da har han utviklet angst. At han holder deg igjen i fortiden bør du ikke godta, da er han ikke bedre enn exen. Anonymous poster hash: f55b9...f7d 1
Adhara Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Tråden er ryddet for hets. Irrlys, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå