AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 Det er mye som skjer i min hverdag - sammenkomster i jobb-, venne- og familiesammenheng. Feks. har jeg blitt invitert på til sammen 5 julebord. Jeg prøver å "attende" det aller meste. Ikke bare fordi jeg selv vil, men også at det forventes av meg. Det blir jo som regel hyggelig, men noen ganger kommer jeg hjem mer sliten enn når jeg gikk. Og da har jeg ofte vært veldig sliten i utgangspunktet. Hvor ofte stiller du opp på sammenkomster du egentlig ikke vil/ orker å være på? Anonymous poster hash: 01de8...72f
Gjesten Skrevet 14. desember 2013 #2 Skrevet 14. desember 2013 Det kommer litt an på hva slags type sammenkomst det er. Hvis du er blitt invitert på fem julebord, går jeg ut fra at ikke alle er like "obligatoriske". Jeg ville f.eks. stilt opp på jobbens, for det føles for meg som noe man stort sett bør gå på, men hvis venninne foreslår julebord, mener jeg det må være greit å si at man er for sliten.
Silfen Skrevet 14. desember 2013 #3 Skrevet 14. desember 2013 Heldige du, som har så mange mennesker i livet ditt som ønsker din tilstedeværelse. 9
Erazor Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Stiller opp på en del, avhengig av hvor forventet det er at jeg kommer, og hvor viktig det er (arrangementer i jobbsammenheng blir for eksempel prioritert). Synes også at det som oftest er hyggelig, men som introvert er det også slitsomt og jeg trenger en del ro og fred for å få ladet batteriene. Derfor prioriterer jeg bort enkelte ting hvor det ikke er like viktig at jeg er der.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 Du prøver å tilbake det aller meste? Anonymous poster hash: 1762e...746 3
Gjest Raindrops Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 Jeg blir med på det jeg orker, og prioriterer etter hvor lyst jeg har akkurat dit og hvor viktig det er at jeg er der. Hvis jeg virkelig ikke føler for å dra så skal det en del til før jeg eventuelt ombestemmer meg eller trosser den følelsen, for jeg må også prioritere min egen velvære og sosiale arrangementer gjør meg tidvis veldig sliten. Men jeg er heldigvis ikke så voksen enda at det er snakk om så mange obligatoriske sosiale aktiviteter, så enn så lenge slipper jeg lett unna.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #7 Skrevet 14. desember 2013 Heldige du, som har så mange mennesker i livet ditt som ønsker din tilstedeværelse. Vel, 4 av 5 er i forbindelse med jobb, så det er vel mer av automatikk at man blir invitert på slikt enn at andre har et iherdig ønske om at du skal delta. I det siste har jeg prioritert etter hva som forventes av meg, og når vennejulebordet kommer (som jeg gledet meg mest til), er jeg for sliten. Anonymous poster hash: 01de8...72f
Gjest Crazycatlady Skrevet 14. desember 2013 #8 Skrevet 14. desember 2013 Jeg syns også faktisk at du er heldig, men det er fordi jeg ikke har noen julebord eller fester nå i desember. Men det kan vel bli for mye av det gode også
Marie90 Skrevet 14. desember 2013 #9 Skrevet 14. desember 2013 Er egentlig ikke flink til slikt - spesielt hvis jeg er sliten etter en lang dag, men har blitt flinkere. Kommer vel an på hva man forventer seg og hva man vil ha ut av det. Hvis man vil ha et godt jobbmiljø, en stor vennekrets og kanskje møte en fremtidig partner, så er man nødt til å være sosial og si ja til ting. Om man dropper, kan man ikke klage over å være alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå