Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er inne i en temmelig kompetetiv jobbsøkeprosess av typen traineeordning (men ikke akkurat det heller).

Nå er jeg i siste runde, og det er andre gang. Sist falt jeg altså gjennom i siste runde, derav ny søknad.

Siste skanse er et slags intervju foran et panel med 10-12 personer med helt ulik bakgunn som hver stiller helt forskjellige spørsmål om ulike saker i hurtigtogsfart.

Jeg syntes igrunnen det gikk greit nå, bedre enn sist. Det var god stemning og anerkjennende nikk over hele linja.

Helt til slutt kunne jeg spørre, og spurte - av nysgjerrighet - om hvilket inntrykk jeg hadde gjort nå sammenlignet med sist gang.

Lederen lo - vennlig - og sa at jeg ihvertfall hadde vært helt klar og tydelig.

Hva skal det bety?? Jeg ble jo helt skrekkslagen, skulle aldri ha spurt. Helt klart med eller helt klart ikke med på laget, liksom??

Jeg snakket med min nåværende sjef om dette (innforstått med at jeg søker meg ut, er vikar). Hun sa at jeg hadde gitt akkurat samme inntrykk på intervjuet for henne, og at dette var selve grunnen til at jeg ble foretrukket fremfor de andre søkerne.

Så da må jeg kanskje bare lene meg tilbake og håpe at det er denne typen de vil ha. Jeg er vel ikke akkurat en konturløs type, og greier ikke med min beste vilje å fremstå som en heller.... Hater å famle rundt i denne usikkerheten! Jeg liker klare linjer og effektivitet :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første - å komme til siste runde i en trainee-utvelgelse må du jo være fornøyd med , selv om det sikkert er kjipt å være så nærme.

Så til det med å være helt klar og tydelig - i mange tilfeller er jo ikke det nødvendigvis bra , man ønsker en litt mer diplomatisk og rundere holdning. Men kommer jo veldig an på i hvilke tilfeller det er snakk om. Hvis du feks. mener sjefen er en dust så er det ikke bra å si det rett ut.

Men stort sett vil jeg tro det er positvt å være klar og tydelig.

Sanns. i ditt tilfelle så var du kanskje bra - mens de andre som ble valgt ut var enda bedre.

Gjest Poirot
Skrevet

Kommer jo også ann på hva slags jobb det er snakk om. Noen jobber trenger folk som er runde i kantene, andre trenger folk som er klare og tydlige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...