Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv følt at man ofte må lære kvinner å bli selvstendige og voksne når man er sammen med dem. Prøve å få dem til å forstå at de ikke kan være like egoistiske som foreldrene deres lot de være.

Han her sier det bra. HAn var i to langvarige forhold der han i ettertid følte at han har brukt tiden på å oppdra to voksne kvinner i stedet for å få oppdra et barn han ønsker seg. HAr han ikke et kjempegodt poeng? Føler dere kvinner at dere har rett på å bli behandlet som en spesiel liten jente hele livet? Anonymous poster hash: afc66...03a
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, både jenter og gutter har rett på å bli behandlet som spesielle verdifulle mennesker hele livet.

• Liker 2
Skrevet

Det viktigste i en god oppdragelse er å være gode forbilder, gode rollemodeller.

Skrevet

Det viktigste i en god oppdragelse er å være gode forbilder, gode rollemodeller.

Hva snakker du om? Så du videoen, den handler om kvinner som innbiller seg at hele forholdet handler om dem og ser på mannen sin som en gjenstand for å oppnå det livet og de tingene hun vil ha.

Anonymous poster hash: afc66...03a

• Liker 1
Skrevet

Hva snakker du om? Så du videoen, den handler om kvinner som innbiller seg at hele forholdet handler om dem og ser på mannen sin som en gjenstand for å oppnå det livet og de tingene hun vil ha.

Først svarte jeg på spørsmålet ditt. Så sa jeg en generell kommentar om hva jeg mener er en god oppdragelse.

Jeg synes ikke en mann, eller kvinne for den saks skyld, skal oppdra sin kjæreste på noen som helst måte. Når han snakker om at han har kastet bort tiden med å oppdra to kvinner, sier det i seg selv at det er noe galt med mannen. Har virkelig ikke sansen for noen som klandrer kjæresten for at han i lengre tid har kastet bort tiden på henne (eller omvendt kvinnen skylder på mannen), utenom hvis det er alvorlig misbruk, tvang og overgrep inn i bildet. I de fleste ting har man seg selv å takke, og bør stå opp for seg selv.

• Liker 12
Skrevet

Først svarte jeg på spørsmålet ditt. Så sa jeg en generell kommentar om hva jeg mener er en god oppdragelse.

Jeg synes ikke en mann, eller kvinne for den saks skyld, skal oppdra sin kjæreste på noen som helst måte. Når han snakker om at han har kastet bort tiden med å oppdra to kvinner, sier det i seg selv at det er noe galt med mannen. Har virkelig ikke sansen for noen som klandrer kjæresten for at han i lengre tid har kastet bort tiden på henne (eller omvendt kvinnen skylder på mannen), utenom hvis det er alvorlig misbruk, tvang og overgrep inn i bildet. I de fleste ting har man seg selv å takke, og bør stå opp for seg selv.

Nei, nå får du gi deg! Disse tendensene er så utbredt blant kvinner at det ikke nødvendigvis finnes noe annet alternativ hvis man ønsker et forhold eller et barn. Det hjelper ikke å bare sette foten ned når hun har alternativer og ta den nåværende typen sin plass ved å føye seg etter henne. Det vet du like godt som meg, så ikke spill dum her. Det jeg lurte på var om dere kvinner virkelig ikke ser noe problem med å opptre sånn. Å forvente at typen skal være tolerant mens dere skal få være en liten prinsesse livet ut. Bare underholdes, vartes opp, dulles med og smigret uten å yte så mye som en oppvask tilbake fordi dere er for fine til å ta i skitne fat.

• Liker 1
Skrevet

Nei, nå får du gi deg! Disse tendensene er så utbredt blant kvinner at det ikke nødvendigvis finnes noe annet alternativ hvis man ønsker et forhold eller et barn.

Nei, det er det ikke.

Det hjelper ikke å bare sette foten ned når hun har alternativer og ta den nåværende typen sin plass ved å føye seg etter henne. Det vet du like godt som meg, så ikke spill dum her.

Hva mener du med "Det hjelper ikke å sette foten ned når hun har alternativer......." Blir mannen tvunget til å føye seg etter henne mot hans vilje? Er det det du mener?

Det vet du like godt som meg, så ikke spill dum her.

Ut fra ditt utsagn her, virker det som du lett har tilbøyeligheter for å synes andre er dumme, spiller dumme.

Hva forteller det om en selv?

Det jeg lurte på var om dere kvinner virkelig ikke ser noe problem med å opptre sånn. Å forvente at typen skal være tolerant mens dere skal få være en liten prinsesse livet ut. Bare underholdes, vartes opp, dulles med og smigret uten å yte så mye som en oppvask tilbake fordi dere er for fine til å ta i skitne fat.

Jo, det er jeg helt enig med deg i at ikke kvinner skal oppføre seg sånn. Men det er ikke tilfelle at kvinner generelt oppfører seg sånn. Det er også mange måter menn oppfører seg forferdelig på, men heldigvis kan man ikke si at det gjelder menn generelt.

• Liker 6
Skrevet

Nei, nå får du gi deg! Disse tendensene er så utbredt blant kvinner at det ikke nødvendigvis finnes noe annet alternativ hvis man ønsker et forhold eller et barn. Det hjelper ikke å bare sette foten ned når hun har alternativer og ta den nåværende typen sin plass ved å føye seg etter henne. Det vet du like godt som meg, så ikke spill dum her. Det jeg lurte på var om dere kvinner virkelig ikke ser noe problem med å opptre sånn. Å forvente at typen skal være tolerant mens dere skal få være en liten prinsesse livet ut. Bare underholdes, vartes opp, dulles med og smigret uten å yte så mye som en oppvask tilbake fordi dere er for fine til å ta i skitne fat.

Noen som har dårlige erfaringer eller?

Jeg ser problemet med å oppføre seg som det du gjør, og jeg hadde virkelig satt deg på plass om du hadde sagt dette til meg i virkeligheten. Men så blir jeg heller ikke sammen med kvinnehatere som har et helt forvridd syn som ikke stemmer overens med virkeligheten på noen som helst måte.

Jeg som kvinne ønsker (og har) et likestilt forhold der begge gjør akkurat like mye, og det er da ikke sånn at det er jeg som skal gå hjemme å dulle bare fordi jeg er kvinne heller. Her tar kjæresten like mye del i vasking som det jeg gjør, og det er noe jeg forventer av en kjæreste. Ingen av oss bestemmer over hva den andre skal gjøre heller.

Anonymous poster hash: 012db...1f4

• Liker 8
Skrevet

Ja, for generelt sett er det jo ikke kvinnen i et forhold som har og må ta hovedansvar for husarbeid, matlaging og etterhvert omsorg for barn når de kommer ... Men det er kanskje ikke det du mener med varte opp?:P

• Liker 3
Skrevet

Det er jo bare å la være å bli sammen med uselvstendige jenter. Værre er det ikke. Velger man slike jenter og bruker flere år på dem har man bare seg selv å takke.

Anonymous poster hash: 07f5d...538

• Liker 8
Skrevet

Er vel tilbøyelig til å mener at det er tvert om som er nærmere regelen.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor blir dere sammen med slike kvinner? Ja, de finnes men det gjør vi andre som er økonomisk, sosialt og emosjonelt selvstendige også. Men vi er skumle, eller?

Anonymous poster hash: 570e0...97d
  • Liker 5
Skrevet

Så videoen nå, og synes fortsatt ikke han har noe godt poeng. Er mann på 35 selv og har akkurat som ham hatt to lange forhold, men en helt annen erfaring.

At mannen må gjøre alt husarbeidet mens kvinnen er umoden og selvsentrert er vel om noe det motsatte av normen. Menn under 30 er stort sett mer umodne enn jevnaldrende kvinner, selv om jenter under 25 stort sett overvurderer egen modenhet.

Det er bare å åpne øynene så ser man massevis av oppegående modne jenter. Akkurat som det er jenter som gang på gang finner seg drittsekker og ikke lærer virker det som denne fyren er en mannlig variant av disse.

Når han snakker om at han burde valgt surrogati blir det bare for dumt.

Anonymous poster hash: 07f5d...538

• Liker 6
Gjest Smiley_cat
Skrevet

Jeg har sett videoen.

Kvinner som dette finnes i høyeste grad.

Tror ikke ts refererer til "gjennomsnittskvinnen". Men det er faktisk en del kvinner som har en tillært atferd som ikke er hensiktsmessig hvis det skal oppleves meningsfylt for begge partene.

Videoen beskriver kjønnsrollefordeling hvor mannen kommer skjevt ut fordi kvinnen har valgt sin rolle og tatt "det beste" fra to rollefordelingsmønster.

Rollefordelingen er ment å skulle ha en funksjon, enten et par velger det ene eller andre;

*Mannen jobber, kvinner er hjemme og passer hus og barn. Win-win.

*Begge jobber, begge hjelper til hjemme. Win-win.

Kvinnene som beskrives her er lite selvstendige økonomisk. Har forventninger om at mannen skal gjøre alt husarbeidet. Mannen blir en slags slave i forholdet. Og dette gir kvinnene en slags tilfredsstilthet.

Kvinnene sitter med primadonnanykker mens deres hvite ridder er altoppofrende for å få forholdet til å fungere.

Nei, jeg kunne ikke tenkt meg et slikt forhold! Jeg har heller ingen forventninger om at noen mann skal behandle meg som en prinsesse. (Da hadde jeg fått komplekser...) Jeg forventer en form for likestilthet. Jeg er med like mye å skrur bil og pusser opp som han er med å vaske hus og klær. Jeg forventer at begge kan si i fra om den andre oppfører seg irrasjonelt. -"Oppdragelse" begge veier. Kvinnen står ikke i sentrum i min verden. Ikke mannen heller. Vi komplimenterer hverandre.

• Liker 1
Skrevet

TS, har et poeng, men det er samtidig viktig å være klar over at dette absolutt ikke gjelder for de fleste.

Det gjelder nemlig først og fremst de som er over gjennomsnittet attraktive hos det annet kjønn. Denne oppmerksomheten er noe som mange ikke tåler og dermed får en begredelig personlighet.

Derfor er det veldig greit å være klar over akkurat dette fenomenet når man ser såkalt attraktive individer.

Skrevet

Oj! For en kvinnehater han på videoen er! Dette er jo bare helt hinsides. Jeg kjenner ingen sånne kvinner.

• Liker 1
Skrevet

gjensidig respekt, tillit og en slags likestilling er jo så viktig. Er det ikke det så hadde jeg ikke orket et slikt forhold. Må vel bli en stor belastning og veldig slitsomt.

Verken mann eller kvinne skal ha mer eller mindre å si i et forhold, og begge har like mye ansvar for å få ting til å fungere.

Er viktig å gjøre hverandre gode - å dra hverandre opp og ikke ned - men det skal gå begge veier!

Skrevet

Er du full? Det er vel ingen damer som svever gjennom livet uten å ta i et skittent fat? For ikke å si en haug skitne sokker, klær generelt, en støvsuger, drittbleier, snømåking, gulvmopping osv..

Hvem er det egentlig du omgås med?

Anonymous poster hash: 3bc8f...8cd

• Liker 4
Skrevet

Hele premisset for tråden er latterlig, og da kan det ikke bli noen seriøs diskusjon.

• Liker 6
Skrevet

Hele premisset for tråden er latterlig, og da kan det ikke bli noen seriøs diskusjon.

Sett i fra TS sitt ståsted så er ikke premisset for tråden latterlig.

Han ser bare alle disse blonde bimbo-trolla som elsker ingenting bedre enn å få oppmerksomhet fra alle gutta.

Og da er problemstillingen høyst reell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...