AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 I det siste har jeg hatt en del problemer med venstre øye... Føler konstant at det er noe der som blokkerer litt av synet, og ser også litt uklart. Føler det er noe gjennomsiktig som blokkerer... vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Har tørre øyne men har ikke fått tak i dråper enda. Kan dette være ett symptom på tørre øyne eller noe annet? Er veldig ekkelt gnir meg i øyet hele tiden, ingenting hjelper og er redd for å bli blind. Forresten når jeg ser f.eks mot høyre og vrir hodet mot venstre samtidig så ser jeg en gjennomsiktig stor flekk i synet og den ser jeg hvis jeg f.eks ser opp også... er det normalt? Har alle det? Er bekymret? Anonymous poster hash: b0e1e...f99
Gjest iGirl Skrevet 14. desember 2013 #2 Skrevet 14. desember 2013 (endret) Høres ut som celler som flyter fritt i øyets glasslegeme (væsken i det indre øyet) og skaper forstyrrelse for synet ditt. Disse cellene kan oppleves som "noe gjennomsiktig som blokkerer", som du sier. Dette fordi de ligger bak linsen på øyet ditt, og du kan derfor ikke fokusere på de. Helt ufarlig, men kan være greit å sjekke hos en øyelege dersom du plages mye. Snakk med fastlegen din. Lykke til (Den medisinske betegnelsen på det jeg beskriver er "mouches volantes") Endret 14. desember 2013 av DuraMater
Gjest suphadupha Skrevet 14. desember 2013 #3 Skrevet 14. desember 2013 Ta en synstest hos optiker, og be de se på det. Er helt sikkert ufarlig, og en optiker kan sannsynligvis fortelle hva det er, og gi det hjelp mot tørre øyne som du nevner. Optiker sender deg videre til øyelege hvis det trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå