Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har slitt med dårlig hud siden mai nå, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har prøvd to ulike renseserier, dermologica og babor, uten at jeg føler at det har hjulpet noe. Huden er nuppete, det er mange små "klumper" som jeg opplever som tette porer, og om jeg klemme på de kommer det ut talg. Noen ganger føles også huden ganske betent ut, kan svi når jeg tar på huden. Føler også at jeg har fått mye mer sorte prikker enn hva jeg hadde før dette av en elle annen grunn slo ut. Nuppene er mest dominerende i kinn og hake, tidvis også noe i pannen.

Dette startet som sagt i mai, og jeg tenkte at det var et reaultat av eksamensstress, og at det ville gå over. Nå er jeg så lei og føler meg ikke noe bra. Jeg er ellers sunn og aktiv, 20 år gammel. Drikker mye vann.

Noen som vet hva dette er, og hva jeg eventuelt kan/bør gjøre? Er det noen hensikt å dra til hudlege på en privat klinikk(raskere)? Kan det ha noe med hormoner å gjøre? Tenker på om dette er noe jeg hadde fått resepter for. Se ellers bildet.

Anonymous poster hash: 60489...721

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts

Vet ikke om dere ser noe bilde, jeg poster fra mobil og la ved fil, men ser ikke filen når jeg leser mitt eget innlegg. Skrik ut!

Skrevet

Ikke noe bilde her.

Skrevet

• Liker 1
Skrevet

post-37809-0-01660700-1386984715_thumb.j

Skrevet (endret)

Innlegget er ryddet.

Irrlys, mod

Ts; har du vært til legen? Evt. hudpleier? Lettere å behandle noe man vet hva er:)

Anonymous poster hash: 6024f...81a

Endret av irrlys
  • Liker 3
Skrevet

Huff så kjedelig. Når du har vært flink med rensing, drikker og spiser generelt sunt, så ville jeg tatt turen til legen :-) Der kan du få enten en kvisekrem, eller en tablettkur. Siden du ikke hadde desse problemene før, vil jeg tro at en tablettkur på tetracykliner er nok til å få bukt med det for godt :-)

Anonymous poster hash: 3a51b...aa3
Skrevet

Tråden er ryddet ihht KGs regler.

Irrlys, mod.

Skrevet

Sånn hud hadde jeg også, fikk aberela av legen og det tok knekken på det

Skrevet

Ts

Nei, jeg har ikke vært hos legen. Alle av familie/venner som jeg har pratet med, mener at dette ikke er ille nok til at jeg vil få noe form for medisiner og at jeg bare kommer til å bli rådet til å kjøpe ditt eller datt på apoteket. Er det "ille nok"?

Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

Utfra bildet ditt vil jeg si at det ser ut som du har en reaksjon på noe. At det enten er noe du spiser/drikker du ikke tåler, eventuelt noe sminke/hudpleie du bruker som huden din reagerer på. Men ikke lett å finne ut hva.

Skrevet

Jeg ville gått til legen. Det må ikke være ille før du tar deg et besøk ;)

Skrevet

Sånn hud hadde jeg også, fikk aberela av legen og det tok knekken på det

Jeg hadde også sånn hud, og fikk aberela og dalacin. Forsvant ganske fort, og har hatt fin hud siden.

Anonymous poster hash: 87f2a...4ca

Skrevet

Jeg ville gått til legen. Du har for all del ikke noe ekstremt tilfelle av urenheter her, men legen vil nok hjelpe deg med å bli kvitt de nuppene relativt fort ;) Jeg hadde et utslett i fjor jeg trodde bare var kviser, og gadd ikke gå til legen før etter over et halvt år, men var så glad jeg til slutt gjorde det, for han fikk bukt med det etter tre ukers behandling. Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde også sånn hud, og fikk aberela og dalacin. Forsvant ganske fort, og har hatt fin hud siden. Anonymous poster hash: 87f2a...4ca

Jeg angrer mye på at jeg ikke dro til legen før. Har nå mange arr som kunne ha vært unngått hvis jeg bare hadde brukt aberelaen før...

Skrevet

Hei! Jeg vet hva som fungerer for meg, jeg hadde lik hud som du beskriver i hele pannen. Gå til hudpleier å få tak i MD fotmulations face and body skruv. Det er overflødig hud og fett som tetter igjen. Den varer et drøyt år så er drøy i bruk til tross for prisen! Jeg bruker også facial cleanser som rebs i tillegg til skrubben.

Skrevet

Det ser ut som lukkede komedoner (whiteheads).

Jeg har fått ganske mange av dem selv, samt "ordentlige" kviser. Jeg vil råde deg til å dra til hudpleier eller lege, heller før enn siden. Jeg ventet og ventet fordi jeg tenkte at det sikkert ville bli bedre igjen snart, og nå sitter jeg her med skikkelig kvisehud og synes det mildt sagt er forjævlig. Har vært hos fastlegen nå og fått antibiotika, men det tar jo tid før den (forhåpentligvis) fungerer.

Ikke at huden din er veldig ille, men det er kjedelig om det bare fortsetter å komme fler og fler ettersom tiden går.

Anonymous poster hash: 5df9b...763
Skrevet

Tror det der er lukkede komedoner. Ta deg en tur til legen for å få resept på for eksempel differin.

Skrevet

Hei! Jeg har perioder hvor huden min ser akkurat ut som din. Jeg kjøper Basiron på apoteket, og smører litt tykt på i et par dager - så er det borte:) verdt å prøve, kanskje?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...