AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #1 Skrevet 13. desember 2013 Jeg trenger litt hjelp med fettforbrenning og vil gjerne høre deres tips og råd. Jeg har trent ca 5 dager i uken ( noenganger 3-4 dager) i omtrent 2 mnd og spist relativt sunt og små måltider ofte med kun godt i helgene, jeg spiser mye sunnere enn jeg gjorde før jeg begynte å trene og varmer opp ca10-15min med løping eller stepmaskin og styrketrening, har skiftet ut treningsprogram etter ca 3-4 uker og føler selc jeg har gjort en god jobb, MEN fetter forsvinner ikke! Jeg har fått mer muskler og merker jeg er sterkere og mer uutholden på løpemølla,men jeg er like blautfeit på magen. Hva kan hjelpe mot å få lavere fettprosent? Takker for hjelp:-)Anonymous poster hash: a7d4d...50e
Gjest Summers Skrevet 13. desember 2013 #2 Skrevet 13. desember 2013 (endret) Synes det er mest å vinne på kostholdet. Man får vel også mer ut om man varmer opp med noe som bruker hele kroppen, tror man får mer ut av romaskin og ellipticals enn tredemølle. 15 minutter rolig jogging er jo heller ikke spesielt tungt, så om du ikke jogger raskt nok skjer jo ikke stort. Synes selv intervalltrening er grei fettforbrenning. Endret 13. desember 2013 av Summers
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #3 Skrevet 13. desember 2013 Ts her. Ja jeg skulle gjerne rodd, men treningssenteret er lite og har like lite maskiner å by påAnonymous poster hash: a7d4d...50e
Supraspinatus Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Kosthold. Trening for seg selv har tilnærmet ingen effekt på fettprosent skal vi tro studier som er gjort på temaet. Kosthold+trening kommer som oftest best ut, men bare kosthold i seg selv kommer også veldig godt ut. Jeg har en fast tro på at en restriksjon i karbohydrater er den letteste måten å oppnå vektreduksjon i kostholdet.
Gjest Gresshoppesang Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 Jeg vet ikke hvorfor, men i mitt hode er det både sunnere og smartere å trene bort 400 kcal hver dag, enn å spise 400 kcal mindre. I tillegg får man bedre humør av å trimme bort kcal enn å spise mindre. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 Jeg vet ikke hvorfor, men i mitt hode er det både sunnere og smartere å trene bort 400 kcal hver dag, enn å spise 400 kcal mindre. I tillegg får man bedre humør av å trimme bort kcal enn å spise mindre. Joda, men treningen er forgjeves dersom du får i mye kalorier, derfor vil jeg si kosthold er viktigere med tanke på gå ned i vekt. Men det beste er helt klart en kombinasjon av trening og kosthold. Anonymous poster hash: 282c0...ca3
Gjest overlymanlyman Skrevet 14. desember 2013 #7 Skrevet 14. desember 2013 Kosthold, kosthold og kosthold. Jeg gikk opp fra 80 til litt over 100 kg fra ungdomsskolen til videregående. En del muskler og en del fett, i sammenheng med at jeg trente ganske mye styrke og spiste veldig mye. Fra jeg fylte 20 år til jeg var 24 ble jeg feitere og feitere. Trente mindre(vel egentlig ingenting i lengre perioder) enn før og spiste like mye. Nådde et punkt der jeg var 108 kg og relativt utrent. I dag er jeg 24 år og 90 kilo, og er relativt godt balansert styrkemessig og kondisjonsmessig. Ser en kontur av en sixpack, noe jeg ikke har gjort siden jeg var 14 år. Trener ikke veldig mye mer nå enn da jeg var 18 år, så kostholdet har nok veldig mye å si. Du må derfor endre kostholdet ditt for å få effekt. Det som fungerte bra for meg var: Kutta ut sukker og raske karbohydrater som mel, pasta og poteter. Du kan innføre dette igjen senere, men en periode for å bli kvitt mye fett så er det lurt. Proteinrike og sunne middager: en god porsjon kjøtt eller fisk med mye gode og ferske grønnsaker til. Vær raus med chilli og hvitløk. Sleng på med rømme, creme fraiche eller youghurt. Sunne og grove frokoster: jeg har lagd mye hjemmelagede knekkebrød, og spist disse med fiskepålegg som tunfisk, makrell i tomat, laksepålegg, osv. Knekkebrødene er ikke akkurat lavkarbo, men de er grove og funker bra som erstatning for brød. Du blir fort feit av brød og gjærholdig bakst selv om det er grove. I tillegg så bruker du mye frø i knekkebrødene, som inneholder sunt umettet fett, som hjelper kroppen din å brenne fett. Uten inntak av sunt fett, så er forbrenningen av fett mye mindre effektiv. Drikk mye vann og spis ofte. Ikke spis deg så mett at du føler at du kan trille som en ball bortover gulvet. Du skriver ingenting om treningen du driver med, men kjør programmer med baseøvelser som tar hele kroppen. Bryst, rygg, kjerne, mage, armer, rumpe, lår og legger må alle få utviklet muskulatur. Det er i muskulaturen din du skaper forbrenningen din. Om du har et solid treningsprogram, så er det rett og slett kostholdet som gjør at musklene dine blir tildekket av fett. Bli kvitt litt dødvekt, og du vil se forandring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå