Gå til innhold

ang giftemål og det at samboeren min har få venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å gifte meg med samboeren min. Han er den jeg vil dele livet med, og jeg vet han føler det samme om meg.

Problemet er at et frieri nok er noe jeg kan se langt etter.

Årsaken er at han syns det er sårt at han ikke har noen som han kan velge som forlover.

Samboeren min har siden han var svært ung brukt det meste av fritiden til å hjelpe til hjemme på gården, noe som resulterte i at han ikke var flink til å pleie vennskap. Han gled fra kompisene han hadde i ungdomstiden, og i voksen alder var han syns det har vært vanskelig å få nye, gode kompiser.

I dag omgås han svært få på fritiden, foruten meg og annen familie, samt venner av meg. Han har mye kontakt med en søster da.

Han har litt kontakt med noen kollegaer på fritiden, men dette er ikke nære vennskap.

Jeg er redd dette setter en stopper for frieri og brylupp, da han som sagt syns dette er veldig leit.

For min del trenger ikke jeg heller ha noe utdrikningslag, og forloverenes funksjon trenger ikke være mer enn dom vitner til å undertegne vielsesattesten.

For meg er det vår kjærlighet som er viktig. Men ingen av oss ønsker å vie oss på tinghuset, det må være kirkebrylupp.

Hva kan jeg/vi gjøre?

Har noen vært i en lignendr situasjon?

Må jeg bare innse at jeg aldri kommer til å bli gift med drømmemannen min?

Anonymous poster hash: f6d8f...7a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å gifte seg med bare foreldre til stede, og så ha en bryllupsfest og ikke selve vielsen med nære og mer fjerne venner og bekjente? Det er spesielt enkelt hvis man ikke må gifte seg i kirken. Bare troppe opp på riktig kontor og signere noen papirer liksom.

Skrevet

Kan ikke søsteren hans være forlover kanskje? Vet om menn som har hatt kvinnelige forlovere og vice versa.

Anonymous poster hash: cb34a...c68
  • Liker 1
Skrevet

ettersom hun er den han som står ham aller nærmest foruten meg, syns jeg også det er en gid ide.

han føler derimot det er litt leit, fordi han syns det viser så tydelig at han ikke har "andre alternativ".

Men det er "vanlig" altså? At menn kan ha kvinnelig forlover?

Kan ikke søsteren hans være forlover kanskje? Vet om menn som har hatt kvinnelige forlovere og vice versa.

Anonymous poster hash: cb34a...c68

Anonymous poster hash: f6d8f...7a5

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Jeg hadde aldri "utsatt" min kjære for en slik situasjon i et bryllup.Hadde heller gjort som jabx sier eller eventuelt gifta meg i utlandet og deretter feira skikkelig hjemme. Noe annet hadde for meg blitt alt for sårt på en slik dag.

Skrevet

Gift dere i utlandet! Og ta bryllupsreisen samtidig ❤ bare dere to! Så kan dere ha gårdsfeiring når dere kommer hjem....

Anonymous poster hash: ea09d...b37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...