Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk i 7 år nå og fikk M.E diagnosen i vår.

Problemet mitt er at hvis jeg er ærlig med vennene mine og sier at jeg ikke orker besøk, dra på fest osv så føler jeg at de blir sure på meg. Virker sånn på måten de svarer. Tror ikke de helt forstår at jeg har en sykdom som gir meg endel begrensninger. :sukk:

Så hvordan kan jeg forklare dem om hvordan jeg har det uten at det høres ut som at jeg klager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å skrive et brev til dine nærmeste venner, og foklar dem ordentlig hvordan det er?

Og for all del.. Ta vare på vennene dine i gode perioder, og vis at du fortsatt er interessert i å være med dem. Da kan det bli lettere å forstå at du har dårlige perioder når du ikke orker, og at du ikke bare ditcher dem.

Anonymous poster hash: e8505...3f7
  • Liker 1
Skrevet

Sånn er det for nesten alle med kronisk sykdom. Om du skulle miste alle vennene dine, så klarer du deg nok kjempebra fordet. Ta vare på deg selv. Sett deg selv først. Det er det viktigste når man har en sykdom hvor man risikerer å bli ekstremt syk om man presser seg selv.

Anonymous poster hash: 23b68...3e3

Skrevet (endret)

Veldig godt forklart i det du linket til Moose. :)

Jeg prøver og prioritere venner i gode perioder, men siden jeg jobber litt går dessverre meste av energien min til jobben :/ Tror også det at jeg jobber gjør det vanskeligere for dem og forstå.

Har tenkt på det å skrive brev e.l, men jeg er ikke så god til å ordlegge meg skriftelig så er redd folk vil misforstå eller tolke det jeg skriver feil. :-/

Orker ikke tanken på og miste vennene mine helt, de er jo med på og holde humøret mitt oppe og gi meg gode opplevelser. Noe som jeg mener er veldig viktig :)

Hvordan ville dere andre som har kroniske sykdommer svart på disse mld?

"Hei. Vil du finne på noe en dag til uka?"

"Hei. Skal ha fest på lørdag, vil du komme?"

Endret av Rhyth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...