AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #1 Skrevet 13. desember 2013 Da jeg var 14-15 år sa en onkel til meg at når jeg ble stor kom jeg til å finne meg en rik mann. Hva mente han med det? Jeg husker jeg stusset veldig over det han sa, men jeg var en jente av få ord på den tiden, så gikk bare å tenkte på hva han mente. Jeg vet ikke om det var positivt eller negativt ment ... ? Anonymous poster hash: 6d604...c66
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #2 Skrevet 13. desember 2013 Spør han? Anonymous poster hash: 98d57...a2f
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #3 Skrevet 13. desember 2013 Spør han? Anonymous poster hash: 98d57...a2f Nei, vi har så lite kontakt. Har mer kontakt med han gjennom foreldrene mine. Anonymous poster hash: 6d604...c66
ekkoet Skrevet 13. desember 2013 #4 Skrevet 13. desember 2013 (endret) Sikkert en med et litt tradisjonelt kjønnsrollesyn som så for seg at en jentes fremtid var sikret om hun fant seg en rik mann. Bare en måte å si at det kom til å gå bra og ordne seg for deg. Endret 13. desember 2013 av ekkoet 1
zen Skrevet 13. desember 2013 #5 Skrevet 13. desember 2013 Er ikke sikkert han mente noe som helst? Folk sier mye rart, og tenker ikke alltid så mye over det de sier. Onkelen min sa jeg kom til å bli kunstner, og tanta mi sa jeg kom til å bli forsvarsadvokat. Ble ingen av delene.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #6 Skrevet 13. desember 2013 Positivt. Tipper han mente at du så bra ut, og var litt gold digger. Anonymous poster hash: 87292...88e 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #7 Skrevet 13. desember 2013 Det vet vel ikke vi. Samme hva han mente, du gjør dine egne valg. Anonymous poster hash: 2e41f...a59
Steinar40 Skrevet 14. desember 2013 #8 Skrevet 14. desember 2013 (endret) Da jeg var 14-15 år sa en onkel til meg at når jeg ble stor kom jeg til å finne meg en rik mann. Hva mente han med det? Jeg husker jeg stusset veldig over det han sa, men jeg var en jente av få ord på den tiden, så gikk bare å tenkte på hva han mente. Jeg vet ikke om det var positivt eller negativt ment ... ? Anonymous poster hash: 6d604...c66 Tja, det trolige er nok at han syns du hadde potensialet utseendemessig (ettersom du ikke sa mye) til å kunne kapre en rik mann. Så kan man jo ha ulike meninger om dette egentlig er noe positivt eller ikke. Endret 14. desember 2013 av Steinar40 1
Gjest Awzm me Skrevet 14. desember 2013 #9 Skrevet 14. desember 2013 Haha, slikt sier familiemedlemmer til meg også. De mener vel at du skal finne en ganske bra og suksessfull mann som liksom skal kunne leve opp til deg, altså satt litt på spissen. Til og med en gammel dame jeg snakket med helt tilfeldig en gang sa rett før jeg måtte dra at en dag skulle jeg finne meg en rik og bra mann.
Ellevill Skrevet 14. desember 2013 #10 Skrevet 14. desember 2013 Det er jo umulig for oss å vite, men han mente vel enten at du var pen, at du var "dyr i drift" eller at du kom til å trenge noen som kunne forsørge deg (ergo: du ville ikke klare det selv). .... men hvorfor lurer du på dette?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #11 Skrevet 14. desember 2013 Husk at man kan være rik på mange måter, penger er ikke alt Anonymous poster hash: d8475...cd5
Gjest Lille-pus Skrevet 14. desember 2013 #12 Skrevet 14. desember 2013 Lurer litt på hvor gammel din onkel er i dag jeg, TS. Om han er mer enn bare 'godt voksen' så mente han du var den typen det ville gå godt med her i livet. - og basert på datidens syn om at kvinner ble forsørget av sin mann så var det altså ment som et kompliment. Jeg undere meg jo ærlig talt litt på hvorfor du bruker tid til å tenke på dette i dag. Det må jo være noen år siden utsagnet falt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå