Gjest Summers Skrevet 13. desember 2013 #1 Skrevet 13. desember 2013 (endret) Ser flere som legger lista svært lavt på hvem de vil være sammen med? Og når man leser enkelte innlegg her på forumet så virker det nesten som de er enige selv, godtar alt muligrart. "Viktigste er at han er ærlig" Endret 13. desember 2013 av Summers
zen Skrevet 13. desember 2013 #2 Skrevet 13. desember 2013 Ser like mange som er alt for kresne Teori og praksis er det uansett en stor forskjell på i en del tilfeller. Når man møter den man vil være med får "kravlista" mindre betydning. 1
Steinar40 Skrevet 14. desember 2013 #3 Skrevet 14. desember 2013 Ser flere som legger lista svært lavt på hvem de vil være sammen med? Og når man leser enkelte innlegg her på forumet så virker det nesten som de er enige selv, godtar alt muligrart. "Viktigste er at han er ærlig" Har du muligheten til å kunne velge og vrake? 1
iev Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 godt spørsmål. Er jo de jentene som "faller" for alt og alle. At man er mindre kresen trenger jo ikke å være en spesielt dårlig ting. Det spørs jo helt! Er dem som ser det gode i alle og som virkelig får fram de sidene i folk, og dermed faller for dem. Jeg er nok en av dem som er ganske kresen :-) Jeg er nok litt mer skeptisk av meg, men som først faller skikkelig når jeg faller for en fyr. Vanskelig å ikke tilgi å slikt. En ting som jeg selv jobber med selv, og som jeg har blitt mye bedre på etter et dårlig "forhold"/vennskap. Poenget er at det ikke nødvendigvis trenger å være så negativt at man er mindre kresen. Folk ser jo etter forskjellige ting i en partner.
Gjest Heartbeat Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 Jeg er kresen når deg gjelder personlighet og væremåte, men ikke når det gjelder utseendet. 1
Gjest NerdMedSverd Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 Jeg tror mange er redde for å ende opp alene. Tviler på at KG er representativt for hvordan de fleste forhold er, da tråder ofte blir opprettet pga problemer. Er uansett hårreisende å lese hva enkelte folk finner seg i fra en partner. Tror jeg hadde spyttet på og kastet godt over halvparten av folka det blir skrevet om på bålet.
Berit Skrevet 14. desember 2013 #7 Skrevet 14. desember 2013 Ser flere som legger lista svært lavt på hvem de vil være sammen med? Og når man leser enkelte innlegg her på forumet så virker det nesten som de er enige selv, godtar alt muligrart. "Viktigste er at han er ærlig" Hvordan lavt mener du? Synes da ikke man nøyer seg med hva som helst heller. Men vi er heldigvis forskjellig, og tiltrekkes av forskjellige. Dessuten må man alltis jobbe med et forhold uansett hvem man er sammen med. Det er aldri alt som går knirkefritt.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #8 Skrevet 14. desember 2013 Tja.. Det er jo ganske håpløst å sette opp en sånn smørbrødliste. For akkurat hva en faller for en vanskelig å definere. En lærer mer om seg selv når en blir eldre, og hvilken kvaliteter en er ute etter spørs jo på hva en er uten etter - en flørt eller faren til ens ufødte barn. For min egen del kan jeg si at kvalifikasjonen for å være i mitt liv - og at jeg gidder å bruke tid på deg - er at du behandler meg bra. Det gjelder helt uavhengig av om det er en kollega, familie, potensiell venn eller kjæreste. Behandler du meg ikke som en venn - dvs. at alminnelig høflighet, respekt, ærlighet ol - så det ikke aktuelt å ha personen i livet mitt. Jeg tror dette elementer er så selvfølgelig for enkelte at de glemmer å nevne det. Og så er det noen som er så "desperat" på oppmerksomhet, på å bli elsket eller å stifte familie at anything goes. Eller så synes jeg det er lurt å se på hvordan en potensiell kjæreste behandler andre- og ikke minst hvordan han/hun omtaler andre. Utover dette må det finnes både en umiddelbar attraksjon, attraksjonen må vedvare forbi den første bli-kjentfasen, det må være personkjemi og ikke minst seksuell kjemi. Alle kvaliteter som er vanskelig å sette ord på. Anonymous poster hash: f45b7...6d4
Gjest Whitestripes Skrevet 14. desember 2013 #9 Skrevet 14. desember 2013 Det er viktig å ikke legge KG til grunn for sine antakelser Her inne poster folk stort sett tråder om ting som er vanskelig, problematisk eller vondt, så da kan man få inntrykk av at dette er representativt for samfunnet som helhet. Det blir jo helt skjevt, da vi veldig sjelden får solskinnshistoriene.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #10 Skrevet 14. desember 2013 Den lista man setter opp på forhånd og de man faller for er ofte vidt forskjellige. Det går faktisk til en stor grad an å forelske seg i noen som stemmer med den første listen ved å oppføre seg som man er forelsket, men veldig få gjør det. I stedet ser man hva følelsene sier når man møter noen, og hvis de sier at man liker den personen så rasjonaliserer man seg til hvorfor. Anonymous poster hash: a07d2...1d2
BritneyBitch Skrevet 14. desember 2013 #11 Skrevet 14. desember 2013 Syns det er merkelig at folk tar seg friheten til å kalle andre for "lite kresne" når smak er så individuelt. Selvom venninnen din har fått seg en kjæreste som du ikke er tiltrukket av, så betyr ikke det at hun tar til takke med hva som helst. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå