AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #1 Del Skrevet 13. desember 2013 Hadde det vært mulig å låne/leie en rullestol for en dag? Hvor i såfall? Jeg får min mor på besøk, og hun er veldig dårlig til beins og klarer bare å gå en 15-20 min i slengen og jeg har ikke bil. Så derfor tenker jeg jo på rullestol. Hun bruker ikke det til vanlig, da hun bor nært butikk, men ellers er veldig begrenset hvor hun kan bevege seg. Jeg bor i en storby så det blir litt trasking om hun skal få sett noe annet enn innsiden av leiligheta mi. Anonymous poster hash: a30b7...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #2 Del Skrevet 13. desember 2013 Ja, manuell rullestol kan alle låne hos Hjelpemiddelutlånet i kommunen/bydelen. Sjekk kommunen/bydelens nettsider. I veldig små kommuner kan det være kommunens fysioterapeut man må kontakte. Man henter selv og betaler et lite depositum (noen steder behøver man ikke depositum), eller man kan få det levert på døren men da koster det. Anonymous poster hash: 051be...d1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #3 Del Skrevet 14. desember 2013 Ja, manuell rullestol kan alle låne hos Hjelpemiddelutlånet i kommunen/bydelen. Sjekk kommunen/bydelens nettsider. I veldig små kommuner kan det være kommunens fysioterapeut man må kontakte. Man henter selv og betaler et lite depositum (noen steder behøver man ikke depositum), eller man kan få det levert på døren men da koster det.Anonymous poster hash: 051be...d1d Så flott! Takk:) Anonymous poster hash: a30b7...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #4 Del Skrevet 14. desember 2013 Tar det ikke lang tid å få noe via hjelpemiddelsentralen da? Du kan også høre med sykehjemmene i nærheten. Ofte så har de et lite lager av hjelpemidler, å kanskje de låner ut. Anonymous poster hash: 2435c...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #5 Del Skrevet 14. desember 2013 Å låne slik skjer på dagen. Å søke for å ha tar fra 2 uker til måneder. Anonymous poster hash: ba07f...048 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #6 Del Skrevet 14. desember 2013 Tar det ikke lang tid å få noe via hjelpemiddelsentralen da? Du kan også høre med sykehjemmene i nærheten. Ofte så har de et lite lager av hjelpemidler, å kanskje de låner ut. Anonymous poster hash: 2435c...52e Fra NAV Hjelpemiddelsentral i fylket = hjelpemidler man behøver for lenger enn tre måneder Fra Hjelpemiddelutlånet i kommunen = kortidslånAnonymous poster hash: 051be...d1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #7 Del Skrevet 14. desember 2013 Jeg har fått låne rullestol ved å kontakte en fysioterapeut som har kontaktet Hjelpemiddelhuset. Da har jeg fått rullestolen levert på døren neste dag, helt gratis.Anonymous poster hash: 9ec27...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #8 Del Skrevet 14. desember 2013 Du må kontakte kommunens tildelingskontor/brukerkontor eller fysioterapeut/hjemmetjeneste (i liten kommune) og be om å få låne fra korttidslageret. Hjelpemiddelsentralen låner bare ut til varlige behov, som er behov over ett år. Alle kommuner skal ha et korttidslager for å hjelpe innbyggerne som har et behov av kortere varighet enn ett år. Anonymous poster hash: c136e...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå