AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #1 Del Skrevet 13. desember 2013 De neste tre årene kommer jeg til å pendle en del, og må leie bolig i tillegg til leiligheten jeg eier. Økonomisk sett går dette bra tror jeg. Men om renten stiger kan det bli litt trangt. Noen som kan regler for avdragsfritt lån? Kan man likevel betale som før om man velger dette, og så evt betale mindre om renten stiger eller andre ting skulle skje? Jeg vil jo prøve å betale ned som vanlig på lånet, og vil helst ikke bare betale renter ol så lenge jeg klarer å følge planen... Jeg skal snakke med banken over helgen, men tenkte å bruke fridagene nå til å tenke ut løsninger. Noen som har vært i samme situasjon og har løst det på andre måter?Anonymous poster hash: 2b0a1...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #2 Del Skrevet 13. desember 2013 Hvis du går inn for avtale om og kun betale renter i 3 år så kan du ikke betale avdrag. Det sa banken til meg. Anonymous poster hash: 000dd...fd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 13. desember 2013 #3 Del Skrevet 13. desember 2013 De neste tre årene kommer jeg til å pendle en del, og må leie bolig i tillegg til leiligheten jeg eier. Økonomisk sett går dette bra tror jeg. Men om renten stiger kan det bli litt trangt. Noen som kan regler for avdragsfritt lån? Kan man likevel betale som før om man velger dette, og så evt betale mindre om renten stiger eller andre ting skulle skje? Jeg vil jo prøve å betale ned som vanlig på lånet, og vil helst ikke bare betale renter ol så lenge jeg klarer å følge planen... Jeg skal snakke med banken over helgen, men tenkte å bruke fridagene nå til å tenke ut løsninger. Noen som har vært i samme situasjon og har løst det på andre måter?Anonymous poster hash: 2b0a1...435 Du kan fortsette å betale avdrag selv om lånet ditt i utgangspunktet er avdragsfritt. AB over her tar feil. Men hvis du har avdragsfritt lån med fastrente, så kan det hende du må betale overkurs dersom du betaler ned noe på lånet. https://www.finansportalen.no/Tips+og+r%C3%A5d/Bank/Boligl%C3%A5n/dine-rettigheter-og-plikter-ved-l%C3%A5neopptak;jsessionid=541B417E4B8391E74A523B2C2CBF5093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan1 Skrevet 13. desember 2013 #4 Del Skrevet 13. desember 2013 Vi har flexilån. Da betaler vi det vi selv vil. Banken trekker automatisk rente, men vi kan ta det ut igjen om vi vil. Avdrag bestemmer vi selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå