Divergent Skrevet 13. desember 2013 #1 Skrevet 13. desember 2013 Jeg flytter til Tyskland i januar for å gå på språkkurs. Fra før av har jeg hatt tysk på ungdomsskolen, uten at det har blitt praktisert så mye i ettertid.. I midten av april begynner erasmus semesteret mitt, og dette varer frem til september. Noen som har noen råd om hvordan jeg kan lære språket på best mulig måte? Har en del tyske venner, og derfor vil jeg forsøke å lære tysk. Bør jeg gå tre måneder på tyskkurs, eller anbefaler dere færre timer og mer på egenhånd?
ekkoet Skrevet 13. desember 2013 #2 Skrevet 13. desember 2013 Kan ikke svare deg på hva du bør gjøre mhp kurs, men om du vil øve litt på egenhånd kan du prøve duolingo. Funker på smarttelefon, ipad, og PC og er gratis. En artig måte å lære språk på. Kommer selvsagt an på hvilket nivå du er på, jeg begynte så og si på null i spansk og synes det har vært en artig måte å lære på.
Divergent Skrevet 14. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2013 (endret) Takk for svar! Har brukt duolingo en del allerede og synes det er genialt Beklager at jeg ikke formulerte meg mer presist: bør jeg fokusere på uttale, grammatik, eller ordforråd i starten? Endret 14. desember 2013 av Divergent
Wolfmoon Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Jeg ville fokusert på ordforråd og uttale sammen i starten. Like greit å lære hvordan ting uttales med en gang, så man ikke lærer inn feil. Jeg lærer ikke tysk, men bruker memrise.com mye for å pugge gloser. Når du begynner å sette sammen mer kompliserte setninger er det på tide å fokusere på grammatikk. Jeg vet ikke hvor fokusert du klarer å være alene, jeg er avhengig av kurs for å klare å fokusere, mens andre lærer like godt alene
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 Takk for svar! Har brukt duolingo en del allerede og synes det er genialt Beklager at jeg ikke formulerte meg mer presist: bør jeg fokusere på uttale, grammatik, eller ordforråd i starten? Man jobber vanligvis med alt samtidig, men jeg anbefaler sterkt at du tar grammatikken på alvor, for det er den nordmenn sliter med. Hvis du først begynner å slurve med grammatikken, er det fryktelig vanskelig å rette opp senere. Uttalen er ikke vanskelig for nordmenn, heller ikke ordforråd siden mange ord er veldig lite. Etter hvert kan du også gjette deg til mange ord. Jeg anbefaler også at du går på kurs. På egenhånd kan du gå på bar og være sosial og praktisere språket på egenhånd. Anonymous poster hash: 7b709...49e 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Fokuser på grammatikken. Det er det som pleier å være hemskoen når man skal lære tysk. Anbefaler deg i tillegg å lese tyske tidsskrifter og bøker - gjerne faglitteratur for det området du studerer slik at du blir kjent med terminologien og uttrykksmåtene innenfor fagfeltet ditt. Uttale er relativt enkelt, men avhenger litt av hvor i Tyskland du skal. Det finnes enkelte dialekter som kan være besværlige å forstå, men de fleste undervisningsinstitusjoner underviser uansett på "Hochdeutsch". Og ja, råder deg til å delta på et språkkurs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå