Gå til innhold

Avvist av alle søskenbarna mine ... hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle i 70-årsdag til min bestemor, og alle var invitert.

Jeg har ikke sett søskenbarna mine på et år siden jeg har bodd et helt annet sted.

Da jeg og foreldrene mine kom dit festen skulle være, gikk foreldrene mine for å prate med tanter og onkler, mens jeg gikk for å hilse på søskenbarna mine.

Søskenbarna mine sto i en ring og pratet sammen, det var tre fettere, en kusine og hennes kjæreste.

Jeg hadde som sagt ikke sett de på noen år, så jeg var litt nervøs, men tok motet til meg og gikk bort for å prate med dem. Jeg har alltid vært stille og sjenert, men det har de også, da ... Det har alltid vært mer sånn kontakt gjennom ferie og sammenkomster om sommeren.

Jeg så de stod i en ring og pratet sammen, og da de så meg ble alle helt stille. Jeg følte meg ikke spesielt velkommen, men tok mot til meg og jeg smilte og sa hei.

Det var nesten ingen som svarte, men kjæresten til kusinen min smilte og tok frem hånden for å hilse. Jeg tok frem hånden min jeg også, men kusinen min så strengt på kjæresten sin så han tok hånden til seg igjen. Fetterne mine ble bare stående der, og kusinen min og kjæresten ble bare stående der.

Jeg syns det var så ubehagelig at jeg bare gikk min vei ... husker ikke helt hvor jeg gikk, men gjemte meg et sted til vi skulle spise.

Hva tenker dere om hendelsen? Jeg klarte ikke helt å ta eller føle på den.

Da vi satt ved bordet, bare så jeg ned i maten og følte meg ille til motet.

De andre sa ikke stort heller, og jeg følte meg veldig uvelkommen.

Kanskje de syns jeg var stygg? Ikke bra nok?

Som barn lekte vi alle sammen, vi er jevngamle, men i tenårene forandret vi oss veldig. Vi ble sjenerte og hadde ikke noe særlig kontakt.

Når denne hendelsen skjedde var jeg og to av fetterne mine 21 år, den andre fettern min 22 år. Kusinen min var 24 år og kjæresten hennes var også 24 år.

Anonymous poster hash: 4a5a0...a1f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle spurt om hva som foregikk?

Det var veldig vanskelig der og da ... hadde ikke forventet at den skulle komme.

De har ingenting på meg heller. Jeg har alltid vært pliktoppfyllende, snill og grei, og har aldri drevet med noe tull. Har aldri hatt noen kjæreste heller, så de har ingenting på meg.

Skrevet

Først tenkte jeg "hmm dette hørtes leit ut", men når du skriver "er det fordi jeg er stygg?" så tenker jeg bare med en gang at du har garantert overtolket. Kusiner og fettere er ikke sur på deg fordi du er for stygg.

Du får si fra til foreldrene dine så får di ringe til onklene og tantene og høre hva som skjer.

Anonymous poster hash: df337...071
Skrevet

Drit i dem! Uansett hva de måtte si eller mene bak din rygg, vet du selv veldig godt hvem du er, og hva du står for og at du ikke har gjort noe galt. Jeg har også sånne søskenbarn, der mannen til kusina mi, f eks, kryssa gaten for å slippe å si hei til meg offentlig... Og nei, jeg er ingen freak eller noe. De tror at jeg ikke merker noe, men det har pågått i åresvis nå, og det er til å ta og føle på. Det merkes også godt via facebook, der de "liker" min søsters statuser, men ikke mine, og aldri gratulerer meg med bursdagen, spesielt ikke på facebook. Mens de gratulerer søsteren min. Ingen snakker med meg ved sammenkomster, men søsteren min prater de med. Jeg fikk barn, ingen gratulasjoner. Blod er ikke tykkere enn vann. Vil bare gi deg en klem, vet hvordan det føles. Jeg syns du skal spørre kusinen din hva som foregår, om du klarer det. Skulle ønske jeg fikk en sånn anledning til å spørre hva som foregår...

Anonymous poster hash: ee12d...d5c
Skrevet

Først tenkte jeg "hmm dette hørtes leit ut", men når du skriver "er det fordi jeg er stygg?" så tenker jeg bare med en gang at du har garantert overtolket. Kusiner og fettere er ikke sur på deg fordi du er for stygg.

Du får si fra til foreldrene dine så får di ringe til onklene og tantene og høre hva som skjer.

Anonymous poster hash: df337...071

Dette er en stund siden, så det blir for dumt nå ... Har ikke hatt kontakt med de siden heller, men lurer jo på hva som egentlig skjedde.

Skrevet

Drit i dem! Uansett hva de måtte si eller mene bak din rygg, vet du selv veldig godt hvem du er, og hva du står for og at du ikke har gjort noe galt. Jeg har også sånne søskenbarn, der mannen til kusina mi, f eks, kryssa gaten for å slippe å si hei til meg offentlig... Og nei, jeg er ingen freak eller noe. De tror at jeg ikke merker noe, men det har pågått i åresvis nå, og det er til å ta og føle på. Det merkes også godt via facebook, der de "liker" min søsters statuser, men ikke mine, og aldri gratulerer meg med bursdagen, spesielt ikke på facebook. Mens de gratulerer søsteren min. Ingen snakker med meg ved sammenkomster, men søsteren min prater de med. Jeg fikk barn, ingen gratulasjoner. Blod er ikke tykkere enn vann. Vil bare gi deg en klem, vet hvordan det føles. Jeg syns du skal spørre kusinen din hva som foregår, om du klarer det. Skulle ønske jeg fikk en sånn anledning til å spørre hva som foregår...

Anonymous poster hash: ee12d...d5c

Ingen vits i å spørre, for jeg skal ikke ha kontakt med de uansett. Har egentlig ingen kontakt med noen av slektningene, for de liker meg tydeligvis ikke

Tror det kan ha med at jeg er mer lik de på min far sin side, mens dette er på min mor sin side og jeg ligner ikke så mye på de.

Gjest Seajewel
Skrevet

Neste gang du møter de, sier du takk for sist, og spør rett ut hva som egentlig foregikk sist gang dere møttes... Deretter tror jeg at jeg ville ha snudd på hælen og hatt minst mulig med de å gjøre. De er søskenbarn, skal liksom bry seg om hverandre... De skylder deg en unnskyldning.

Skrevet

Neste gang du møter de, sier du takk for sist, og spør rett ut hva som egentlig foregikk sist gang dere møttes... Deretter tror jeg at jeg ville ha snudd på hælen og hatt minst mulig med de å gjøre. De er søskenbarn, skal liksom bry seg om hverandre... De skylder deg en unnskyldning.

De hadde uansett ingen grunn til å reagere som de gjorde. Jeg har aldri gjort eller sagt noe om de. Jeg har hatt ekstremt lite kontakt med på de tenårene pga jeg har bodd et annet sted med foreldrene mine.

De vet ingenting om meg eller mitt liv, men uansett så har jeg aldri gjort noe galt.

Jeg følte dette var mer at de følte seg bedre enn meg.

Gjest Seajewel
Skrevet

Det er mobbende oppførsel og lavt av de å behandle deg på den måten. Og nei, de hadde ingen grunn til å gjøre sånt. De skylder deg en unnskyldning.

Skrevet

Jeg føler jeg har lest dette før?

Anonymous poster hash: 6e974...833
  • Liker 1
Skrevet

Det er mobbende oppførsel og lavt av de å behandle deg på den måten. Og nei, de hadde ingen grunn til å gjøre sånt. De skylder deg en unnskyldning.

Samme år hadde broren min bryllup, men noen mnd senere, og det var mange mennesker der.

Etter middag gikk jeg omkring, og jeg gikk forbi flere av tantene og onklene mine(på min mors side) som satt i en sofagruppe. Jeg gikk bort for å si hei, men alle satt der med alvorlig mine. Jeg aner virkelig ikke hvorfor, men følte meg veldig uvelkommen.

Og selvfølgelig, akkurat da måtte den ene stroppen på kjolen min løsne ...det var en fremmed mann som påpekte det mens alle tantene og onklene mine så på.

En annen mann kom med en sikkerhetsnål for å hjelpe meg å sette den på plass. Det ble så mye styr og oppmerksomhet rundt dette og jeg trodde jeg skulle synke i bakken ...

Det var så pinlig - nå fikk tantene og onklene mine et enda dårligere inntrykk av meg, følte jeg ...

Skrevet

Det kan hende. Jeg lagde en tråd en tid tilbake, men vet ikke hvor den er nå.

Der ble jeg så angrepet, sikkert fordi jeg skrev på en feil måte. Følte det var mange som misforstod meg der...

Skrevet

Samme her.

Anonymous poster hash: 4dabc...1fc

Skrevet

Tipper denne hendelsen skjedde for rundt 10 år siden.. Let it go TS.

Anonymous poster hash: 96fce...4bb
Skrevet

Tipper denne hendelsen skjedde for rundt 10 år siden.. Let it go TS.

Hvordan?

Jeg har mange ubearbeidede følelser.

Jeg føler at jeg blir sett ned på, men jeg har aldri hatt en kjæreste. De vet ingenting om meg men likevel oppfører de seg som om jeg skal være en person som legger an på andres gutter og er sexgal eller noe!

Skrevet

Hvorfor stiller du sånne spørsmål uten å gi noe som helst informasjon om forholdet deres tidligere? har du gjort noe uetisk? Snylter du på nav, bor du fortsatt hjemme mens de har flyttet ut, gjør du noe merkelig som ikke er beundringsverdig? tenker umidelbart at du kanskje har aspergers eller noe og overser noe vesentlig her som legger ut en sånn problemstilling på så tynt grunnlag at det bare blir synsing fra de du spør. Kanskje de ikke kjente deg igjen, kanskje de de føler seg underlegen eller ser ned på deg på grunn av at du har gjort noe de ikke har gjort. Anonymous poster hash: 1ef26...e62

Skrevet

Jeg føler også jeg har lest noe slikt før, og da som nå tenker jeg at du legger altfor mye i dette og tolker alt i verste mening.

Og om de nå virkelig misliker deg, uten grunn, så får du neppe gjort noe med det og må rett og slett legge det bak deg!

Skrevet

Hvordan?

Jeg har mange ubearbeidede følelser.

Jeg føler at jeg blir sett ned på, men jeg har aldri hatt en kjæreste. De vet ingenting om meg men likevel oppfører de seg som om jeg skal være en person som legger an på andres gutter og er sexgal eller noe!

Vi kan ikke hjelpe deg TS. Du må gå tilbake til å få behandling til tross for at du mener det ikke funker. Det er virkelig ikke noe annet som kommer til å hjelpe deg.

Skrevet

Hvorfor stiller du sånne spørsmål uten å gi noe som helst informasjon om forholdet deres tidligere? har du gjort noe uetisk? Snylter du på nav, bor du fortsatt hjemme mens de har flyttet ut, gjør du noe merkelig som ikke er beundringsverdig? tenker umidelbart at du kanskje har aspergers eller noe og overser noe vesentlig her som legger ut en sånn problemstilling på så tynt grunnlag at det bare blir synsing fra de du spør. Kanskje de ikke kjente deg igjen, kanskje de de føler seg underlegen eller ser ned på deg på grunn av at du har gjort noe de ikke har gjort.

Anonymous poster hash: 1ef26...e62

Hva mener du med forholdet? Det har jeg skrevet lenger oppe. Som barn lekte vi sammen, men i tenårene ble det lite kontakt mellom oss alle. De hadde ikke mer kontakt med hverandre enn de hadde med meg.

På den tiden denne hendelsen skjedde bodde jeg sammen med to venninner, og vi studerte alle sammen.

Jeg har aldri gjort noe galt. Det værste jeg har gjort er å drikke alkohol og å gå på fest og danse, og jeg er ikke så veldig glad i det heller. Gjør det mer for å være med og å prøve å være sosial.

Hvorfor tror du at jeg har aspergers? Har forresten lurt litt på det selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...