Gå til innhold

Glemte kandidatnummer på hjemmeeksamen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter sensur på en eksamen nå, og ser jo på besvarelsen nå at jeg helt har glemt kandidatnummer!! Hva gjør jeg nå?? :(

Anonymous poster hash: e23c7...558

Skrevet

Ta kontakt med eksamensansvarlig umiddelbart dersom du har kontaktinfo til denne.

Skrevet

Hvis den er levert over nett, så har de vel mulighet til å se det uansett?

Skrevet

Ta kontakt med skolen som setter deg i kontakt med riktig vedkommende.

Når jeg har levert eksamen har vakten som regel alltid sjekket at nødvendige opplysninger (som kandidatnummer) er fyllt ut. Trodde det var vanlig?

Skrevet

Når jeg har levert eksamen har vakten som regel alltid sjekket at nødvendige opplysninger (som kandidatnummer) er fyllt ut. Trodde det var vanlig?

Man har ikke vakter på hjemmeeksamen, så da må man passe på det selv :)

Anonymous poster hash: dea6e...17f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt hjemmeksamen der man bare leverte elektronisk, og da er det jo bare en selv som kan sjekke sånt.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Man har ikke vakter på hjemmeeksamen, så da må man passe på det selv :)

Anonymous poster hash: dea6e...17f

Vi leverte inn i resepsjonen, og der ble det sjekket at alt var utfylt :P mulig det varierer fra skole til skole

Skrevet (endret)

Jeg har hatt hjemmeksamen der man bare leverte elektronisk, og da er det jo bare en selv som kan sjekke sånt.

Ah, jeg misforsto. Vi måtte som regel printe ut og levere inn i x antall eksemplarer, og på BI sjekker de iallfall kandidatnummer og at man leverer forside etc. veldig grundig, men det varierer sikkert fra skole til skole. Håper det løser seg iallfall. :)

Endret av Anabelle
Skrevet

Vi leverte inn i resepsjonen, og der ble det sjekket at alt var utfylt :P mulig det varierer fra skole til skole

Dette ble levert på fronter..

Nå er det jo fredags kveld, men skal forsøke å få sendt en mail snarest i kveld!

Håper det ordner seg :/

Anonymous poster hash: 896c1...cef

Skrevet

Jeg jobber med mottak av både skoleeksamener og hjemmeeksamener (ikke i Fronter), og vi har "oppmøtelister" (også på eksamener uten oppmøte) der vi krysser av for hvem som har levert. Dette går ut fra kandidatnummer. Hver gang noen ikke har kandidatnummer på oppgaven må vi søke opp dette. Eksamen sensureres ut i fra kandidatnummer, sensor får en kommisjon med kandidatnummer xxx til xxx, siden dette er anonymt. Ingen besvarelser blir liggende usensurert, og for å bli sensurert må man ha søkt opp nummeret. Det skal ikke være mulig at de ikke har funnet ut av det.

PS: Du gjør livet vårt surere. Det er ufattelig irriterende med de som glemmer de få, formelle tingene ved innlevering. Det er ikke så vanskelig.

Anonymous poster hash: ac76b...cf6
  • Liker 9
Gjest bustyvel
Skrevet

Når jeg har levert hjemmeeksamen ved UiB på Kark, så har kand.nummeret kommet med automatisk.. Leverer man på nett må man jo nødvendigvis logge inn et sted.

Skrevet

På NTNU fjerner de professorenes lærer-rettigheter på it's learning under eksamen, slik at de ikke kan se hvem som har levert hvilken oppgave. Derimot har noen ansatte kontordamer-ish rettigheter og de printer det ut. Jeg vil tro at det skal gå i orden om du sender en mail i kveld og kontakter instituttet umiddelbart mandag morgen, så får de sikkert skrevet det på under utskriving. :)

Skrevet

Har du skrevet studentnummer på den da? Om dere har studentnummer på skolen, ja? Tipper det går i orden :) Ring eksamenskontoret så snart du kan.

Skrevet

Har skrevet navn på den, men vet ikke hvor strenge de er på slikt, om de godtar besvarelsen i det hele tatt når den er skrevet med navn?

Uff, ble veldig nervøs nå. Har sendt mail til eksamenskontoret ihvertfall, håper virkelig det ordner seg!!

Tusen takk til alle som har svart ihvertfall, og beklager så veldig til deg som jeg gjør livet så surt for.

Skrevet

Har skrevet navn på den, men vet ikke hvor strenge de er på slikt, om de godtar besvarelsen i det hele tatt når den er skrevet med navn?

Uff, ble veldig nervøs nå. Har sendt mail til eksamenskontoret ihvertfall, håper virkelig det ordner seg!!

Tusen takk til alle som har svart ihvertfall, og beklager så veldig til deg som jeg gjør livet så surt for.

Å surre med formelle krav kan gi trekk på karakter. Er det din første innlevering? De pleier ofte å være snillere på første innlevering i forhold til kravene.

En ting er at besvarelsen må kunne spores til riktig person, har du skrevet navnet på er det problemet sånn sett løst. På den andre siden skal man jo skrive kanditat eller studentnummer og ikke navnet på eksamen, som kan være negativt. Vanskelig å si hva det har å si, men har blitt mye surr her på flere hjemmeeksamener og der har gått bra for det. Spesielt vært kildehenvisninger det har blitt kluss med da.

Annonse
Skrevet

Bare skjerp deg til neste gang. Hvorfor skrev du navn på? Forrige uke jobbet jeg 7-22 en kveld fordi rundt 30 studenter hadde misset kravene for hjemmeeksamen, halvparten leverte én kopi i stedet for to, resten hadde blant annet skrevet studentnummer og navn på hver eneste side, men ikke kandidatnummer.

• Liker 2
Gjest ompalompa24
Skrevet

Jeg glemte også å skrive kandidatnummeret på min hjemmeeksamen. Jeg skrev det riktignok på forsiden, men ikke på hver side, slik det stod i eksamens beskrivelsen at du skulle gjøre. Kontaktet studieleder for noen dager siden og fikk beskjed om at det gikk helt fint. Forhåpentligvis løser det seg for deg også, ts :)

Skrevet

Bare skjerp deg til neste gang. Hvorfor skrev du navn på? Forrige uke jobbet jeg 7-22 en kveld fordi rundt 30 studenter hadde misset kravene for hjemmeeksamen, halvparten leverte én kopi i stedet for to, resten hadde blant annet skrevet studentnummer og navn på hver eneste side, men ikke kandidatnummer.

Kanskje du bør finne deg en ny jobb? Høres ikke ut som du får så mye glede ut av den...

Anonymous poster hash: ec105...34f

• Liker 6
Skrevet (endret)

Tror det er hakket verre at du skrev navnet ditt når du skulle oppgitt kandidatnummer. Dette er fordi eksamen skal sensureres anonymt, så da må de jo fjerne navnet ditt på dokumentet før en ekstern sensor kan sensurere dette. Har hørt at noen har strøket av den grunn, om det er sant eller ikke vet jeg ikke.

Men det ordner seg sikkert, men bare husk det til neste gang. Navn på eksamensbesvarelse er fy-fy. Ellers vil jeg tipse deg om å lage gode rutiner når du skriver hjemmeeksamen neste gang. Skriv inn kandidatnummer med en gang, så er du sikker på at du ikke glemmer det. På våre eksamensinnleveringer foreligger det alltid et såkallet forsidedokument som ligger ute i studentportalen, som er en mal vi må bruke. Der står fagkode, hvilket semester det og kandidatnummer blant annet. Jeg ordner alltid dette lenge før oppgaven min er ferdig, slik at jeg slipper å glemme det til slutt. Særlig farlig når en leverer oppgaver i siste liten. Var en i klassen min som holdt på å glemme det denne gangen, når han skulle levere.

Endret av lillsunshine
  • Liker 2
Skrevet

Kanskje du bør finne deg en ny jobb? Høres ikke ut som du får så mye glede ut av den...

Anonymous poster hash: ec105...34f

Vel. Når en tar høyere utdanning er det egentlig selvsagt at en klarer å huske det mest vesentlige. I førstesemesterstudiene ble vi gjort veldig oppmerksom på dette. Jeg skjønner godt frustrasjonen når det blir mye ekstraarbeid fordi studenter ikke passer bedre på. Som et alternativ kunne disse dokumentene bare blitt sendt direkte til sensor, og han/hun kunne valgt å stryke studenten basert på at eksamen ikke er anonymisert eller mangler studentnummer. Så en bør kanskje heller vise litt respekt til at en slik "rednings"jobb blir gjort, særlig når de må jobbe overtid.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...