Gå til innhold

Gi gave til venninner, deres mann og barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har nesten alle mine venninner fått seg mann og barn, da synes jeg det er stusselig å bare gi til venninnen når jeg også kjenner mannen og barna veldig godt. Barna får selvsagt også, da må nesten mannen få noe også.

I år har jeg derimot fått nok, har 4 gode venninner md familie, dvs plutselig gave til 8 voksne + 6 barn..

Hvordan i alle dager skal jeg gjøre det? Vi er tidlig i 20årene og det har ikke vært snakk om å bare gi til barn eller bare til venninne. Fra de får jeg alltid èn gave fra hele familien mens jeg gir noe til alle.

Hva skal jeg gjøre i år, hva kan jeg gi som passer hele familien og ikke er for dyrt?

Anonymous poster hash: 3dc74...0c1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke barn selv, så jeg kjøper som hovedregel til den som er venn/-inne, men kjenner jeg partneren godt prøver jeg å gi par-gave. Synes det blir for mye, i alle fall som student, og også skal kjøpe til barna, og tror ikke noen av vennene mine som har barn forventer det. Dog har det hendt at jeg har kjøpt til barna i stedet for foreldrene, både på foreldrenes oppfordring og uten, og det har både jeg og dem syntes er helt greit:) Spennende og morsomt å kjøpe "barnegaver" fremfor "voksengaver." :)

Om jeg selv får barn vet jeg ikke hvordan det blir, men det er jo bare å avtale og evt. begrense gavegivning i forhold til økonomi. Synes alt for få er for lite flinke til å snakke om dette med jul og gavegivnining, om hvem man skal gi til, hvor mye, ektefeller/samboer, barn osv. Så slipper man å bekymre seg, oppdage at den ene har gitt for mye mer enn den andre, kjøpt til dine barn men du har ikke kjøpt til deres osv.

Anonymous poster hash: b50ca...47b
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper kun gave til venninna mi. Venninners barn får ikke gaver. Gjengen er enig om dette og sånn begrenser man gavekjøret. Barna drukner jo ofte i gaver uansett, så er hyggeligere å gi til mor :)

Skrevet

Her får kun venninna gave evt får venninne og mann felles gave, kjøper altså aldri egen gave til mannen.

Og til venninner med barn kjøper jeg egen gave til en av de (litt spesielt forhold) ellers er det blitt familiegaver også, type film, spill og noe spiselig som hele familien kan kose seg med.

Anonymous poster hash: acf93...06e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...