Gå til innhold

Kjöpe noe for en venn som (nesten) forventer å få det levert på döra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klagetråd! Jeg bor i Sverige, tydeligvis er bleier dyrt her. Ei venninne ville at jeg skulle kjöpe med 10pk libero sist helg når jeg var på besök hos mamma og pappa. Nå er det fredag og hun har ikke hentet de enda men skrev i ett sms og spurte om vi ville komme dit ikveld det var jo så lenge siden hun hadde sett oss + at hun trengte bleier! Vi kan ikke så da spurte hun om imorgen, jeg sa at vi ikke kan så nå spurte hun om söndag. Nå spurte jeg om når de hadde tenkt å hente bleiene, hun skrev i löpet av helgen. Jeg har ikke tenkt å kjöre i 5-10min og levere de, virker som hun vil det. Kjenner jeg blir så irritert, lagt ut 400kr og värt snill så skal hun ha det levert også...

Anonymous poster hash: 406c8...02f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier du at hun får komme å hente dem selv da.

Skrevet

Send dem en melding:

"Hei, jeg har kanskje misforstått deg. Trodde du ville jeg skulle kjøpe bleier for dere. Det går heldigvis greit, det er noen andre som var veldig interessert, de skulle komme innom senere i kveld med penger og hente dem."

• Liker 2
Skrevet

Om du ikke skylder de en stor tjeneste eller det dreier seg om sykdom hos en god venn (som gjør at de ikke kan kjøre) så ville jeg ikke kjørt. Alltid noen som tar hele hånda når du rekker dem fingeren.

Anonymous poster hash: c8a57...eb8
  • Liker 1
Skrevet

Vil du ikke besøke henne da? Det er deg og flere hun mener? Kunne ikke det vært koselig da? Hvis du ikke kan, så kan du ikke. Da er det jo bare til å ha bleiene liggende til hun henter dem.

• Liker 1
Skrevet

Berit: Jo det vil jeg men det er alltid jeg som er der og hun kommer aldri til meg.

Anonymbruker: Nei jeg skylder de ingen stor tjeneste. De skylder heller meg for at jeg har passa dattera deres i ca 10timer tilsammen over 5 forskjellige tilfeller. De skulle da invitere oss på middag som takk og det sa de i August. Vi inviterte de på middag for sånn ca 2år siden men har ikke fått noen invitasjon tilbake ennå selv om de sa at vi skulle få det den gang..

Skrevet

Det er ren idioti å be noen som bor i et annet land å kjøpe bleier til de og deretter ikke å gidde å hente bleiene selv når de er ankommet Norge. Her har du spart vedkommende for transportutgifter også i tillegg til bleieprisen. Jeg tror faktisk at jeg ville ha solgt bleiene til noen random, bare for å sette skapet på plass.

Ps ikke kjøp noe til vedkommende heretter.

Anonymous poster hash: dfab9...aaa
  • Liker 2
Skrevet

forts.fölger

bleiene ble henta idag endelig. Hun fikk kvittering og vi skrev på summen som banken hadde dratt 376,71kr. 30min etter at hun hadde dratt fikk jeg sms om det var greit at hun betalte 375kr det var visst et ca. pris etter hvordan valutaen var nå. Tror ikke hun ber meg kjöpe bleier igjen, virka ikke som det var så mye å spare på det. Har ikke noe lyst til å kjöpe med noe bleier om hu spör heller.

Skrevet

Enkelte får begynne å skjerpe seg og det er venninna til TS.

• Liker 1
Skrevet

Du har seriøst dårlig råd når du snylter noen for 1,71 kr as....

Anonymous poster hash: 3f13a...91f
  • Liker 2
Skrevet

Du har seriøst dårlig råd når du snylter noen for 1,71 kr as....

Anonymous poster hash: 3f13a...91f

Ja, hva ER dette slags venninne?

Anonymous poster hash: ea1ae...5e0

• Liker 1
Skrevet

forts.fölger

bleiene ble henta idag endelig. Hun fikk kvittering og vi skrev på summen som banken hadde dratt 376,71kr. 30min etter at hun hadde dratt fikk jeg sms om det var greit at hun betalte 375kr det var visst et ca. pris etter hvordan valutaen var nå. Tror ikke hun ber meg kjöpe bleier igjen, virka ikke som det var så mye å spare på det. Har ikke noe lyst til å kjöpe med noe bleier om hu spör heller.

For en gjerrig venninne du har :sjokkert: Hun kunne iallefall rundet opp til 400 for bryet.

• Liker 7
Skrevet (endret)

.

Endret av anita871
  • Liker 1
Skrevet

forts.fölger

Å hjelpes! :murvegg:

Skrevet

Hvordan kan jeg gjöre meg anonym på forrige innlegg? Glemte meg bort der.

Skrevet

Rediger bort teksten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...